Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2641
Kjøpte nettopp en 75 tommer. Og den har ikke aux tilkobling.. Kun digital output. Hva gjør jeg?
Det hadde hjulpet VELDIG, om du hadde fortalt litt om utstyret du vil ha koplet til. Men antar du burde hatt en DAC vedsiden av. Optisk inn og phono ut, her kan du kjøpe noe billig kina greier for 150. Rca ut til jack plugg eller hva enn du skal kople til.

Det som er greit med optisk ut fra tven er at det holder med en toslink og den får signal fra hvilken hdmi kilde du velger på tven
Trådstarter
5 0
Sitat av 420master Vis innlegg
Det hadde hjulpet VELDIG, om du hadde fortalt litt om utstyret du vil ha koplet til. Men antar du burde hatt en DAC vedsiden av. Optisk inn og phono ut, her kan du kjøpe noe billig kina greier for 150. Rca ut til jack plugg eller hva enn du skal kople til.

Det som er greit med optisk ut fra tven er at det holder med en toslink og den får signal fra hvilken hdmi kilde du velger på tven
Vis hele sitatet...
Ønsker å ha muligheten til å koble i aux. Har et logitech z906 som jeg har brukt tidligere. Har elkjøp noe som kan funke feks?
Hva er det du snakker om. AUX gir ingen mening her hvis du skal ha lyd fra TV til eksterne høyttalere.

I følge elkjøp har høyttalerne dine:
2 x SPDIF-inngang (TOSLINK)
SPDIF-inngang (RCA)

Og du sier at TV har digital ut så hva er det egentlig du lurer på i dag?
Trådstarter
5 0
Unnskyld visst jeg har forklart dårlig.
Tven har digital audio out optical bak. Står det. Det går derfor ikke an å ha aux sånn som jeg ønsker. Lurte derfor på om det var noen smart løsning å finne ut av
Hvordan ønsker du å ha aux som allerede er på Logitech?

- Lydinngang (minijack stereo 3,5 mm)
Sitat av Dough Vis innlegg
Hva er det du snakker om. AUX gir ingen mening her hvis du skal ha lyd fra TV til eksterne høyttalere.

I følge elkjøp har høyttalerne dine:
2 x SPDIF-inngang (TOSLINK)
SPDIF-inngang (RCA)

Og du sier at TV har digital ut så hva er det egentlig du lurer på i dag?
Vis hele sitatet...
Ifølge komplett har Z906 også minishitt tilkopling

Sitat av Oxycodone Vis innlegg
Unnskyld visst jeg har forklart dårlig.
Tven har digital audio out optical bak. Står det. Det går derfor ikke an å ha aux sånn som jeg ønsker. Lurte derfor på om det var noen smart løsning å finne ut av
Vis hele sitatet...
Det har jeg allerede svart deg på, mest sannsynlig kan du ta en optisk kabel fra tv en og rett i anlegget.

Eller så kan du kjøpe en dac

ELLER, og dette er jo en veldig rar tanke, kjøp et skikkelig stereo oppsett
Trådstarter
5 0
Sitat av Dough Vis innlegg
Hvordan ønsker du å ha aux som allerede er på Logitech?

- Lydinngang (minijack stereo 3,5 mm)
Vis hele sitatet...
Huh? Jeg vil koble z906 til tven. Men det går ikke, siden tven ikke har aux
Sitat av Oxycodone Vis innlegg
Huh? Jeg vil koble z906 til tven. Men det går ikke, siden tven ikke har aux
Vis hele sitatet...
Les svarene i din egen tråd 3 ganger og kom tilbake.

Du må seriøst glemme AUX. Den bruker til å koble til telefonen din.

https://www.elkjop.no/product/tjenes...ink-15-m/14493
Sist endret av Dough; 21. mars 2022 kl. 18:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Oxycodone Vis innlegg
Huh? Jeg vil koble z906 til tven. Men det går ikke, siden tven ikke har aux
Vis hele sitatet...
Tok en søk på z906 anlegget du har, der kommer opp når jeg leser spec at den har optisk inngang, koble optisk kabel fra optisk utgang på tv til anglegg.

Ellers må du ha annen versjon av anlegget


https://www.elkjop.no/product/tjenes...5-m/HAMA122251
Oi. Nå fikk jeg flashbacks fra min første jobb der jeg jobbet som support for en av de større TV leverandørene i Norge.

Det var mange som ringte inn fordi de ikke klare å bruke fjernkontrollen til tven. Dette er veldig basic og dette må man kunne før man kjøper seg sånt.

Men jeg ser jo at problemet her er litt annerledes. Du får presentert bra svar, men det virker ikke helt som du forstår hva slags svar de gir deg.

Du må bruke en annen type kabel. Du har fått presentert flere linker. Lykke til!
Bruk Toslink.. har z906 selv på pc'n og bruker toslink. null problemer med det. du lager problemer at noe som ikke er et problem

AUX kan forøvrig være så mangt
Jesus christ etter å lese denne tråden

Men du svarer jo deg selv allerede

Du sier selv, TV har OPTICAL OUT.

Så bra! For dine høytalere har OPTICAL IN.

Forstår du? OPTISK UT går til OPTISK INN.

Dette er jo så enkelt som det går an. Kjøp en optisk kabel og lat som den heter "AUX" - og gjør som over. Funker enda bedre.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Oi. Nå fikk jeg flashbacks fra min første jobb der jeg jobbet som support for en av de større TV leverandørene i Norge.

Det var mange som ringte inn fordi de ikke klare å bruke fjernkontrollen til tven. Dette er veldig basic og dette må man kunne før man kjøper seg sånt.

Men jeg ser jo at problemet her er litt annerledes. Du får presentert bra svar, men det virker ikke helt som du forstår hva slags svar de gir deg.

Du må bruke en annen type kabel. Du har fått presentert flere linker. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Vel, svarene i toppen av tråden er jo ikke direkte gode svar selv om de er teknisk riktige.