Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3176
Jeg signerte akkurat en kontrakt på et bruktbilkjøp gjennom finn sin digitale kontrakt, men banken min nektet meg å overføre pengene. Er jeg nå låst til å kjøpe bilen? Eller kan jeg velge å ikke gjøre det?
Den kontrakten er bindende.

Hvorfor nekter banken å overføre pengene?
Trådstarter
Sitat av atom Vis innlegg
Den kontrakten er bindende.

Hvorfor nekter banken å overføre pengene?
Vis hele sitatet...
Appen bare klikka fullstendig..det var helt umulig å overføre
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Appen bare klikka fullstendig..det var helt umulig å overføre
Vis hele sitatet...

Så hva er det du sier, angrer du?

Betalingsmiddelet er jo ikke noe som fritar deg fra kontrakten.
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Så hva er det du sier, angrer du?

Betalingsmiddelet er jo ikke noe som fritar deg fra kontrakten.
Vis hele sitatet...
Fikk en dårlig følelse for å være ærlig.. har aldri noensinne ikke kunnet overføre penger gjennom appen.
Du får høre med selger da. Legge en lang blank løgn å vise til at du ikke får betalt å smøre på
Det er verdt å nevne at selger kan foreta dekningssalg. Dersom bilen blir solgt for en lavere sum enn det dere hadde avtalt er du skyldig differansen.

Håper du har en grei selger da.

Dårlig følelse på hva? Bilen, selger, sum?
Trådstarter
Sitat av atom Vis innlegg
Det er verdt å nevne at selger kan foreta dekningssalg. Dersom bilen blir solgt for en lavere sum enn det dere hadde avtalt er du skyldig differansen.

Håper du har en grei selger da.

Dårlig følelse på hva? Bilen, selger, sum?
Vis hele sitatet...
Ok, fikk bare en generelt dårlig følelse rundt hele kjøpet når banken for første gang noensinne nekter meg å overføre pengene
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Ok, fikk bare en generelt dårlig følelse rundt hele kjøpet når banken for første gang noensinne nekter meg å overføre pengene
Vis hele sitatet...
Hva mener du med at banken nekter deg å overføre pengene? Hva sier banken? Hvorfor holder de pengene dine?

Har du underskrevet en kontrakt så er du forpliktet til å oppfylle den. Hvis du velger å ikke oppfylle denne kan du bli erstatningspliktig for differansen dersom selger blir nødt til å selge bilen til en lavere pris, samt ev. advokatutgifter selger får som følge av dette. Mer om dette her: https://austinlyngmyr.no/artikler/er...d-ved-bilsalg/
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Appen bare klikka fullstendig..det var helt umulig å overføre
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke det samme som at banken nekter deg å overføre pengene, at appen klikka kan det jo være mange årsaker til.
De gangene jeg har brukt kontrakt via Finn har overføringer blitt gjort enten via banken direkte eller vipps.

Ser ikke problemet her.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Jeg signerte akkurat en kontrakt på et bruktbilkjøp gjennom finn sin digitale kontrakt,
men banken min nektet meg å overføre pengene.
Vis hele sitatet...
Hva mener du egentlig med "men banken min nektet meg å overføre pengene"?

Er det ikke sånn at man ikke kan overføre penger mellom banker i helgene?
Høres ikke ut som banken din nektet.
Høres mer ut som appen fikk en feil.
Logg av appen, steng appen, slå gjerne av telefonen også, så starter du opp alt igjen og prøverå overføre på nytt.
Går noe feil, er det fint å få vite hva feilmeldingen er, eller hva appen gjør.

Du har penger på konto vel? Dumt spørmål men...
Føler vi lesere mangler litt informasjon for å forstå situasjonen din..
Trådstarter
Sitat av Tias Vis innlegg
Hva mener du med at banken nekter deg å overføre pengene? Hva sier banken? Hvorfor holder de pengene dine?

Har du underskrevet en kontrakt så er du forpliktet til å oppfylle den. Hvis du velger å ikke oppfylle denne kan du bli erstatningspliktig for differansen dersom selger blir nødt til å selge bilen til en lavere pris, samt ev. advokatutgifter selger får som følge av dette. Mer om dette her: https://austinlyngmyr.no/artikler/er...d-ved-bilsalg/
Vis hele sitatet...
Appen bare klikka. Det var fysisk umulig å overføre pengene. Ble dårlig stemning og jeg fikk ikke lenger lyst på bilen, men vi skrev en ny kontrakt om at vi stryker kontrakten og så betalte jeg et lite erstatningsbegyr. Alt ordna seg, men helt spesielt at banken min aldri noensinne har klikka på bankoverføringer før og til han typen her så var det fysisk umulig å få til.

Sendte penger til en annen gjennom bank overføring uten problem bare noen minutter senere..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Prøvde du meir enn ein gong?

Forøvrig så har du jo ikkje greid å forklare om du fekk feilmeldinger e.l. Og hoppet ditt frå at appen hadde tekniske problem til at bilhandelen var dårleg deal... du har ikkje sånn heilt oppriktig vurdert å ikkje kjøpe bil, om det er innsikta di i markedet?
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Appen bare klikka. Det var fysisk umulig å overføre pengene. Ble dårlig stemning og jeg fikk ikke lenger lyst på bilen, men vi skrev en ny kontrakt om at vi stryker kontrakten og så betalte jeg et lite erstatningsbegyr. Alt ordna seg, men helt spesielt at banken min aldri noensinne har klikka på bankoverføringer før og til han typen her så var det fysisk umulig å få til.

Sendte penger til en annen gjennom bank overføring uten problem bare noen minutter senere..
Vis hele sitatet...
Men "erstatningsgebyret" var det "fysisk mulig" å få til å overføre?
Trådstarter
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Men "erstatningsgebyret" var det "fysisk mulig" å få til å overføre?
Vis hele sitatet...
Vipps. Men kunne ikke vippse så stor sum som selve kjøpet

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Prøvde du meir enn ein gong?

Forøvrig så har du jo ikkje greid å forklare om du fekk feilmeldinger e.l. Og hoppet ditt frå at appen hadde tekniske problem til at bilhandelen var dårleg deal... du har ikkje sånn heilt oppriktig vurdert å ikkje kjøpe bil, om det er innsikta di i markedet?
Vis hele sitatet...
Haha, men herregud da? Jeg er tidligere bilselger. Jeg er bilentusiast. Jeg kan virkelig bil. Appen klikka. Den stod bare å loada konstant. Det gikk ikke å overføre pengene. Jeg fikk en dårlig følelse basert på reaksjonen til selger ... jeg ville ikke lenger kjøpe av han. haha er det så vanskelig?
Jeg har aldri vært borti at pengene nekter å overføre seg. Så plutselig fant jeg meg i en helt merkelig situasjon hvor jeg hadde skrevet under på en kontrakt på en bil jeg ikke kunne betale for og heller ikke ønsket. Jeg spurte bare kort og enkelt her om hva slags rettigheter man egt har når man har skrevet under på en kontrakt som man ikke lenger ønsker.

Snakk om å gjøre ting vanskelig
Sist endret av Laban22; 7. mai 2022 kl. 21:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Vipps. Men kunne vippse så stor sum



Haha, men herregud da? Jeg er tidligere bilselger. Jeg er bilentusiast. Jeg kan virkelig bil. Appen klikka. Den stod bare å loada konstant. Det gikk ikke å overføre pengene. Jeg fikk en dårlig følelse basert på reaksjonen til selger ... jeg ville ikke lenger kjøpe av han. haha er det så vanskelig?
Jeg har aldri vært borti at pengene nekter å overføre seg. Så plutselig fant jeg meg i en helt merkelig situasjon hvor jeg hadde skrevet under på en kontrakt på en bil jeg ikke kunne betale for og heller ikke ønsket. Jeg spurte bare kort og enkelt her om hva slags rettigheter man egt har når man har skrevet under på en kontrakt som man ikke lenger ønsker.

Snakk om å gjøre ting vanskelig
Vis hele sitatet...
Du er ikke noe tidligere bilselger du. Da hadde du vist hva en kontrakt er.

Liker du ikke oppførselen hans så annulerer du kontrakten.
Trådstarter
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Du er ikke noe tidligere bilselger du. Da hadde du vist hva en kontrakt er.

Liker du ikke oppførselen hans så annulerer du kontrakten.
Vis hele sitatet...
Hahaha! Så jeg er ikke tidligere bilselger? Interessant Haha, og det baserer du på at jeg ikke aner hva jeg skal gjøre når jeg plutselig befinner meg i en situasjon jeg aldri har vært i nærheten av før?

Du skjønner at det var ikke akkurat hverdagskost at noe som helst annet skjedde enn at pengene kom samtidig som kontrakten ble skrevet, Einstein.

Og kontrakten er annulert. Det er case closed.
Sist endret av Laban22; 7. mai 2022 kl. 21:48.
Åndenes makt: Laban forsøkte å kjøpe seg ny bil, men fikk kalde føtter da overføringen via app ble hindret av det overnaturlige. Våre eksperter besøker serverparken for videre innsyn, hvordan overtok de spirituelle kontrollen over moderne teknologi?
Trådstarter
Sitat av Patrick Vis innlegg
Åndenes makt: Laban forsøkte å kjøpe seg ny bil, men fikk kalde føtter da overføringen via app ble hindret av det overnaturlige. Våre eksperter besøker serverparken for videre innsyn, hvordan overtok de spirituelle kontrollen over moderne teknologi?
Vis hele sitatet...
Haha fantastisk haha jeg ser nå at det kan tolkes veldig sånn utifra svarene mine. Poenget var at først fikk jeg en dårlig magefølelse fordi appen faktisk nektet meg å overføre pengene. Så fikk jeg en enda dårligere følelse basert på reaksjonen til selgeren pg kranglingen over noe jeg var 100% maktesløs i. Alt ble så feil.
Sist endret av Laban22; 7. mai 2022 kl. 22:03.
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Hahaha! Så jeg er ikke tidligere bilselger? Interessant Haha, og det baserer du på at jeg ikke aner hva jeg skal gjøre når jeg plutselig befinner meg i en situasjon jeg aldri har vært i nærheten av før?

Du skjønner at det var ikke akkurat hverdagskost at noe som helst annet skjedde enn at pengene kom samtidig som kontrakten ble skrevet, Einstein.

Og kontrakten er annulert. Det er case closed.
Vis hele sitatet...

«Er jeg nå låst til å kjøpe bilen? Eller kan jeg velge å ikke gjøre det?»

Om du hadde vært bilselger så hadde du vist hva en kontrakt er. Og hvordan den fungerer.
Trådstarter
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
«Er jeg nå låst til å kjøpe bilen? Eller kan jeg velge å ikke gjøre det?»

Om du hadde vært bilselger så hadde du vist hva en kontrakt er. Og hvordan den fungerer.
Vis hele sitatet...
Nei, faktisk ikke. For jeg har nemlig aldri vært i en sånn situasjon før.
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Nei, faktisk ikke. For jeg har nemlig aldri vært i en sånn situasjon før.
Vis hele sitatet...
Da er du ikke bilselger. Ingen ansetter en bilselger som ikke har en liten forståelse rundt noe som helst juridisk rundt kontrakt. Jesus. Tror du bilselger er som å jobbe på kiwi der du bare skanner varer? Okei, kanskje du har flippa to biler privat før. Men du har ikke vært ansatt som noe bilselger dersom du ikke vet hvordan en kontrakt funker. Hvordan skal en dealer liksom selge weed om han ikke kan noe om knark? Hvor gammel er du, 17?

Jeg driver faktisk bilbutikk, og alle bilselger vet da for pokker hva en kontrakt er. Tror du boligselgere må spørre sjefen sin om en budrunde er bindene liksom?
"jeg har vært bilselger, jeg kan alt om apper, dette er skummelt"

Prøvde du nettbanken i det hele tatt?

Det gøye hadde jo vært om det var teknisk feil, overføringen går igjennom på mandag, så sitter du der med en kontrakt som er annullert og kvittering på at du ikke har kjøpt noe som helst, og en selger som ikke har noe som helst forpliktelse til å føre tilbake summen, siden han har kontrakt på at du ikke har kontrakt og til og med fått betalt for å ikke ha kontrakt.

DET hadde vært morro!

Sov Godt!
Trådstarter
Sitat av Darkbull Vis innlegg
Da er du ikke bilselger. Ingen ansetter en bilselger som ikke har en liten forståelse rundt noe som helst juridisk rundt kontrakt. Jesus. Tror du bilselger er som å jobbe på kiwi der du bare skanner varer? Okei, kanskje du har flippa to biler privat før. Men du har ikke vært ansatt som noe bilselger dersom du ikke vet hvordan en kontrakt funker. Hvordan skal en dealer liksom selge weed om han ikke kan noe om knark? Hvor gammel er du, 17?

Jeg driver faktisk bilbutikk, og alle bilselger vet da for pokker hva en kontrakt er. Tror du boligselgere må spørre sjefen sin om en budrunde er bindene liksom?
Vis hele sitatet...
Jeg var bilselger i en butikk i 2015. Jeg er også utdannet bilselger, men jobber ikke lenger som det.

Jeg kunne det vel bedre da, men husker ikke. Det var aldri noe som helst som skjedde. Alt gikk plettfritt hver gang. De bare skrev under og betalte samtidig. Så dere må gjerne fortelle meg at jeg aldri har vært bilselger, men det gjør det ikke sant, haha.
BRAND ∞ STRONG
Hva ville du svart da når jobbet som bilselger, nettopp hadde tegnet en kontrakt, og kunden spør:

Sitat av Laban22 Vis innlegg
Er jeg nå låst til å kjøpe bilen? Eller kan jeg velge å ikke gjøre det?
Vis hele sitatet...
Trådstarter
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
"jeg har vært bilselger, jeg kan alt om apper, dette er skummelt"

Prøvde du nettbanken i det hele tatt?

Det gøye hadde jo vært om det var teknisk feil, overføringen går igjennom på mandag, så sitter du der med en kontrakt som er annullert og kvittering på at du ikke har kjøpt noe som helst, og en selger som ikke har noe som helst forpliktelse til å føre tilbake summen, siden han har kontrakt på at du ikke har kontrakt og til og med fått betalt for å ikke ha kontrakt.

DET hadde vært morro!

Sov Godt!
Vis hele sitatet...
Jeg har selvfølgelig snakket med banken min og sjekket at pengene ikke gikk ut. Det er 100% sikkert. Jeg prøvde nettbanken 10 ganger. Jeg har aldri sagt at jeg kan alt om apper?

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hva ville du svart da når jobbet som bilselger, nettopp hadde tegnet en kontrakt, og kunden spør:
Vis hele sitatet...
Jeg fikk jo aldri det spørsmålet. De ville jo selvfølgelig ha bilen med en gang. Det var aldri en situasjon som oppstod
Sist endret av Laban22; 7. mai 2022 kl. 23:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Jeg fikk jo aldri det spørsmålet. De ville jo selvfølgelig ha bilen med en gang. Det var aldri en situasjon som oppstod
Vis hele sitatet...
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Jeg er også utdannet bilselger..
Vis hele sitatet...
jo men, i tillegg til den basis kunnskapen folk flest innehar om kontrakter så er vel dette noe dere er innom i denne utdannelsen?
Sist endret av vindaloo; 7. mai 2022 kl. 23:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
jo men, i tillegg til den basis kunnskapen folk flest innehar om kontrakter så er vel dette noe dere er innom i denne utdannelsen?
Vis hele sitatet...
Hele poenget er at jeg husker ikke. Haha er dette et umulig konsept å forstå? Er jo en evighet siden jeg drev med det greiene der
Sist endret av Laban22; 7. mai 2022 kl. 23:41.
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Hele poenget er at jeg husker ikke. Haha er dette et umulig konsept å forstå? Er jo en evighet siden jeg drev med det greiene der
Vis hele sitatet...
Du som utdannet bilselger husker ikke hvordan en kontrakt fungerer? Nei nå må du legge ifra deg årene og slutte å ro.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Hele poenget er at jeg husker ikke! Haha er dette et umulig konsept å forstå?
Vis hele sitatet...
Ikke umulig, men nesten.
At en som en gang hadde god kunnskap om kontrakter nå har mindre kunnskap en Average Joe er oppsiktsvekkende.
Men det er jo så klart en mulighet for at du ikke var en spesielt stø bilselger heller.
Jeg synes denne tråden like godt kan stenges.

Hva andre bør gjøre hvis de ikke får overført penger via bankappen på telefonen sin:

1. relog appen og prøv igjen
2. logg inn i nettbanken på pc
3. ring kundeservice og be de overføre beløpet for deg

Håper for TS sin del at han er fornøyd med resultatet og at ikke drømmebilen glapp.

/thread
Sist endret av Superspurv; 7. mai 2022 kl. 23:46.
Trådstarter
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Du som utdannet bilselger husker ikke hvordan en kontrakt fungerer? Nei nå må du legge ifra deg årene og slutte å ro.
Vis hele sitatet...
Jeg er utdannet bilselger ved bilakademiet i Oslo. Leverte en nærmest feilfri eksamen. At jeg har glemt noe jeg drev med en kort periode for 7 år siden er tydeligvis helt uforståelig. Haha jeg gidder ikke prøve å bevise noe mer til deg

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ikke umulig, men nesten.
At en som en gang hadde god kunnskap om kontrakter nå har mindre kunnskap en Average Joe er oppsiktsvekkende.
Men det er jo så klart en mulighet for at du ikke var en spesielt stø bilselger heller.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk mye creds for å være en god bilselger, men det var en tid som har fadet helt ut uten å behøve å gå så veldig mye mer i detalj på det.

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg synes denne tråden like godt kan stenges.

Hva andre bør gjøre hvis de ikke får overført penger via bankappen på telefonen sin:

1. relog appen og prøv igjen
2. logg inn i nettbanken på pc
3. ring kundeservice og be de overføre beløpet for deg

Håper for TS sin del at han er fornøyd med resultatet og at ikke drømmebilen glapp.

/thread
Vis hele sitatet...
Enig og jeg prøvde de tingene der
Sist endret av Laban22; 7. mai 2022 kl. 23:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det jeg ble overrasket over er at det faktisk er en utdannelse til bilselger, og at det faktisk eksisterer en utdannelse den veien.
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Det jeg ble overrasket over er at det faktisk er en utdannelse til bilselger, og at det faktisk eksisterer en utdannelse den veien.
Vis hele sitatet...
Det er det alle sier når jeg forteller om det, haha.
Det jeg ble overrasket over er at det faktisk er en utdannelse til bilselger, og at det faktisk eksisterer en utdannelse den veien. Du kan betale skolepenger og havne i et yrke du aldri vil beherske om du ikke er selgertypen og er selvgående.

Om jeg drev med bilsalg og trengte selgere ville jeg ikke vektlagt "bilselgerskolen". Btw. En selger trenger bare selge. Kontraktsrett, juss og potensielle avtalebrudd er det andre i foretaket som tar seg av. "On the job training" og vise selgerne hvor det skal signeres og hva som skal inkluderes.