Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1414
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har tips? Sider osv. Er 24 og null arbeidserfaring, det er helt jævli, men får ikke gjort noe med det. Har bare levd for mye på foreldre sine penger, og gitt faen i alt av jobb. Men er nå student, og tenker og skaffe meg en jobb, hva som helst, sålenge det er en inntekt.

Men hvordan fikser jeg det med en så ræva CV? Funker disse bemmaningsbyråeen? Har noen vært i samme situasjon?
Du kan levere en åpen søknad til diverse butikker.

Du kan høre med bønder som driver med ved om de vil ha hjelp med utkjøring eller andre ting?

Der det er vilje er det vei. Jeg har troa på at hvis man viser god holdning i møte med arbeidsgiver så gir det ett positivt inntrykk det ihvertfall.

Har du frivillige verv eller kurs/godkjenninger eller lignende å føre opp på cvn er det positivt det og
Hei, jeg hadde null erfaring og utdanning selv. Jeg beit i det sure eple og punga ut med nesten 4000kr og tok truckførerkurs og meldte meg inn i bemanningsbyrå. 2 år senere og 5 forskjellige lagerjobber under beltet og har ikke blitt betalt under 240kr timen + tillegg. Dette er mitt beste tips om du ikke har noe i mot å bli truckfører, jeg stortrives iallefall!
Sist endret av SammyJankis; 13. september 2022 kl. 12:23.
fikk kompis til å være fake referangse på en oppdiktet jobb funka fett, var kunde sendter jobb endte opp å være den yngste der 18. Har gjort det selv med kompis. og dette med ikke fullført vgs btw.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SammyJankis Vis innlegg
Hei, jeg hadde null erfaring og utdanning selv. Jeg beit i det sure eple og punga ut med nesten 4000kr og tok truckførerkurs og meldte meg inn i bemanningsbyrå. 2 år senere og 5 forskjellige lagerjobber under beltet og har ikke blitt betalt under 240kr timen + tillegg. Dette er mitt beste tips om du ikke har noe i mot å bli truckfører, jeg stortrives iallefall!
Vis hele sitatet...
Interessant! Hvor fort etter at du fikk trucførerlappen fikk du jobb fra bemanningsbyrået?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Interessant! Hvor fort etter at du fikk trucførerlappen fikk du jobb fra bemanningsbyrået?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke gjort dette selv, men for 3-4 år siden når vi var i begynnelsen av 20-årene hadde jeg utallige venner som gjorde det samme. Alle jobbet på lager via Manpower eller Adecco og tjente meget godt. Så lenge du viser at du stiller opp når det er behov kan du lett jobbe fulltid, og sannsynligvis få tilbud om fast stilling etter 1 år (du kan kun være vikar i ett år, jf. Arbeidsmiljøloven).
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Interessant! Hvor fort etter at du fikk trucførerlappen fikk du jobb fra bemanningsbyrået?
Vis hele sitatet...
Det gikk vel en snau uke, og har kun på det meste vært 2 uker imellom hvert oppdrag
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av TheGoodestBoy Vis innlegg
Jeg har ikke gjort dette selv, men for 3-4 år siden når vi var i begynnelsen av 20-årene hadde jeg utallige venner som gjorde det samme. Alle jobbet på lager via Manpower eller Adecco og tjente meget godt. Så lenge du viser at du stiller opp når det er behov kan du lett jobbe fulltid, og sannsynligvis få tilbud om fast stilling etter 1 år (du kan kun være vikar i ett år, jf. Arbeidsmiljøloven).
Vis hele sitatet...
Visste jeg faktisk ikke, høres bra ut! Tror du jeg vil få noe lagerjobb, selv uten truckførerlappen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Visste jeg faktisk ikke, høres bra ut! Tror du jeg vil få noe lagerjobb, selv uten truckførerlappen?
Vis hele sitatet...
Kun plukklager og selv de setter det at man har beviset høyt.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SammyJankis Vis innlegg
Kun plukklager og selv de setter det at man har beviset høyt.
Vis hele sitatet...
Tar gjerne plukklager, om det er mulig og få jobb der, gjerne deltid og. Problemet er jo at jeg må legge inn CV hos bemmaningsbyråene, og har null peiling på det, har jo null arbeidserfaring og legge på CVen
Du kan jo prøve, funker det ikke kan du heller vurdere å ta truckførerkurs. Du kan også søke til nav om å få det dekket.
slenger meg på her og sier at visse plasser skriker de nesten etter truckførere, det er nesten garantert jobb. Alternativt så skrev jeg når jeg søkte første jobb bare noe som "jeg har ikke opparbeidet meg noen erfaring enda men jeg er villig til å lære og motivert.". Også må du ikke være sånn som kun søker på 1 jobb, søk heller på 15-20. Lykke til.
Sitat av SammyJankis Vis innlegg
Hei, jeg hadde null erfaring og utdanning selv. Jeg beit i det sure eple og punga ut med nesten 4000kr og tok truckførerkurs og meldte meg inn i bemanningsbyrå. 2 år senere og 5 forskjellige lagerjobber under beltet og har ikke blitt betalt under 240kr timen + tillegg. Dette er mitt beste tips om du ikke har noe i mot å bli truckfører, jeg stortrives iallefall!
Vis hele sitatet...
Jeg har T1-T4, men aldri brukt det. Er vel 10 år siden jeg tok det. Men, nå vurderer jeg en ekstra jobb ved siden av 100% stilling, så spørsmålet mitt er, hvor vanskelig og slitsomt er det å kjøre truck?
Sitat av ronniba Vis innlegg
Jeg har T1-T4, men aldri brukt det. Er vel 10 år siden jeg tok det. Men, nå vurderer jeg en ekstra jobb ved siden av 100% stilling, så spørsmålet mitt er, hvor vanskelig og slitsomt er det å kjøre truck?
Vis hele sitatet...
Sittende T3 og T4 er ingen påkjenning i det heletatt. Akkurat nå kjører jeg stående T1 og plukker for hånd.. Er helt utslitt, men med 280kr timen holder jeg ut frem til jeg finner sittende truck-jobb igjen.
ta trucklappen som nevnt, er en grunn til at nav kaster denne etter folk de har i arbeidssøkegruppa si og så ringer du et bemanningsbyrå så får du deg jobb skal du se
Gå til forskjellige bemanningsbyrå som nevnt over her. Du får lettere tilkallingsvakter i kassa på div matbutikker enn om du leverer søknader for ansettelse. Andre typer stillinger er alt fra hjelpearbeider på byggeprosjekter til barnehage. Det blir nok mest bæring og rydding som hjelpearbeider, men havner du i et mindre firma får du nok prøvd deg på litt forskjellig. Imo er dette den beste måten, da du sannsynligvis kommer borti litt av hvert om du er åpen for det og villig til å stå på litt. Kanskje tar de deg inn som lærling, eller så kan du søke lærlingeplass andre steder. Du finner kanskje ut av hva du liker å holde på med, og enda viktigere - hva du IKKE liker holde på med. Du er bare 24 år og har fortsatt mange år til å prøve ut ting på.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De skriker etter mangel i mange bransjer for tiden. Mitt stalltips er en åpen søknad hos bemanningsbyrå som leier ut til alt fra lagerarbeidere til malere og si du er åpen og fleksibel på og prøve det meste. Jeg gikk god for en kompis som ville reise og prøve ut blåsing og lakkering uten noe erfaring i faget. Han fikk jobb med en gang og etterhvert dekt offshore kurs mot 2 års kontrakt hos bemanningsbyrået.
Koster ingenting og skrive og sende avgårde søknader.