Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4372
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spør for en venn som lurer på om det er sensor eller ledning i selve reima til fotlenka? Hvis man klipper den av er det noe kriminalomsorgen kan se? Er det bare klumpen som er selve devicet og ikke reima? Tenker på hvis man klipper og heller går med den i lomma på jobb osv så de ser at man er der man skal bare at man kan legge den igjen hjemme etter jobb å late som man er inne?
Har hørt at når fotlenke soninga er over så får man bare beskjed om å klippe den av og utenfra virker reima som bare plast
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, de kan vel se det når det er kontroll...?
Er vel kabler som går i reima, så klipper du dem er du ille ute, dog kan grave de ut og legge på en lengre kabel for å så klippe over, men de vil jo se det etterhvert
bare å klippe det, så sitter man snart i buret og slipper hele fotlenken.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er vel ingen som tror at hjemmesoning av fengselsstraff skulle være så enkelt som å klippe av seg lenka, og la den ligge hjemme mens man går ut på kvelden…?
Vil ikke være flåsete altså, men selvfølgelig blir det oppdaget om du klipper den.
Hvor mange smarte hjerner tror du ikke he forsket på hvordan de skal fikse dette, alt fra å jamme signal til andre ting?
Mener det er en fiberledning som går gjennom, blir merket med engang. Plastreimen kan løsne i festene ved uhell eller slitte fester på sensoren. Da skal man ringe ganske fort å gi beskjed viss ikke man vil bli hentet.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men i helvete da, hva slags spørsmål er det? Såpass må du da forstå!??!!?!? HAHAHHAHAHAHA!
Skal du være riktig klokk så lagger du foten tjukkere med falsk silikon hud kjøpt på nett, typ sånn man bruker i film… så tar du bar det av etterpå
Kanskje det gode gamle sølvfolietrikset får signalet til å forsvinne og gir en hyggelig telefonsamtale
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg hadde fotlenke i fjor var det ikke noe ledning inni reimen som jeg la merke til. Jeg så ikke etter heller men må i såfall vært bittesmå fibere
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Beklager at jeg kupper tråden din, men etter å ha lest her kom jeg på et annet spørsmål om fotlenke. Hva om man har mistet begge beina og bruker proteser fra livet og ned? Hva gjør man med eventuell fotlenke da?
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Beklager at jeg kupper tråden din, men etter å ha lest her kom jeg på et annet spørsmål om fotlenke. Hva om man har mistet begge beina og bruker proteser fra livet og ned? Hva gjør man med eventuell fotlenke da?
Vis hele sitatet...
Da får du ikke fotlenke rett å slett
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ok. Er du sikker på dette? Er ikke det diskriminerende i såfall? Det er vel ikke lov å diskriminere folk på bakgrunn av handicap?
Har du vurdert om selve remmen er elektrisk ledende?
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja de vil få beskjed om noe skjer med lenka… Duh
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok. Er du sikker på dette? Er ikke det diskriminerende i såfall? Det er vel ikke lov å diskriminere folk på bakgrunn av handicap?
Vis hele sitatet...
De konfiskerer bare rullestolen...
Sitat av Montezuma Vis innlegg
De konfiskerer bare rullestolen...
Vis hele sitatet...
Hva om hun/han går med proteser?
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hele opplegget med fotlenke er basert på tillitt og jeg tror ikke det er noe ledning gjennom reima. Men hadde fotlenke i 2017 og da gikk den tom for batteri og det hadde de fått beskjed om så de kom å bytta med en gang! Jeg aner ikke om det er signalboksen (den man plugger i veggen hjemme) som varsler sentralen fordi den ikke fikk signal med lenka lenger eller om det er saken som sitter på lenka som gir beskjed til sentralen, men jeg tror egentlig det første og at ikke lenka varsler om noe er galt med den altså bare at signalboksen varsler om den ikke får signal eller man ikke overholder innetider.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok. Er du sikker på dette? Er ikke det diskriminerende i såfall? Det er vel ikke lov å diskriminere folk på bakgrunn av handicap?
Vis hele sitatet...
En fotlenke MÅ ikke sitte på foten. Den sitter som regel på ankelen.
Har du ikke kroppsdeler fra livet og ned fester de den på f.eks armen.

LITT løsningsorientert må man være.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hele opplegget med fotlenke er basert på tillitt og jeg tror ikke det er noe ledning gjennom reima. Men hadde fotlenke i 2017 og da gikk den tom for batteri og det hadde de fått beskjed om så de kom å bytta med en gang! Jeg aner ikke om det er signalboksen (den man plugger i veggen hjemme) som varsler sentralen fordi den ikke fikk signal med lenka lenger eller om det er saken som sitter på lenka som gir beskjed til sentralen, men jeg tror egentlig det første og at ikke lenka varsler om noe er galt med den altså bare at signalboksen varsler om den ikke får signal eller man ikke overholder innetider.
Vis hele sitatet...
Nei, signalet blir kutta om lenka blir ødelagt. Jeg satt nettopp med fotlenke og den ble ødelagt ved reima 2 ganger, de ringte innen 4 min for å høre hva som foregikk
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok. Er du sikker på dette? Er ikke det diskriminerende i såfall? Det er vel ikke lov å diskriminere folk på bakgrunn av handicap?
Vis hele sitatet...
Jesus...