Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2515
Skal til Danmark nå til helgen, hva er den billigste alkoholen jeg får tak i som ikke overstiger 16% ettersom jeg ikke har fylt 18.
Øl og vin er mye billigere enn her i Norge.
Husk bare på at 100 nok er 125 dkr, så går du på pub og ølen høres billig ut.. det er den kanskje ikke.
Øl og vin i butikken er uansett billig sammenlignet med Norge =)
Sitat av Ekstase Vis innlegg
Husk bare på at 100 nok er 125 dkr, så går du på pub og ølen høres billig ut.. det er den kanskje ikke.
Vis hele sitatet...
Må bare pirke litt på denne. Nå sa du nettopp at den danske krona er verdt 25% mer enn den norske. Det betyr jo at hvis en øl i danmark koster 40 kroner på pub, så blir det 50 norske kroner. Ikke 200, ikke 100.

Nå vet jeg ikke aldersgrenser i danmark, men har han så mye å gjøre på en pub hvis han er under 18?
Sist endret av Superspurv; 8. april 2022 kl. 19:05.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Nå vet jeg ikke aldersgrenser i danmark,
men har han så mye å gjøre på en pub hvis han er under 18?
Vis hele sitatet...
Man må være over 16 år for å kunne kjøpe alkohol opp til 16,5 alkoholprosent der, men utesteder kan vel ha den aldersgrensen
de selv ønsker hvis de ikke vil ha masse fulle barn løpende rundt.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Må bare pirke litt på denne. Nå sa du nettopp at den danske krona er verdt 25% mer enn den norske. Det betyr jo at hvis en øl i danmark koster 40 kroner på pub, så blir det 50 norske kroner. Ikke 200, ikke 100.

Nå vet jeg ikke aldersgrenser i danmark, men har han så mye å gjøre på en pub hvis han er under 18?
Vis hele sitatet...
Tallene kommer fra xe.com så kan en selv regne ut hva ting koster.

I Danmark kan man lovlig drikke, kjøpe ølkohol og røyk når en er 16 år, så TS gjør ikke noe ulovlig ved å ta seg en øl og fest på sin danmarkstur =)
Trådstarter
12 0
ja liten update gutta;
endte opp med å drikke 24 pils på 24t i tillegg til et glass med whiskey på bar, elsker danmark.