Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 4311
det her kommer til å høres utrolig ut, men det er faktisk sant:

forrige uke satt jeg i rommet mitt og tenkte jeg er fuckings lei av dette jævla kjedelige livet mitt. så jeg bestilte flybillett og togbillett og reiste samme dag på en helt spontant uplanlagt reise

jeg hadde absolutt ingen planer og visste ikke hva som ville skje eller hva jeg skulle gjøre. det endte opp med at jeg ble kjent med nye folk, fikk se nye kule omgivelser og jeg fikk se en helt ny by jeg aldri har vært før. etter 2 dager tok jeg fly tilbake hjem

og nå er jeg deprimert igjen

jeg fuckings hater å bo i den byen her (som også jeg er født i). jeg har bodd her i over 20 år, er ikke det mer enn nok? jeg har blitt så lei at jeg kjenner min mentalitet blir syk. jeg blir kvalm hver gang jeg går ut husdøra

jeg har ingen motivasjon for jobb her, jeg kommer aldri til å få venner her, jeg har dårlig fortid og barndom i denne byen. det er null framtid eller håp her. jeg kommer aldri til å oppnå en dritt her. alle ser på meg som en klovn. bare det samme hver jævla dag, gå de samme turene jeg har gjort i mange år, se det samme kjedelige omgivelsene hver dag og sitte i rommet mitt i foreldrene mine sitt hus og se på TV til jeg sover. er dette her et liv? det er mentalt tortur å bo her

jeg vil bo i byen jeg dro på spontan reise til. det hele startet som bare en total random reise med null planlegging pga ekstrem kjedsomhet, men jeg vil tilbake dit og bo der, skaffe meg jobb, skaffe meg nytt liv der

kan noen plz gi meg råd til åssen jeg kommer meg til byen jeg vil bo i? jeg har ikke utdanning eller penger eller jobb. jeg har ingenting, men problemet er at jeg kan ikke gjøre noe i byen som jeg bor i. så hva skal jeg gjøre?

vurderer å bare pakke bagasje og bruke siste pengene mine på fly ned dit og dra til NAV der og si jeg har null penger og trives ikke i min by osv.

så desperat er jeg på å komme meg til en annen by. har dere noen tips??
Er dette en by i Norge?
Trådstarter
5 0
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Er dette en by i Norge?
Vis hele sitatet...
ja, en by som ligger langt fra byen jeg er født i/bor i
Finn. No sett opp jobb søk, finn ut hva det koster å leie i den byen. Finn jobb og flytt.
Her er en velprøvd oppskrift du kan følge:

https://youtu.be/yT7tIA1RMrw
Om byen du nå bor ikke har noen muligheter, er dette et tips:
Spar litt penger med å bo hjemme så du har 3x husleie på plassen du tenker flytte (da dette er typisk depositum). Mens du sparer søker du jobber i byen du tenker flytte.
Om du ikke har fått noe napp innen du klarer skyte inn depositum på leilighet syntes jeg du bare skal kjøre på!
Snakk gjerne med nav i den aktuelle byen for å få innspill til hvor du eventuelt kan starte jobbe og om de kan hjelpe deg på noen måte.

register deg hos alle bemanningsbyrå i den aktuelle byen. Og ring dem etterpå for å spørre om de har noe for deg. Veldig mange selskap som utelukkende benytter seg av slike tjenester.
Ikke vær kresen ang. Jobb. Ta det første du får og heller søk nye jobber deretter. Lettere og få jobb mens du allerede står i jobb.

Av ren nyskerriget, hvilken by ønsker du flytte til? Sikkert noen som også kan komme med innspill til enkelte bransjer du kan søke hos om folk vet hvilken by/del av landet det er snakk om?

Ps. Husk nav gjør minimalt, det er du selv som må pushe og stå på sånn at du får en jobb.
Trådstarter
5 0
Sitat av bianchi_89 Vis innlegg
Om byen du nå bor ikke har noen muligheter, er dette et tips:
Spar litt penger med å bo hjemme så du har 3x husleie på plassen du tenker flytte (da dette er typisk depositum). Mens du sparer søker du jobber i byen du tenker flytte.
Om du ikke har fått noe napp innen du klarer skyte inn depositum på leilighet syntes jeg du bare skal kjøre på!
Snakk gjerne med nav i den aktuelle byen for å få innspill til hvor du eventuelt kan starte jobbe og om de kan hjelpe deg på noen måte.

register deg hos alle bemanningsbyrå i den aktuelle byen. Og ring dem etterpå for å spørre om de har noe for deg. Veldig mange selskap som utelukkende benytter seg av slike tjenester.
Ikke vær kresen ang. Jobb. Ta det første du får og heller søk nye jobber deretter. Lettere og få jobb mens du allerede står i jobb.

Av ren nyskerriget, hvilken by ønsker du flytte til? Sikkert noen som også kan komme med innspill til enkelte bransjer du kan søke hos om folk vet hvilken by/del av landet det er snakk om?

Ps. Husk nav gjør minimalt, det er du selv som må pushe og stå på sånn at du får en jobb.
Vis hele sitatet...
Dette her virker umulig for en håpløs jævel som meg


Hva tror dere vil skje dersom jeg gjør dette:

- Bruker mine siste penger på flybillett ned dit
- Går til NAV kontoret der og sier jeg har ikke noe sted å sove og har null penger og beviser det ved å logge på banken
- Si at jeg ikke kan tilbake til hjembyen min pga jeg ble kastet ut av foreldrene mine sitt hus, hatt dårlig barndom/fortid, trives ikke osv.

Vil NAV i den byen ordne meg sted å bo og prøve å finne jobb til meg eller drømmer jeg?
Sitat av ill-fated Vis innlegg
Dette her virker umulig for en håpløs jævel som meg


Hva tror dere vil skje dersom jeg gjør dette:

- Bruker mine siste penger på flybillett ned dit
- Går til NAV kontoret der og sier jeg har ikke noe sted å sove og har null penger og beviser det ved å logge på banken
- Si at jeg ikke kan tilbake til hjembyen min pga jeg ble kastet ut av foreldrene mine sitt hus, hatt dårlig barndom/fortid, trives ikke osv.

Vil NAV i den byen ordne meg sted å bo og prøve å finne jobb til meg eller drømmer jeg?
Vis hele sitatet...
Du drømmer.

De vil kreve at du forsøker hos venner og annen familie først.
Dersom det ikke gir resultater ender du etter mye frem og tilbake i en nedslitt nødbolig, gjerne små brakker med tungt belastede naboer.

Det varierer sikkert noe fra by til by. Men NAV står ikke med åpne armer og venter på deg. Du kan sikkert også risikere å bare få sponset bussbillett hjem igjen.
Sitat av ill-fated Vis innlegg
Dette her virker umulig for en håpløs jævel som meg


Hva tror dere vil skje dersom jeg gjør dette:

- Bruker mine siste penger på flybillett ned dit
- Går til NAV kontoret der og sier jeg har ikke noe sted å sove og har null penger og beviser det ved å logge på banken
- Si at jeg ikke kan tilbake til hjembyen min pga jeg ble kastet ut av foreldrene mine sitt hus, hatt dårlig barndom/fortid, trives ikke osv.

Vil NAV i den byen ordne meg sted å bo og prøve å finne jobb til meg eller drømmer jeg?
Vis hele sitatet...
Du har lyst til å flytte og starte et nytt liv, hvorfor ikke gjøre det skikkelig slik at du har noe solid å bygge på videre? Ved å løpe til Nav som det første du gjør, så setter du deg selv opp for å feile.
Sitat av ill-fated Vis innlegg
Dette her virker umulig for en håpløs jævel som meg


Hva tror dere vil skje dersom jeg gjør dette:

- Bruker mine siste penger på flybillett ned dit
- Går til NAV kontoret der og sier jeg har ikke noe sted å sove og har null penger og beviser det ved å logge på banken
- Si at jeg ikke kan tilbake til hjembyen min pga jeg ble kastet ut av foreldrene mine sitt hus, hatt dårlig barndom/fortid, trives ikke osv.

Vil NAV i den byen ordne meg sted å bo og prøve å finne jobb til meg eller drømmer jeg?
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke klarer dette er du jo ikke i stand til å ta vare på deg selv engang.
Start nå med å sende søknader på diverse butikk eller lager jobber, der er det vanligvis mulig å få jobb.

Når du har dette trenger du fortsatt penger til den første måneden.

Det er ikke fasitsvar når det kommer til nav
Sitat av ill-fated Vis innlegg
Dette her virker umulig for en håpløs jævel som meg


Hva tror dere vil skje dersom jeg gjør dette:

- Bruker mine siste penger på flybillett ned dit
- Går til NAV kontoret der og sier jeg har ikke noe sted å sove og har null penger og beviser det ved å logge på banken
- Si at jeg ikke kan tilbake til hjembyen min pga jeg ble kastet ut av foreldrene mine sitt hus, hatt dårlig barndom/fortid, trives ikke osv.

Vil NAV i den byen ordne meg sted å bo og prøve å finne jobb til meg eller drømmer jeg?
Vis hele sitatet...
Ingen ting er umulig, og håpløs er bare noe du betegner deg selv om! Jeg har troa på at hvis dette er noe du genuint ønsker for en bedre tilværelse vil du klare det lett.

Planen din frykter jeg enten ender opp med at bare sender deg tilbake eller du havner i nødbolig/hospits hvor du garanter ikke ønsker at livet skal begynne på nytt.

Om du ikke evner spare 3mnd husleie mens du bor hjemme hos foreldre for å følge drømmen din og samtid legge litt innsats for å skape en bedre hverdag for deg selv i fremtiden er du mest sannsynligvis ganske tilfreds der du allerede er!

Bruk noen timer hver dag på å søke jobb, kontakt nav om du trenger veiledning om hvordan man søker jobber.
Spar alt du makter som i praksis burde være omtrent hele inntekten da du bor hjemme.
Betaler du foreldrene dine spør om du kan slippe dette fordi du sparer til depositum.

Etter en stund avhengig økonomien din har du bygget deg en buffer for flyttingen.

La oss si du ikke har klart finne jobb enda vil jeg anta at nav er mer gira på å hjelpe deg å finne arbeid og bistå økonomisk hvis du faktisk kan vise at du har lagt ned en innsats selv.

Dette er absolutt ikke umulig og du burde være klar iløpet av 6 mnd om du har litt inntekt idag.

Så kan du velge selv, vil du sitte med din egen leilighet, jobb, nytt nettverk og kanskje en kjæreste innen 1 år.
Eller bare være der du er og om 1 år tenke tilbake på hva du skulle hat nå :/

Forstår det kan virke håpløst og som vanskelig prosess. Men er bare noen få mnd hvor du gir der lille ekstra så kan du legge alt bak deg og starte et nytt kapittel i en ny by!

Søke på jobb noen timer til dagen er ikke veldig mye og ofte for et bedre liv. Og er faktisk noe de fleste må gjennom iløpet av livet! Ja det er demotiverende når de ikke tar kontant og når du får avslag. Men dette føler alle jobbsøkere på. Men De gir ikke opp, står på og til slutt får de napp

Du har alle forutsetninger for å klare dette. Om du ikke nødvendigvis får en jobb kan du støtte det på nav i starten inntil du får en jobb.
Men for all del ikke bare pakk kofferten og møt opp hos nav uten å legge litt innsats i det selv. Tørr påstå at du vil syntes det var bedre der du kom fra når du blir våknet midt på natta av at naboen tror noen har stjålet godsakene hans, kvelden etter blir bygning raidet av politi og samme kvelden tar en overdose og du ser han ligger på gulvet i dørsprekken mens det skummer ut av kjeften på han.
Kanskje satt litt på spissen men slike ting skjer der de eventuelt sender deg om du bare møter opp på nav i en fremmed by uten noen plan eller mening.
Kanskje vurdere omsorgsbolig fra kommunen? Du er voksen men virker ikke være istand til og fikse voksenlivet akkurat nå.
Klarer du ikke spare opp til depositum + første husleie og mat/husholdning for 1 måned er kanskje dine to reelle alternativer akkurat nå enten gutterommet eller omsorgsbolig til du har opparbeidet deg boevne og forståelse av privatøkonomi.
Trådstarter
5 0
glemte å nevne et par ting

alle jeg ble kjent med er innen rusmiljø. jeg ankom sent på kvelden og som sagt hadde jeg ingen planer og det var første gangen min der

så jeg vandret rundt i byen og lette etter hotel til å sove i, men alt var booket. og jeg ville ikke sove ute, så jeg drakk energidrikk for å holde meg våken

var våken hele natta og gikk rundt i byen. og møtte først en, så en annen, så en annen osv

jeg prøvde rus for første gang. de ga meg forskjellig ting å prøve og jeg er åpen for å prøve nye ting. jeg må innrømme det var litt kul opplevelse. for første gang i livet mitt følte jeg en tilhøring

forresten, jeg har MENA opprinnelse og alle de jeg ble kjent med er nordmenn


bare følte for å dele dette for å gi litt mer info til tråden
Deg igjen? Ja bedre at du flytter enn at du går å dreper folk. Livet ditt er dritt i følge deg men det virker ikke som at du har gjort noe for å endre det. Jobb, skole, fritid, nye venner, psykolog, støttekontakt, dagsenter ja mulighetene er mange for sånne i din situasjon!
Det kommer ikke til å hjelpe deg å flytte når du fortsatt ikke fyller livet ditt med noe og fortsatt har den samme negative holdningen til alt. For all del flytt hvis du vil men verden fungerer ikke sånn at man bare kan bo hvor man vil uten penger og du er et enkelt bytte for kriminelle å misbruke og utnytte så det er ikke sikkert du får det bedre.
Jobb er steg 1 og mange jobber i 10 mnd og bor billig så de har råd til å reise i 2 mnd men å leve og bo og reise koster! Jeg vil påstå at steg 1 for deg heller ikke er jobb men psykolog for å endre innstillingen din til livet og bli kvitt alt hatet og selvhatet ditt
Skal ikke ta vekk alt av positive punkter her, men må dra frem min første tanke. Dette hørtes litt ut som en fjortis-forelskelse.


Du har vært der i 2 dager. Og vil legge om hele livet? Depresjonen din kommer 100% tilbake etter en stund uansett hva du gjør.

Hatt flere bekjente i den samme type situasjon, føler seg depressive eller ensomme hva enn det måtte være og tror livet skulle bli så mye bedre så fort man fikk seg fast følge etc. news flash det fungerte en stund men så og si alle landet på jorden igjen.

Du har åpenbart ting å ta tak i selv før du kan legge om alt. Noen klarer det alene, noen er så dypt inni sine egne tanker at det kreves noen med utdannelse.

Når det kommer til NAV så kan de være veldig behjelpelige med jobb, men for de av oss som har hatt med NAV å gjøre før så kryr det ikke av verken jobb eller bosted her og de forventer faktisk at du er til å flytte på. Er du VELDIG uheldig får du jobb i den byen du er fra og bor nå
Jeg vil tro at du må melde flytting til folkeregisteret før du kan få hjelp av NAV i en ny kommune.
Ill-fated: Kjenner igjen måten du skriver på, at du har laget en ny bruker her inne. Det er ikke vanskelig å sette denne nye kontoen din i kontekst med den andre du har brukt.

Mitt råd står fortsatt som jeg har skrevet til deg før: søk hjelp!

Når det er sagt kan det være greit å begynne på nytt med blanke ark i ny by, men ikke fordi du fant et rusmiljø å være en del av. Det fører ikke noe godt med seg, og med din psyke bør du definitivt ikke oppsøke rus. Det ender med at du benytter grov vold, blir utsatt for grov vold, selvdrap eller andre tragedier.

Hør på meg nå, ta deg sammen og søk hjelp.
Skole og jobb der finner du det sosiale. Du tror det er en tilhørighet, men det er bare fordi mange i rusmiljøet virker sååå snille og kule i starten, etter noen år ser du hvem de egentlig er, har vært i ulike rusmiljøer og jeg sitter igjen med baksnakking, falskhet og stort ego, jeg ble sånn selv og var pessimistisk og deprimert. Jeg hørte selvfølgelig ikke på noen, for jeg kjente meg selv best og tåler alt sant.
Hvorfor kan du ikke gjøre noe i byen du bor i? Skjønner ikke helt? Hvis du ikke har motivasjon for jobb i byen du bor i kan du søke jobb i andre byer og flytte dit du ender opp med å få jobb og mange gjør det
Hvis du gjør det du spør om å bare flyr dit du vil og går til Nav å sier at du ikke har penger så vil du etter mye om og men få penger til en togbillett hjem igjen og muligens en natt på herberge og det vil du ikke
Sitat av ill-fated Vis innlegg
Dette her virker umulig for en håpløs jævel som meg


Hva tror dere vil skje dersom jeg gjør dette:

- Bruker mine siste penger på flybillett ned dit
- Går til NAV kontoret der og sier jeg har ikke noe sted å sove og har null penger og beviser det ved å logge på banken
- Si at jeg ikke kan tilbake til hjembyen min pga jeg ble kastet ut av foreldrene mine sitt hus, hatt dårlig barndom/fortid, trives ikke osv.

Vil NAV i den byen ordne meg sted å bo og prøve å finne jobb til meg eller drømmer jeg?
Vis hele sitatet...
Etter min erfaring vil du få beskjed om at det er en ureglementert flytt og du vil bli behandlet som du skal tilbake der du kom ifra.

Sikkert ingen regler uten unntak, jeg kom fra mange år i annet land og flyttet til "feil by" ble mange uhyggelige nav veiledere som omtrent var umulig å komme seg bort fra.
Trådstarter
5 0
Sitat av bianchi_89 Vis innlegg
Ingen ting er umulig, og håpløs er bare noe du betegner deg selv om! Jeg har troa på at hvis dette er noe du genuint ønsker for en bedre tilværelse vil du klare det lett.

Planen din frykter jeg enten ender opp med at bare sender deg tilbake eller du havner i nødbolig/hospits hvor du garanter ikke ønsker at livet skal begynne på nytt.

Om du ikke evner spare 3mnd husleie mens du bor hjemme hos foreldre for å følge drømmen din og samtid legge litt innsats for å skape en bedre hverdag for deg selv i fremtiden er du mest sannsynligvis ganske tilfreds der du allerede er!

Bruk noen timer hver dag på å søke jobb, kontakt nav om du trenger veiledning om hvordan man søker jobber.
Spar alt du makter som i praksis burde være omtrent hele inntekten da du bor hjemme.
Betaler du foreldrene dine spør om du kan slippe dette fordi du sparer til depositum.

Etter en stund avhengig økonomien din har du bygget deg en buffer for flyttingen.

La oss si du ikke har klart finne jobb enda vil jeg anta at nav er mer gira på å hjelpe deg å finne arbeid og bistå økonomisk hvis du faktisk kan vise at du har lagt ned en innsats selv.

Dette er absolutt ikke umulig og du burde være klar iløpet av 6 mnd om du har litt inntekt idag.

Så kan du velge selv, vil du sitte med din egen leilighet, jobb, nytt nettverk og kanskje en kjæreste innen 1 år.
Eller bare være der du er og om 1 år tenke tilbake på hva du skulle hat nå :/

Forstår det kan virke håpløst og som vanskelig prosess. Men er bare noen få mnd hvor du gir der lille ekstra så kan du legge alt bak deg og starte et nytt kapittel i en ny by!

Søke på jobb noen timer til dagen er ikke veldig mye og ofte for et bedre liv. Og er faktisk noe de fleste må gjennom iløpet av livet! Ja det er demotiverende når de ikke tar kontant og når du får avslag. Men dette føler alle jobbsøkere på. Men De gir ikke opp, står på og til slutt får de napp

Du har alle forutsetninger for å klare dette. Om du ikke nødvendigvis får en jobb kan du støtte det på nav i starten inntil du får en jobb.
Men for all del ikke bare pakk kofferten og møt opp hos nav uten å legge litt innsats i det selv. Tørr påstå at du vil syntes det var bedre der du kom fra når du blir våknet midt på natta av at naboen tror noen har stjålet godsakene hans, kvelden etter blir bygning raidet av politi og samme kvelden tar en overdose og du ser han ligger på gulvet i dørsprekken mens det skummer ut av kjeften på han.
Kanskje satt litt på spissen men slike ting skjer der de eventuelt sender deg om du bare møter opp på nav i en fremmed by uten noen plan eller mening.
Vis hele sitatet...
wow. dette er motiverende

så du sier bare 6mnd lidelse i hjembyen min og jeg kan flytte til en helt ny by, bo for meg selv, starte livet på nytt?
Sitat av ill-fated Vis innlegg
glemte å nevne et par ting

alle jeg ble kjent med er innen rusmiljø. jeg ankom sent på kvelden og som sagt hadde jeg ingen planer og det var første gangen min der

så jeg vandret rundt i byen og lette etter hotel til å sove i, men alt var booket. og jeg ville ikke sove ute, så jeg drakk energidrikk for å holde meg våken

var våken hele natta og gikk rundt i byen. og møtte først en, så en annen, så en annen osv

jeg prøvde rus for første gang. de ga meg forskjellig ting å prøve og jeg er åpen for å prøve nye ting. jeg må innrømme det var litt kul opplevelse. for første gang i livet mitt følte jeg en tilhøring

forresten, jeg har MENA opprinnelse og alle de jeg ble kjent med er nordmenn


bare følte for å dele dette for å gi litt mer info til tråden
Vis hele sitatet...
IKKE gjør det!
Det uler i alarmene når jeg leser hvordan du beskriver denne opplevelsen.
Sitat av ill-fated Vis innlegg
wow. dette er motiverende

så du sier bare 6mnd lidelse i hjembyen min og jeg kan flytte til en helt ny by, bo for meg selv, starte livet på nytt?
Vis hele sitatet...
6 måneder for å starte et helt nytt liv er ingenting.
Bare flytt nå du og end opp på gaten med alle disse kule, snille nye vennene du møtte sist og se hvor mange år du bruker på å komme ut av narkosirkelen. Tipper minimum 10 år med lidelse.
Du skal flytte til en ny by bare fordi du trivdes i rus-miljøet? Den dagen du ikke kan betale for deg er det ikke sikkert dem liker deg like godt.
Han vil flytte til en ny by fordi han føler seg fortapt på gutterommet...

Bare gjør det, - bedre å bruke aggresjonen til å gjennomføre ting enn å sitte å la det utvikle seg til total nihilisme.

Du vil ikke starte med blanke ark osv, nissen følger med på lasset, men det vil også dukke opp nye muligheter.

Følg med på leiemarkedet.
Ikke flytt før du har et sted å bo.
Snakk med NAV om hva du trenger for å fungere.
Sist endret av Montezuma; 31. august 2022 kl. 20:45.
BRAND ∞ STRONG
Folk er for snille mot deg, det er ingen tjent med, personlig kan jeg ikke finne en eneste ting ved deg det er verdt å ta tak i
og bygge videre på på. Du gleder ikke, du provoserer ikke og du vekker verken sinne eller interesse, du er bare drit kjedelig og det er
rett og slett dumt at du går rundt slik at folk risikerer å møte på deg.

Allikevel er du på rett spor når ser etter et sted du kan slå deg ned, bare litt feil fokus, for du bør finne en institusjon du kan være på
og sånn sett er det nok store regionale forskjeller på fasiliteten. Shop litt rundt og finne et sted som passer for deg og test for
guds skyld maten før du velger.

Er du enig @ill-fated eller tar jeg feil og i så fall har du tenkt til gjøre med det? For at du gror et sett med baller og gjør noe med
deg selv og livet ditt er vel ikke noe du har planer om, eller?

PS
Jeg vet hva jeg snakker om, for jeg har tatt et online brevkurs i å provosere og motivere og sertifisert instruktør i begge deler.
Hva snakket TS om under en annen bruker?
Sitat av kemist Vis innlegg
Hva snakket TS om under en annen bruker?
Vis hele sitatet...
At han hater
  • Navnet sitt
  • At hele byen misliker han
  • At hele byen ler av han
  • At han hater moren sin
  • At han hater navnet sitt
  • At han ikke får det han har krav på
  • At han har rødt hår
  • At han skal flytte hit og dit
  • At alt ville blitt bedre hvis bare..
.men han er kjempesterk og har masse muskler.

Mulig det ikke er samme, but it might as well have been.
Kommer sent inn i diskusjonen, men flytter du flytter du problemene dine. Virker som om du har en del problemer med deg selv og de kan være greit å gjøre noe med.

Ja, det føltes anderledes ut når du var på tur, men da var du på tur. Etter en stund kommer rutinene tilbake og da er det tilbake til den samme gamle monotonien.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
At han hater
  • Navnet sitt
  • At hele byen misliker han
  • At hele byen ler av han
  • At han hater moren sin
  • At han hater navnet sitt
  • At han ikke får det han har krav på
  • At han har rødt hår
  • At han skal flytte hit og dit
  • At alt ville blitt bedre hvis bare..
.men han er kjempesterk og har masse muskler.

Mulig det ikke er samme, but it might as well have been.
Vis hele sitatet...
Du blander to stykker her..
Sitat av Jorg Vis innlegg
Du blander to stykker her..
Vis hele sitatet...
i så fall blander jeg minst tre, men jeg tror ikke det, de er en og samme.
Sist endret av vindaloo; 1. september 2022 kl. 17:56.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
i så fall blander jeg minst tre, men jeg tror ikke det, de er en og samme.
Vis hele sitatet...
Nope, er snakk om en fra utlandet som hater navnet sitt, og så har du han rødhåret bodybuilderen. De skriver jo helt forskjellig
Sitat av ill-fated Vis innlegg
Dette her virker umulig for en håpløs jævel som meg


Hva tror dere vil skje dersom jeg gjør dette:

- Bruker mine siste penger på flybillett ned dit
- Går til NAV kontoret der og sier jeg har ikke noe sted å sove og har null penger og beviser det ved å logge på banken
- Si at jeg ikke kan tilbake til hjembyen min pga jeg ble kastet ut av foreldrene mine sitt hus, hatt dårlig barndom/fortid, trives ikke osv.

Vil NAV i den byen ordne meg sted å bo og prøve å finne jobb til meg eller drømmer jeg?
Vis hele sitatet...
Om den byen du nettopp dro til er i en annen kommune enn der hvor du er hjemmehørende, så vil du ikke få særlig til hjelp. Kanskje noe hjelp med å komme deg hjem igjen.

De deler heller ikke ut leiligheter til folk som legger seg på benken utenfor.

NAV kan bistå deg med jobbsøking, men de kommer ikke til å fikse en jobb for deg. De er til for å hjelpe, de kommer ikke til å fikse deg "alt her i livet", men du chillern på den benken.
Sist endret av YankeenAtion; 1. september 2022 kl. 23:54.