Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  248 33927
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Blir jo ikke å si nei de aller fleste der da uansett. Den folkeavstemningen kommer til å ha et overveldende antall ja stemmer..
Vis hele sitatet...
Ettersom den er et spill for galleriet, så å si, så er vel konklusjonen gitt. Moskva vil selvfølgelig gjerne ha et påskudd, samme hvor tynt, til å late som om de har en legitim grunn til okkupasjonen.
Sitat av robhol Vis innlegg
Ettersom den er et spill for galleriet, så å si, så er vel konklusjonen gitt. Moskva vil selvfølgelig gjerne ha et påskudd, samme hvor tynt, til å late som om de har en legitim grunn til okkupasjonen.
Vis hele sitatet...
Kan det være grunner til at russisk-språklige innbyggere ønsker å søke mot Russland?
Selvfølgelig, det har garantert vært noe migrasjon i sovjet-tiden. Men med unntak av Krim er de russiskspråklige fremdeles i mindretall.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av PerEspen Vis innlegg
Kan det være grunner til at russisk-språklige innbyggere ønsker å søke mot Russland?
Vis hele sitatet...
Javisst, men er det greit å annektere deler av andre suverene stater av den grunn, da?

Hvis savnet er så sterkt, så kan man jo for eksempel flytte. Helt uten krig.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av robhol Vis innlegg
Javisst, men er det greit å annektere deler av andre suverene stater av den grunn, da?

Hvis savnet er så sterkt, så kan man jo for eksempel flytte. Helt uten krig.
Vis hele sitatet...
Det at rassland skal få Donbas "rassisk" som påskudd til å forsvare eget territorie er intet mindre enn fullstendig galskap. Hva tror Putler det er Ukraina gjør? Forsvarer sin egen eksistens. Tydeligvis ikke greit at andre enn han selv gjør det.
Jeg har sletta unna en hel haug med dritt her. PerEspen, du får pent lære deg å diskutere som vanlige folk, og drit i hersketeknikker.

Resten av dere, don't feed the troll..

keep it tidy.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/n...gene.hfUnuDdhL

Har Putler spåkule eller? I og med de tilsynelatende har resultatet klart for dem allerede.
Sist endret av Quakecry; 23. september 2022 kl. 16:28.
Vet det kanskje er drøyt å tenke at dette fortsatt hovedsakelig er ett spill for galleriet, men slik hovedsakelig Russland har brukt sine uønskede siden starten på denne konflikten, folk som hvis de først får overtaket skyr ikke unna en eneste "krigskriminalitet" tror deler av Putins drøm involverer bli kvitt store deler av uhm, (råten?) Som enkapsulerer ett gigantisk land areal, og skal ikke engang gi det ett forsøk på definisjoner her, jeg mener vi alle er mer produkter av våre omgivelser og dermed merkelapper vi ser oss definerbare med. I setningen "Jeg er/heter X" er det allerede ett tegn på en slags indoktrinering, Hvem er før "Jeg" i denne setningen. Tror egentlig ikke Putin er en slags slem mann, tror han har pådratt seg en rolle som til syvende og sist vil kreve enten hans, eller hans etterkommere sine ofre, Romanov dynastiet hadde ikke en lykkelig slutt, det er selvsagt mindre alvorlig enn angrep på systemet med dette spillet, men er klisje at det vil dukke opp problematikk i disse banene også. Vet ikke hvordan andre ser det, men Historier om Norge rundt andre verdenskrig gjør meg direkte kvalm og skamfull, ikke på grunnlag av stillingene tatt av folk under krigen, ei heller Kongens Nei (eller ja til massakre på folket), nei det som plager meg der er den skinnhellige moralistiske kreften som nå definerer hele det norske folk ble belyst her av å klippe håret til ei tyskertøs. Og hva enn man nevner om tungtvanns operasjoner og late som at det er ett snev av profesjonalitet innad i det statlige apperatet, er det virkelig vanskelig og forene for meg ett slags ståsted hvor jeg overhodet kan kritisere og ikke minst dømme noen ifra en annen nasjon, folkeslag, etnisitet, rase, nasjonalsang, flagg eller hva enn annet en skulle knyttet til språket norsk, og da skulle ut ifra dette bedømme ett annet enkeltindivid sine drømmer virker ikke bare skamløst.
Kunne det vært fremmet på ett vis som ikke skal virke så infantilistisk svært/hvitt kunne det kanskje vært mulig og debattere dette, men fortsetter jeg dette er jeg redd mine minimale hjerneceller vil gå i minus.

Ble litt tangentielt til tråden, ble en smule fyrt opp da jeg prøvde lese litt svar og fant meg selv ventilere, bærer ingen nag om dette fjernes. Og er ikke like negativ om jeg ser litt mer pragmatisk på det hele. Selv min egen definisjon og motstand mot "Moralisme" er ikke nødvendigvis slik den er definert for andre så er ikke automatisk imot folk som anser seg selv som moralens voktere heller (tror det ville mer vekket nysgjerrighet enn vrede)
Og her får vi et lite inblikk i hverdagen ved Putins forskjellige miltære rekrutteringskontorer rundt om i Russland
https://www.youtube.com/watch?v=vbhPQhVyPDg
La oss oppsummere det store bildet, spesielt i lys av det som har skjedd de siste dagene.
Jeg er farget av medier fra Vesten og pro-ukrainske subredditer, men allikevel.

---

Nye videoer av kvinner i Dagestan som protesterer mot at mennene skal mobiliseres, og forsåvidt protester og motvilje i resten av Russland også.

Russiske menn som flykter eller prøver å flykte landet i haugevis.

Russisk befolkning får vitne en høytstående politiker sin sønn nekte å dra til fronten i en telefonsamtale hvor opposisjonen til Putin later som om de er fra rekrutteringskontor eller noe lignende.

https://finance.yahoo.com/news/son-t...125101688.html


Utstyret de mobiliserte mennene får utdelt:

https://www.reddit.com/r/NonCredible...xxxxxxxx=share

Video av AK'er som ser ut til å være i ekstremt dårlig stand.

https://www.reddit.com/r/NonCredible...xxxxxxxx=share

(Kan muligens være faket propaganda, og egentlig har de flere hundre tusen mobiliserte reservistene utstyr av høyeste kvalitet, men jeg tviler.)

Moralen på Russisk side later til å være bånn i bøtta, mens Ukrainerne later til å ha skyhøy moral. Moral er essensielt i krig.

NATO sin omfattende økonomiske og militære støtte til Ukraina, med EU og USA sine interesser samlet med mål om å bekjempe Russland, er en avgjørende faktor for utfallet av krigen.

Resten av verden "holder med" Ukraina, da de beskytter ditt land mot en invaderende styrke.

Internasjonale etterforskninger som konkluderer med at russiske soldater har torturert og voldtatt barn ned i 4års alderen. Ikke god PR.

Jeg kan ramse opp mye mer, men dere fatter poenget mitt.
Jeg ville satt pengene mine på, i det minste, en strategisk seier til Ukraina. Selv om Ukraina skulle mistet 20% av sitt territorium har Russland avslørt seg som en nasjon gjennomsyret av korrupsjon og en mye mindre kapabel nasjon militært sett enn man trodde før krigen.

Mine tanker går til alle de stakkars menneskene som taper både hjem, pårørende, lemmer, psykisk helse og egne liv midt oppe i denne enorme tragedien. Russere så vel som Ukrainere.
For hva?
Ekspert om russiske anklager: − Det er vanskelig å se at noen andre enn Russland kan stå bak
Plutselig kom denne konflikten litt nærmere, angrep på infrastruktur utenom Ukraina og økt nærvær av "noe" rundt
norske plattformer. At oljeplattformer generelt er gjenstand for interesse, blir spionert på og dertil behandlet som høyrisiko
installasjoner av norske myndigheter er ikke nytt, men sett i sammenheng med situasjonen ellers syns jeg dette er skummelt.
Liker ikke denne utviklingen.

Så kan man plusse på at Putin nå er presset pga. tilbake gang i Ukraina og at soldatene hans flykter
og fortsatt truer med atomvåpen
Putins trusler vekker uro: – Ikke nødvendigvis tomme ord
Sist endret av vindaloo; 28. september 2022 kl. 21:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kanskje bra å stoppe muligheten for russiske menn å flykte over grensene fra "røvertjenesten" i Ukraina-så rekkene fylles opp med folk som er rasende å drita lei gærningene som styrer-over tid så kanskje det bikker over og dannes litt sterkere motbevegelser mot gærningene i Kreml?
Putin har skrudd av gassen og pengene kommer ikke rullende inn til alle disse mektige gassgutta han har rundt seg.

De VIL at gass skal selges til Europa, de er grådige griser og vil tjene spenn.
Det gjør de ikke nå.

De ønsker derfor å få Putin fjernet.

Putin ødelegger Nord Stream, for å holde dem unna og seg selv ved makten.
Det jeg syns gjør denne atom trusselen ekstra skummel er at det ikke er noe valg for Putin å skulle gi opp.
Og det går ikke akkurat strålende. Vestlig etterretning sier 15.000 russiske soldater er drept, 40 070 russiske soldater er døde hevder ukrainske myndigheter og nå flykter russere i tusentall både fra Russland og Ukraina samt en stadig voksende kritikk mot krigen
i Russland.
Er vel ikke lenge før det smeller ordentlig og flere land blir involvert. Redd dette kan være starte på noe vi ikke ser ende på i våres levetid.
Sitat av ronniba Vis innlegg
Er vel ikke lenge før det smeller ordentlig og flere land blir involvert. Redd dette kan være starte på noe vi ikke ser ende på i våres levetid.
Vis hele sitatet...
Ja vi skal mange år tilbake før vi finner like reel trussel på våre kanter.
Knekker (han/dem) et par sånne rør til, og slipper en strategisk atomish bombe i Ukraina slik at vi får en light atomvinter. Blir guffent å være europeer da..
..og en annen ting. Man spekulerer jo mer eller ikke lengre i hvem som står bak angrepet på Nord Stream, man sier
Russland rett ut. Hvor lenge kan vi godta den slags før det må reageres?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
..og en annen ting. Man spekulerer jo mer eller ikke lengre i hvem som står bak angrepet på Nord Stream, man sier
Russland rett ut. Hvor lenge kan vi godta den slags før det må reageres?
Vis hele sitatet...
Vanskelig å si eksakt hvem som står bak det. Anser det som både sannsynlig og også noe usannsynlig at Rassland gjør det på samme mynt.
Hvilke andre land er sannsynlig da?
Listen over sannsynlige kandidater er veldig kort, per i dag har den vel bare ett navn. Usannsynlige kandidater finner vi flere av:
USA har alltid har vært negative til russisk gassdominans, Ukraina vil selvfølgelig også være tjent med en stans i russisk eksport. Det er også andre europeiske land som ønsker en hardere linje. Men alle disse har også ekstremt mye å tape på å bli tatt...
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Listen over sannsynlige kandidater er veldig kort, per i dag har den vel bare ett navn. Usannsynlige kandidater finner vi flere av:
USA har alltid har vært negative til russisk gassdominans, Ukraina vil selvfølgelig også være tjent med en stans i russisk eksport. Det er også andre europeiske land som ønsker en hardere linje. Men alle disse har også ekstremt mye å tape på å bli tatt...
Vis hele sitatet...
Eller så er det feilslått å anta at dette handlet om gass. NS 2 ble aldri tatt i bruk og det var ingen grunn til å handle på at den skulle bli tatt i bruk. NS 1 har hatt veldig redusert eksport i det siste.

Splitt og hersk.
Russland har aldri innrømmet å holde igjen gass med vilje, dette vil gi de "alibi" i lang tid fremover. De kan nå fremstille seg som offer for Ukrainsk terror eller vestlige angrep. Eller begge deler.
Det er bare en røverstat som medvitende kan slippe ut så mye klimagasser ii atmosfæren
Spørsmålet blir hva skjer med lignende angrep på f.eks Norsk sokkel, når trekkes NATO for alvor inn?
Sist endret av Gloss; 29. september 2022 kl. 23:14.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvilke andre land er sannsynlig da?
Vis hele sitatet...
Eneste andre "sannsynlige" alternativet er jo USA.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Eneste andre "sannsynlige" alternativet er jo USA.
Vis hele sitatet...
De har sikkert kapasitet til en slik aksjon, men tar de sjansen på det, å stå med buksa nede mitt i Østersjøen?
Russland har jo brent en del broer allerede og har ikke så mye å tape.
Putler varsler "Anschluss" av de røvede territoriene i Ukraina idag. Makan til nazi-krigsforbryter skal man lete lenge etter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
NATO forbereder seg på krig mot Russland og jobber utfra at dette kan være et sannsynlige scenaria.

Sett opp mot hvordan Russland har prestert i Ukraina og den slagkraften NATO representerer kan jeg ikke skjønne
annet enn at dette vil legge Russland i grus. Så spørsmålet mitt blir

-har Putin et så stort ego at å utslette seg selv og landet sitt er et bedre alternativ en å trekke seg ut?
-vil noen rundt han tenke "jeg gidder ikke dø i dag" og fjerne hele Putin for godt?
Jeg ser en stille nedtrapping hvor Russland ønsker å forhandle om områdene i øst, men jeg kan ta feil
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Problemet er at det ikke er noe å forhandle om i øst eller ellers. Russland må stikke.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
-vil noen rundt han tenke "jeg gidder ikke dø i dag" og fjerne hele Putin for godt?
Vis hele sitatet...
Da dør de nok imorgen.
Sist endret av NokErNok; 8. oktober 2022 kl. 01:56.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Jeg ønsker at nato skal holde seg langt unna den krigen. Og liker ikke at Norge donerer våpen til Ukraina. Helt greit at dem donerer mat/klær.
Vis hele sitatet...
Hva er poenget med å donere mat og klær hvis de ikke har våpen? Uten våpen så klarer de ikke forsvare seg, og da får de ikke brukt noe mat eller klær heller.

Selvsagt skal vi hjelpe Ukraina på alle måter de kan. De er tross alt invadert av et diktatur som ønsker å brutalisere dem. Det er lett for oss å sitte her i Norge som er medlem av NATO. Vi risikerer ikke å bli invadert av et diktatur som ønsker å utrydde oss.

Hva tror dere usa hadde gjort vist Russland fikk lov av Canada og mobilisere store styrker/ laget militær base på grensa til usa? Jeg er heller ikke for krigen og liker ikke det Russland holder på med bare så det er sakt.
Vis hele sitatet...
NATO er allerede på grensen til Russland, så jeg skjønner ikke poenget ditt. Dessuten er "hva om X hadde gjor Y" lite relevant her. Vi må forholde oss til hva som faktisk har skjedd, nemlig at Russland har invadert Ukraina.

Sitat av 5FDP Vis innlegg
Russland føler nok på det at dem snart er omringet av nato allianser med usa i spissen. Begge land er en stormakt. Og jeg kan på en måte skjønne at Putin liker dårlig og ha usa så tett opp mot grensene sine.
Vis hele sitatet...
Det hjelper ikke hva Russland føler. Russland har ikke vært omringet av NATO i det hele tatt:

https://sports.yahoo.com/map-shows-r...090247369.html

Og hvorfor skulle Russland bry seg uansett? De har atomvåpen. NATO kommer aldri til å invadere.

NATO-utvidelse østover kan også oppleves av russerne som et svik fordi det bryter med et løfte amerikanske myndigheter ga Sovjetunionen under avviklingen av den kalde krigen.
Vis hele sitatet...
Det ble ikke gitt noe slikt løfte.

Sitat av Lusmisbruker Vis innlegg
Det skal også sies at sovjeterne allerede hadde overtaket på tyskerne og var de som gjorde D-dagen mulig. Det er noe mange glemmer.
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke i det hele tatt. Amerikanerne ble med i krigen i 1941. Det var først mot slutten av 1942/starten av 1943 at krigen begynte å snu i Sovjetunionen. Og dette kun takket være massiv våpenhjelp fra USA, samt at tyskerne begynte å få motstand på andre fronter.

Sitat av Fulmen Vis innlegg
Listen over sannsynlige kandidater er veldig kort, per i dag har den vel bare ett navn. Usannsynlige kandidater finner vi flere av:
USA har alltid har vært negative til russisk gassdominans, Ukraina vil selvfølgelig også være tjent med en stans i russisk eksport. Det er også andre europeiske land som ønsker en hardere linje. Men alle disse har også ekstremt mye å tape på å bli tatt...
Vis hele sitatet...
Det er åpenbart Russland selv som står bak sprengningen av NS1 og NS2. De lot nemlig NS2 være delvis uskadd og klar til bruk, og var raskt ute og tilbød seg å sende gass gjennom NS2.

Angrepet var altså åpenbart et forsøk fra Russland på å få NS2-prosjektet opp og gå igjen.
Sist endret av hemmeligegreier; 11. oktober 2022 kl. 14:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ett-åring funnet drept i massegrav sammen med sin familie i nylig gjenerobrede Lyman
https://todaytimeslive.com/world/138233.html

De siviles kropper bærer, selvsagt i henhold til Putins ordre ,preg av voldelig død. Russisk gjestfrihet mot "sine inbyggere" i erobrede områder på sitt beste.
For noen møkkamennesker som utfører dette for putleren sin. Er lov å tenke sjæl selv om trer på seg russisk uniform fordi trenger rubel til vodka.
Sitat av hollow Vis innlegg
Ett-åring funnet drept i massegrav sammen med sin familie i nylig gjenerobrede Lyman
https://todaytimeslive.com/world/138233.html

De siviles kropper bærer, selvsagt i henhold til Putins ordre ,preg av voldelig død. Russisk gjestfrihet mot "sine inbyggere" i erobrede områder på sitt beste.
For noen møkkamennesker som utfører dette for putleren sin. Er lov å tenke sjæl selv om trer på seg russisk uniform fordi trenger rubel til vodka.
Vis hele sitatet...
For en forenkling av debatten. Folk drar ikke nødvendigvis ut i militæret for å tjene penger eller fordi de er enig i krigen. Er mange som er sendt ut dit på tvang, og det er mange historier om folk som må melde seg til tjeneste eller å bli sendt i fengsel. (Og russiske fengsler er betydelig kjipere enn her i Norge, og rettssikkerhet kan du nok bare drite i).

Dette er nok mye av grunnen til at soldatene dems ikke er så motiverte. Mange av de er der mot egen vilje, og med tvang. Og synes nok det de driver med er helt forferdelig - men i slike situasjoner slår nok fort overlevelsesinstinktet inn og man gjør ting man aldri ville trodd man ville gjort ellers.

Så synes man skal være forsiktig med å dømme andre enn ledelsen i Russland.
Sitat av etse Vis innlegg
For en forenkling av debatten. Folk drar ikke nødvendigvis ut i militæret for å tjene penger eller fordi de er enig i krigen. Er mange som er sendt ut dit på tvang, og det er mange historier om folk som må melde seg til tjeneste eller å bli sendt i fengsel. (Og russiske fengsler er betydelig kjipere enn her i Norge, og rettssikkerhet kan du nok bare drite i).

Dette er nok mye av grunnen til at soldatene dems ikke er så motiverte. Mange av de er der mot egen vilje, og med tvang. Og synes nok det de driver med er helt forferdelig - men i slike situasjoner slår nok fort overlevelsesinstinktet inn og man gjør ting man aldri ville trodd man ville gjort ellers.

Så synes man skal være forsiktig med å dømme andre enn ledelsen i Russland.
Vis hele sitatet...
Tipper ettåringen i massegraven i Lyman er uenig i at det er en forenkling..
Håper forresten at pakket ved putler-ambassaden i Oslo blir hjemsøkt av ettåringen fra massegraven i Lyman om nettene.
Sitat av hollow Vis innlegg
Tipper ettåringen i massegraven i Lyman er uenig i at det er en forenkling..
Håper forresten at pakket ved putler-ambassaden i Oslo blir hjemsøkt av ettåringen fra massegraven i Lyman om nettene.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er du så opptatt med den ettåringen i massegraven? Hva med resten av de som var i graven? Ettåringen forsto i det minste ikke spesielt mye av det som skjedde (var nok veldig redd), men hvordan er det for voksne som skjønner hva som skjer? Verre for dem tror jeg.

Det som også er litt spesielt med retorikken rundt den aktuelle krigen - det virker som alt Russlands militæret gjør er bare helt forferdelig brutalt og nesten usett i historien (satt på spissen). Men yo, drap av barn, massegraver, voldtekt, tortur, bombing/ødeleggelse av byer og drap på sivile er vanlige hendelser i større kriger.

Lover og regler for krig er i praksis retningslinjer som er et "privilegium" å følge under ideelle omstendigheter. Du har kapasitet til det så lenge du er overlegen og har initiativ, men med en gang shiten treffer vifta så vil selv de mest demokratiske og snille samfunn bruke de skitneste taktikker og brutale metoder. Russland bare ga faen fra starten av.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Hvorfor er du så opptatt med den ettåringen i massegraven?
Vis hele sitatet...
Ey man-hva feiler det deg?En ettåring i en massegrav!!
Ta den putler apologetismen din og fuck off!
Sitat av hollow Vis innlegg
Ey man-hva feiler det deg?En ettåring i en massegrav!!
Ta den putler apologetismen din og fuck off!
Vis hele sitatet...
Hva tenker og føler du selv at du bidrar med i tråden?
FN fordømmer, resten av verden fordømmer og øker våpen støtten.
Enten smeller det snart, eller så smeller det snart.

For jeg klarer fortsatt ikke se en versjon der Putin stikker med halen mellom bena.

Ja Kina og India nekter å velge side, men bryr noen seg om India og er det ikke viktigere for Kina
å opprettholde den businessen de driver med resten av verden enn å støtte Putin?
Sist endret av vindaloo; 13. oktober 2022 kl. 05:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Det som også er litt spesielt med retorikken rundt den aktuelle krigen - det virker som alt Russlands militæret gjør er bare helt forferdelig brutalt og nesten usett i historien (satt på spissen). Men yo, drap av barn, massegraver, voldtekt, tortur, bombing/ødeleggelse av byer og drap på sivile er vanlige hendelser i større kriger.
Vis hele sitatet...
Her beveger du deg inn mot stråmannargumentasjon. Om noe har skjedd før i historien så betyr ikke det at Russlands brutalitet i dag er noe mindre ille.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Easy Breezy, dette tar sikkert bare noen måneder, skal bare inn og overta, dominere.
tja..
I følge den Norske E-tjenesten har Russland mistet 200.000 soldater i Ukraina til nå.
Sist endret av vindaloo; 6. april 2023 kl. 15:21.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Easy Breezy, dette tar sikkert bare noen måneder, skal bare inn og overta, dominere.
tja..
I følge den Norske E-tjenesten har Russland mistet 200.000 soldater i Ukraina til nå.
Vis hele sitatet...
Ja-de tryner nå skikkelig i ukraina virker det som. Putin mottar også regelmessig cellegiftbehandling mot kreft ifølge de lekkede dokumentene fra usa's e-tjenester. Kanskje påvirker hans dømmekraft seriøst. Gal diktator ved roret som også er under kreftbehandling-oppskrift for bra fremtid for Russland.

Bra også at anniken Huitfeld viser handlingskraft og utviser 15 russer-"diplomater" fra Norge idag.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av hollow Vis innlegg
Bra også at anniken Huitfeld viser handlingskraft og utviser 15 russer-"diplomater" fra Norge idag.
Vis hele sitatet...
Handlekraftig ja, men ganske spesielt.
Det vil jo alltid være agenter her så jeg trodde man brukte det til sin fordel når man fant hvilke de er ved overvåke de,
fore de uriktige opplysninger osv. i stedet for å blåse de. De vil jo bare bli erstattet.
De har nok allerede kartlagt disse agentene godt, var i ene artikkelen som sa at de hadde nok 5til 6 personer som hadde fulgt disse personene over tid.

Så de har nok kartlagt nettverkene deres, plukket opp et par mistenksomme nordmenn, for så å utvise spionene, kan jo være etterforsket over flere år dette og fra før krigen brøt ut.

Det som er med å bruke diplomatisk skalkeskjul er jo at vi alltid vil vite hvem de er, det er verre med de som er virkelig spioner og lever uten den beskyttelsen diplomatisk status for, folk som har brukt åresvis på å infiltrere samfunnet vårt.det er disse vi vil ta.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Får vel håpe dette bygget ligger i ruiner snart
https://www.dagbladet.no/studio/nyhe.../5?post=132507

Putler selv er jo skuddredd så han er vel gjemt i et eller annet feriepalass.
Sitat av hollow Vis innlegg
Får vel håpe dette bygget ligger i ruiner snart
https://www.dagbladet.no/studio/nyhe.../5?post=132507

Putler selv er jo skuddredd så han er vel gjemt i et eller annet feriepalass.
Vis hele sitatet...
Det her er nok starten på en ny og styggere fase av krigen.. uavhengig av hvem som står bak så kommer dette til å resultere i noe ufint.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
"Blyat, Ivan, I said 'false flag attack', not 'attack the flag'..."

Nå virker det ærlig talt ikke alt for sannsynlig at noen har greid å snike en drone helt oppå hjertet av den russiske staten, gjennom det man antar er en god del luftforsvar, bare for å blåse ei flaggstang til helvete. Følger de ikke med i Moskva?

Blir spennende å se om det kommer noe mer eller mindre uavhengig info om dette angrepet. Russland og Ukraina har begge motiver til både å ville lyve om det hvis det er dem, og hvis det ikke er dem, og begge kan ha et motiv for angrepet. Som sagt skeptisk til at det ukrainske motivet er helt verdt det - snik en drone inn under alt forsvaret rundt Moskva, og så kast den bort på en 0.01% sjanse til å likvidere Putti? Russerne kan derimot bruke dette skumle(!) angrepet som påskudd for mer faenskap.
BRAND ∞ STRONG
Hvis dette var Ukraina, hva var det egentlig den drone bar med seg?
På de klippene jeg har sett ser det nesten litt tullete ut, som, satt på spissen, kinaputter.
Sist endret av vindaloo; 5. mai 2023 kl. 12:56.
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Det her er nok starten på en ny og styggere fase av krigen.. uavhengig av hvem som står bak så kommer dette til å resultere i noe ufint.
Vis hele sitatet...
Hevnen har nok kommet allerede-bilder i Aftenposten av en Ukrainsk vaskehjelp ,liggendes på et gulv dekket av et teppe,drept på sin jobb av russisk artilleri i kherson.

Så da fikk putler tross alt noe å feire på den kommende tradisjonelle "seierdagen" 8.mai på den røde plass.