Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1064
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Hei, jeg har fått GitHub sin Student Developer Pack og to av tjenestene man får er $120 credit for DNS Hosting fra DNSimple og 1 år SSL fra NameCheap.

Slik jeg skjønner det, tilbyr DNSimple bare "DNS hosting" for domener for en månedlig pris. Noe jeg ikke kjønner er hvorfor man vil betale $5 i måneden (Opp til $250/mnd for bedrifter) + domener, når de fleste (alle?) domain name registrars som NameCheap osv. tilbyr gratis DNS når man kjøper et domene for $10-15 i året

Jeg har domene hos NameCheap og bruker CloudFlare sine nameservers som peker til min egen web server. Gjennom CloudFlare får jeg gratis SSL slik at nettsiden min kan bruke https (grønn), noe som man må betale ekstra for hos NameCheap og DNSimple.

Hvis en admin kunne flyttet tråden til Internett subforumet hadde det vært fint
Sist endret av Zarlach; 24. oktober 2015 kl. 13:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Fordi du får API og shizzle som gjer det praktisk å styre store mengder domener, uten å måtte ha eigne NSer. Om du har fem domener med webhotell er ikkje du i kundegruppa til det. Om du har tusen hostnames å oppdatere er du i kundegruppa.
Når det kommer til sertifikater så tror jeg man betaler for "tillitten", at når noen kommer inn på siden din og ser at du har et seal fra f.eks comodo så får dem automatisk følelsen av å være trygge, kontra om du hadde et self-signed som ikke de ante om fungerte engang.

Jeg tror også kanskje man betaler for forsikring. Jeg bruker somregel comodo, og jeg har sett at man kan få insurance opptill 100.000$ på noen av dem. Aner ikke hvordan det fungerer i praksis.

Ellers så voucher jeg på hva slashdot sier, er et enklere liv med tilleggsfunksjonene man får med på betalte løsninger, hehe.

Kan jo også legge til at man har forskjellige typer sertifikater, f.eks jeg bruker ofte UCC SSL (Unified communication) til Exchange-servere, også fordi det er mye mer støtte mht autodiscover foreksempel. Man kunne jo også brukt wildcard, men det ville blitt mye dyrere og komplisert enn nødvendig imo.
Sist endret av Bruskork1; 24. oktober 2015 kl. 14:29.