Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1080
Hei!

Har lest litt her på forumet, der folk snakker om anti-krampe hvis man er over 400mg i døgnet. Men ikke noe konkret navn på disse anti-krampe greierne. Har ganske ekstreme smerter etter en operasjon, så får 2x Tramagetic Retard depot, samt 50mg hurtigvirkanes ved behov.

Problemet er da at jeg får til tider ganske ekstreme rykninger, veldig ubehagelig.

Hva bruker dere som anti krampe? Svar mottas med stor takknemlighet
Sist endret av Tatwap; 18. august 2021 kl. 20:04.
Orfiril brukes vel oftest, i den sammenhengen. Har hørt magnesium hjelper i tillegg.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
magnesium hjalp meg under dette,var ikke oppe i så høy dose som 400mg da.
Kjøpte en boks på helsekost og problemene forsvant gradvis av seg selv til jeg ble vandt med dosen jeg skulle være på =)
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Orfiril brukes vel oftest, i den sammenhengen. Har hørt magnesium hjelper i tillegg.
Vis hele sitatet...
Kan sitere på denne. Orfiril gir en god demper på kramper, og brukes også av noen epilektire. Dog blir mange veldig trøtt av dem, med en heavy-head hangover neste dag.
Trådstarter
2 0
Lege vil ikke skrive ut medisin for å behandle andre medisinert. Får ikke utskrevet Orfiril.

Noen andre tips om hva som kan hjelpe? Har gått i 3 uker på oxycodone, trapper ned til Tramadol og Tramagetic Retard. Lege tilbydde at jeg kan levere tilbake tramadol å tramagetic, så gå ned til Paralgin forte.

Føler smertene er ganske intense fortsatt, så vet ikke om det er helt hensiktsmessig å gå til forte?

Hvordan er smertelindring på Paralgin Forte vs Tramadol? Rusen er ikke så nøye

På forhånd takk for svar
Jeg har gått over til Paralgin Forte, etter å ha brukt Tramadol i 20 år. Har ikke samme "gode" effekt. Blir mer sløv, samt at den har mindre effekt på smerter. Så etter 4 mnd på Paralgin Forte, vurderer jeg faktisk å gå tilbake til Tramadol. Eneste fordel, er at jeg ikke får samme abstinenser, om jeg går uten Paralgin Forte noen dager.
Prøv sammen med litt paracet, det forsterket virkningen mye for meg, (maks ca 3g i døgnet)jeg gikk på 600mg tramadol i døgnet i ca 6 uker, men trappet gradvis ned til 37,mg nå
Sist endret av Benny43; 20. august 2021 kl. 13:01.
Valium og andre muskelavslappende benzodiazepiner øker krampeterskelen.

Ikke-avhengighetsskapende alternativer er riktignok å foretrekke