Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3574
Har en del ekstra kilo på kroppen som jeg sliter litt med å få av meg. Kom over dette produktet: https://www.tights.no/butikk/cheat-d...-carb-blocker/ og jeg syntes det så lovende ut da jeg leste i beskrivelsen

Jeg vet at alt av disse lovlige slankemidlene somregel er veldig ineffektive eller totalt bullshit. Så jeg lurer på om noen enten har erfaring med dette produktet eller om det er noen som sitter på såpass med kunnskap at de kan si noe om hvor effektivt det vil fungere?
Sist endret av Alge; 6. juni 2020 kl. 05:02.
Kjenner ikke butikken og ikke produktet men fat-blockers har vel vært i markedet i flere tiår? Og på tross at slikt finnes så blir vi stadig feitere alle mann. Og det snakkes om fedme-pandemi i store deler av Europa. Om dette produktet hadde virket så ville det vel vært noe svært mange hadde investert i og det hadde blitt snakket om?

Kanskje kan du heller forsøke å bruke de pengene på noe som har dokumentert virkning og som også er litt hyggelig nå på denne tiden av året?
Sitat av Alge Vis innlegg
Har en del ekstra kilo på kroppen som jeg sliter litt med å få av meg. Kom over dette produktet: https://www.tights.no/butikk/cheat-d...-carb-blocker/ og jeg syntes det så lovende ut da jeg leste i beskrivelsen

Jeg vet at alt av disse lovlige slankemidlene somregel er veldig ineffektive eller totalt bullshit. Så jeg lurer på om noen enten har erfaring med dette produktet eller om det er noen som sitter på såpass med kunnskap at de kan si noe om hvor effektivt det vil fungere?
Vis hele sitatet...
Stoffer som hemmer absorpsjon av fett brukes av skolemedisinen til fedmebehandling. Om jeg husker riktig reduserer de opptaket med ca. 40%.

Karbohydratene blir nok mer eller mindre absorbert som vanlig, uavhengig av hvilke tilskudd eller medisiner du tar.

Om dette tilskuddet har samme effekt er heller tvilsomt, og du vil nok ikke spare inn spesielt mange kcal selv om det har en hvis effekt. (Noe det sannsynligvis ikke har).
Sitat av Skepty Vis innlegg
Stoffer som hemmer absorpsjon av fett brukes av skolemedisinen til fedmebehandling. Om jeg husker riktig reduserer de opptaket med ca. 40%.

Karbohydratene blir nok mer eller mindre absorbert som vanlig, uavhengig av hvilke tilskudd eller medisiner du tar.

Om dette tilskuddet har samme effekt er heller tvilsomt, og du vil nok ikke spare inn spesielt mange kcal selv om det har en hvis effekt. (Noe det sannsynligvis ikke har).
Vis hele sitatet...
Regner med at dette er en light versjon av det du får på resept av legen hvis man er tjukk.
Selvom kroppen ikke tar opp (30-40%?) av fettet fra maten, så konkluderte de med (en studie jeg fant, kan ikke finne den nå i farta) at det var marginal effekt. Med andre ord, bortkasta penger.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Regner med at dette er en light versjon av det du får på resept av legen hvis man er tjukk.
Selvom kroppen ikke tar opp (30-40%?) av fettet fra maten, så konkluderte de med (en studie jeg fant, kan ikke finne den nå i farta) at det var marginal effekt. Med andre ord, bortkasta penger.
Vis hele sitatet...
Tviler på at det er en light versjon, da stoffene blant annet er hvit hagebønne og fikenkaktus?? men kanskje.
Generelt hjelper det ikke spesielt mye å hemme opptaket av fett, da du faktisk trenger fett til hormonproduksjon og andre biologiske prosesser, og årsaken til overvekt hovedsaklig er for mye karbohydrater. I tillegg er det endel bivirkninger som løs avføring osv.
Sitat av Skepty Vis innlegg
Tviler på at det er en light versjon, da stoffene blant annet er hvit hagebønne og fikenkaktus?? men kanskje.
Generelt hjelper det ikke spesielt mye å hemme opptaket av fett, da du faktisk trenger fett til hormonproduksjon og andre biologiske prosesser, og årsaken til overvekt hovedsaklig er for mye karbohydrater. I tillegg er det endel bivirkninger som løs avføring osv.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke, men jeg tenker det er en grunn til at det du får av legen er reseptbelagt, mens det andre kan du kjøpe på tights.no. Skal visst nok ha samme virkningsmekanisme da.
Ren svindel, hadde det vært effektivt ville det vært reseptbelagt som den faktiske fettblokkeren Orlistat.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg har hatt god effekt av Mysimba (-25kg på ca. 9 måneder, and counting).
Mysimba og Saxenda er de to tingene jeg ville fokusert på.

Har du BMI på over 30 (eller ved avtale) kan du få Mysimba på hvit resept - det koster ca. en tusenlapp i måneden. 35+ kg/m² med overvektsrelaterte plager (høyt blodtrykk, DM2, ...) eller 40+ kvalifiserer deg til blå resept ved søknad, da slipper du mye billigere unna.

Prisen og bivirkninger kan være et aber, men hvis økonomien stemmer og du ikke er spesielt uheldig med bivirkningene er det absolutt verdt å sjekke ut.
Om produkter som dette hadde funket, så hadde ALLE brukt det. Slutt å spis sukker, slutt å drikk pils, få nok søvn, Fysisk aktivitet er heller ikke negativt.
▼ ... over et år senere ... ▼
Går det an å få tak i mysimba viss man har BMI under 30?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ja, men du må betale selv (1k-ish i måneden for Mysimba), og bivirkningene er faktisk ganske dritt.

Jeg vil egentlig heller anbefale Ozempic som jeg har gått over til siden forrige innlegg i denne tråden. Det er en sprøytepenn (subkutan) man setter én gang i uken, og virkestoffet tukler mindre med ting enn cocktailen med sentralvirkende man har i Mysimba. Ozempic har riktignok sine egne bivirkninger.. disse finner du forklart bedre på Felleskatalogen. (Mysimba, Ozempic)

Samme hva du velger, må du naturlig nok også få noen til å skrive det ut. Dette er riktignok C-preparater uten noe misbrukspotensiale (heller det motsatte ettersom Mysimba inneholder en opiatblokker og også gjør fylla ganske ubehagelig ), men de er relativt nye, og møtes med litt skepsis her og der.

Du bør kunne argumentere for at normale kostholds- og mosjonsgrep ikke fungerer så bra alene. Du sier ikke noe om det, men hvis du ikke har prøvd kaloritelling på det Erna ville kalt nazi-nivå, bør du gi det et godt forsøk først - om mulig, så klart.

(For ordens skyld: ingen av disse er fett- eller karbohydrat-"blokkere", men de har den fordelen at de virker begge to. )
Sist endret av robhol; 2. juli 2021 kl. 12:33.
Vet det høres lett ut, men det er så enkelt som å være i et kaloriunderskudd.

Finn ut ditt kalorinullpunkt, og spis mindre enn det.

Bruk en app som feks Lifesum og spor alt en ukes tid.

Tro meg, man blir sjokkert hvor mye tomme kalorier man fråtser i seg i løpet av dagen på småting, som til sammen blir mye.

Spiser man mindre kalorier enn man bruker, så forbrenner kroppen fett.