Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5082
Må komme meg vekk noen dager, å tenker å reise til Oslo.

Hvordan er det å sove i en park?
Stor sjans for å bli ranet? Ikke at jeg har noe særlig med meg i utgangspunktet.

Hva er tryggest? Penger finnes, men vil helst ikke bruke på overnatting.
Vil vel si at det er 99% trygt, men ville vel ikke anbefale.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ville ikke sovet i en park nære sentrum iallefall, kan bli plaga av vektere eller verre. Heller Sognsvann, Ekeberg eller litt utenfor. Hvis du har med telt er det null stress, men kanskje litt verre uten.
Har et telt. Ikke særlig kjent i Oslo, men det er bare å slå seg ned i skogen nær disse områdene?
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøp deg et billig telt eller hvertfall ta med deg et teppe og overnatt i skogen eller ute på Langøyene. Kort t-bane tur eller båttur fra sentrum. Du risikerer å bli rana eller pissa på om du sovner i en park i sentrum.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mange steder å telte i marka med kort vei til buss/bane.

Mest sentrale er Langøyene, men her flytter du inn i en liten landsby av folk som av ulike årsaker bor hele sommern i telt.
Rundt Sognsvann er noe av det enkleste, mange fine teltplasser og kort vei til t-banen.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Har et telt. Ikke særlig kjent i Oslo,
men det er bare å slå seg ned i skogen nær disse områdene?
Vis hele sitatet...
Hvorvidt det er lov eller ikke tør jeg ikke svare på, men tviler på at du vil få noe vansker med å telte hvis du legger deg litt skjult til.
På Langøyene er det med tillatt camping og ellers er det muligheter både øst og vest om du tar t-banen 25-40 min.

Neppe så farlig å sove i en park heller, men jeg ville ikke gjort det.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ekeberg er jo ganske chill for telting. Teknisk sett er det vel ikke lov å telte hvor som helst, men om man er diskre og ikke gjør mye ut av seg bør det jo gå helt fint. Ikke bråk, forsøple eller vær til bry for andre, så går det nok fint.
Ekebergsletta er ihvertfall enorm, og har skog langs siden. Kan sikkert sette opp telt der, evt rundt en av de små vannene i skogen der. Sjekk litt på google maps e.l, så ser du skogområder som er relativt nære sentrum. Østensjøvannet er naturreservat, så det ville jeg ligget unna (fint å gå en runde der da!).
Å ta ferge ut til Langøyene høres stress ut i mine ører. Sognsvann er også et alternativ, gå et lite stykke unna de mest befolkede områdene.
Da ser det ut til å bli Langøyene. Vil gjerne ha noen å sosialisere med, så en landsby av campere høres jo midt i blinken ut.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ferga til Langøyene koster det samme som en bussbillett og tar ti minutter så det tar lenger tid til sognsvann.
Godt valg! Husk nok mat og plukk opp søpla etter deg når du drar
Jeg ville tatt T-bane ut til marka og campa der . Tatt med telt
Så vidt jeg husker kan du bo i utmark på samme plass i inntil 3 sager uten tillatelse fra grunneier.

Maridalen og Sørkedalen er bra steder hvis du går litt inn i skogen. Begge har bussforbindelse en gang i timen. Sognsvann er et cruising-område for homser, så jeg vet ikke om du vil trives med klientellet som vandrer der om natta.

Fun fact: Langøyene ligger ikke i Oslo, men i Nesodden. Men siden det kun går båt dit fra Oslo, er det normal Oslo-billett (Sone 1).
Fun fact: Langøyene ligger ikke i Oslo, men i Nesodden. Men siden det kun går båt dit fra Oslo, er det normal Oslo-billett (Sone 1).
Vis hele sitatet...
Det stemmer, men det er Oslo som eier de. En annen funfact er at det heter Langøyene selv om det kun er en øy. Det var opprinnelig to øyer som Oslo kjøpte av Nesodden og brukte som søppelfylling. Hele sundet mellom de to øyene ble fylt opp av søppel og er nå tildekket av sand og jord.
Sist endret av Lilleoslo; 21. juli 2022 kl. 22:06.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Av ulike grunner har jeg sovet ute 4 dager på rad. Lader telefon på cafeer, dusjer på Sats. Har med telt og vandrer fra sted til sted. Flere finer steder i tråden her.. og ikke gå til kjente og store parker. Prøvde frognerparken første dagen og ble vekt og kastet vekk fra område klokken 3 på natta.
Om du sover i offentlige parker og lignende er sjansen stor for at du blir vekket og bedt om å gå. Det finnes så klart hjemmesteder, veit om noen som bruker å sove under diverse bruer. Kan anbefale marka, masse fin skog rundt og i Oslo.