Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 15486
Jeg skriver dette innlegget i frustrasjon. Det kommer av at min søster har blitt utsatt for mobbing i form av systematisk utestengelse og drittslenging siden hun begynte på salg&service ifjor høst. Da hun startet igjen for ca 2 uker siden fant hun fra første dag ut at mobbingen ikke kom til å avta. Hun tar mobbingen tungt. Hun er ikke et typisk mobbeoffer da hun verken har rødt hår&fregner eller lider av overvekt el, hun er tvert imot ei flott jente med en sosial intelligens noe over gjennomsnittet slik jeg ser det (+ de mange vennene hun har utenfor klasse-miljøet)
Jeg vil ikke si så mye om hva konflikten dreier seg om,siden jeg ikke vil avsløre henne.

Den største konsekvensen av mobbingen er at hun ikke får en så bra ungdomstid som hun fortjener. En annen ting er at karakterene får lide.

Det er slik jeg har forstått 3 jenter som står bak mobbingen og vedlikeholder den med jernhånd. På meg fremstår ikke disse jentene på noen måte som sterke ledertyper, men de klarer tydeligvis å styre klassen etter deres ønske(sammen er vi sterke prisippet står sterkt i min landsdel).
jaja,skal ikke plage dere mer med mine følelser ovenfor et objektivt sett kanskje "kjedelig" problem.
Jeg har tenkt endel på om det er noe jeg kan gjøre, og har kommet til at de ideene jeg har ikke vil hjelpe min søster, men snarere virke mot sin hensikt.
Derfor spør jeg dere ærede freaks, om råd om hva jeg kan gjøre for å løse problemet og/eller hjelpe min søster.
jeg skjønner at mange av dere sikkert rister på hue og ikke engasjerer seg i denne trivielle problemstillinga(hadde gjort det selv om det gjaldt andre sikkert) men håper de som faktisk gjør det kommer med tips. iom at jeg føler relativt stort hat mot mobberne er jeg er åpen for ALLE forslag, inkludert goe gamle avførings-middel-i-brusen-trixet men setter pris også pris på mer sofistikerte forslag. på forhånd takk
PS:Jeg er ikke pakistansk
Utifra slik jeg oppfatter det så er mobbingen til jenter på det psykiske og mentale nivået. Så det du gjør er å ta en hevn som på samme måten. Rykter, ydmykelse, eller noe annet som virkelig får ned selvtillitten og selvfølelsen til disse jentene. Få de til å miste all respekt i klassen til søstera de, og gjerne på skolen også.
Er jo noe som heter "Know your enemy", så planlegg dette sammen med søstera de, hun kjenner nok disse jentene bedre enn deg, og sikkert den kvinnelige psyken også. Så sats på total ydmykelse foran så mange som mulig (hvertfall sånn at så mange som mulig rundt disse jentene får høre det).

Viktig å tenke på at hva du enn velger å gjøre er på en sånn måte at det ikke kan slå tilbake på deg eller søsteren din, i form av anmeldelse, problemer med skoleledelsen eller værre mobbing.
http://www.absolute-revenge.com/

Jeg har noe av dette dersom du er interessert.
[quote=yonas]Hun er ikke et typisk mobbeoffer da hun verken har rødt hår&fregner eller lider av overvekt el, hun er tvert imot ei flott jente .QUOTE]

Din jævla idiot. Så folk med rødt hår og fregner kan ikke være flotte?
Du kan det å sette ting litt på spissen mainer?
Hvordan tolker du det da?
En mulighet er å lage en situasjon for en av disse andre jentene oppnår total ydmykelse som Xtrax nevner. Da mener jeg en så minneverdig hendelse at det er noe alle kommer til å huske LENGE.
Vanskelig å gi en situasjon, men noe som innbærer store mengder alkohol hadde kanskje ikke vært så dumt
Avførings middel i colaen + noe som gjør at alle får vite det er noe av det første jeg kommer på. Eventuellt fått noen russ til å finne på noe faen med dem, men det er litt langt frem i tid.

En annen mulighet være å gi en hel del atitude tilbake, type jeg er så sprø at du bør ikke kødde med meg. Men ut i fra det du skriver går jeg ut i fra at det bare blir rent skuespill

Det er også mulig å løse dette på den "rette" måten, ta det opp med skolen. Denne er ganske vrien for den kan slå begge veier, det kan løses og det kan bli værre. Men det er ikke så jævla kult å bli kalt inn til rektor på vgs pga mobbing (been there done that ).

Du kan evnt ta en prat med de 3 hver for seg på en truende måte uten å bruke trussler, det blir da viktig å understreke at det kommer konsekvenser hvis de ikke gir seg og ikke bruker det at du "truer" dem mot henne. Her kan det også være fett å være så sprø at de ikke tør kødde med deg.

Uannsett vanskelig problem å løse om enn så trivielt.
enkelt og greit, bare ignorer dem! jeg antar at søsteren din har et greitt forhold til lærerene? allier deg med dem. forklar situasjonen og kanskje skift klasse eller.no...

det er et ordtak som sier, vær rask å le med før folk ler av deg. neste gang de prøver å drite deg ut, da driter du deg selv ut ENDA mer, bruk deg selv som "offer" for din egen mobbing... klarer du å få klassen til å le av deg da har du drept mobberne. da er ikke de bedre en deg lenger, fordi deres verdi måles i klassens respons og kan du få samme responsen selv trenger ikke klassen mobberne lenger...

selvironi ! ....og det er noe mobberne som oftest ikke har.

får meg til å tenke på den scenen i 8 mile (ikke noen anbefaling av den filmen der..) hvor eminem battler en annen og begynner battlen med å fortelle alt dritt om seg selv og rett og slett river stolen ut under motstanderen sin...

lover deg, bruker denne metoden selv hver gang noen prøver seg med noen spydigheter. da bare plukker jeg opp retningen de "disser" meg og bare drar det enda lenger til stor fornøyelse for alle, utenom mobberne som plutselig blir usynlige og kanskje dermed føler seg enda mindre en de i utgangspunktet gjorde....

dette er tips fra en aktiv mobber på barne og ungdomsskolen! takes one to know one!
Sitat av charras
enkelt og greit, bare ignorer dem! jeg antar at søsteren din har et greitt forhold til lærerene? allier deg med dem. forklar situasjonen og kanskje skift klasse eller.no...
Vis hele sitatet...
Ja, for dette funker jævlig bra... Å ignorere folk eller alliere seg med læreren funker kanskje et par uker, så er du plutselig en enda større taper (Sier ikke at søstera di er en taper, men hun kan bli sett sånn) Mobbingen kan føres til et nytt nivå, og det vil spre seg at søstra di er en feiging/gullunge (Nok, en gang, sier ikke at søstra di er feig eller gullunge, men...) De fleste tror at elever på videregående har vokst fra sånt, og har mer voiksne holdninger, men, nei... Jeg tror vi alle vet at mange fortsatt ligger på grunnskole-nivå mentalt...

Sitat av charras
det er et ordtak som sier, vær rask å le med før folk ler av deg. neste gang de prøver å drite deg ut, da driter du deg selv ut ENDA mer, bruk deg selv som "offer" for din egen mobbing... klarer du å få klassen til å le av deg da har du drept mobberne. da er ikke de bedre en deg lenger, fordi deres verdi måles i klassens respons og kan du få samme responsen selv trenger ikke klassen mobberne lenger...
Vis hele sitatet...
The cowards approach... Selv om du kanskje kan lure folk med dette (En stund i alle fall) så vil dette være et stort personlig tap for personen som plutselig skal gjøre narr av seg selv!
Sitat av charras
selvironi ! ....og det er noe mobberne som oftest ikke har.
Vis hele sitatet...
Akkurat som at alle negere er fattige og dumme, ikke sant? Takk til deg, mr.stereotyp...

får meg til å tenke på den scenen i 8 mile (ikke noen anbefaling av den filmen der..) hvor eminem battler en annen og begynner battlen med å fortelle alt dritt om seg selv og rett og slett river stolen ut under motstanderen sin...

Sitat av charras
lover deg, bruker denne metoden selv hver gang noen prøver seg med noen spydigheter. da bare plukker jeg opp retningen de "disser" meg og bare drar det enda lenger til stor fornøyelse for alle, utenom mobberne som plutselig blir usynlige og kanskje dermed føler seg enda mindre en de i utgangspunktet gjorde....
Vis hele sitatet...
Helt til du en dag våkner å innser at istedenfor å stå opp for deg selv har du bare blitt med på leken og gjort narr av deg selv, ja, det kan funke.. men er det verdt det??

Etter min mening bør søstra di enten lære seg å psyke ut folk (Som f.eks. legge utstoppede fuglehoder i folk sine penal.. Dette funker knall! (Ja, jeg er syk) )
Eller dere bør gå til motaksjon! Begynn å grave fram dritt om de som mobber søstra di og bruk det til å trykke på de riktige knappene, ingenting er for ondt til å bruke.. Om de er utlendinger, adopterte, feite, stygge... (Nå kommer snart en adoptert utlending som er styggfeit og kaller meg mobber.. my oh my I love the internet)
1. tips! Konfronter mobberne en etter en alene, mange mobbere er avhengige av et publikum for å få oppmerksomhet! Finn ut når offeret ditt er mest alene og mest sårbar og angrip.... Om du gjør denne personen psykisk ustabil for resten av livet, så synd...
Har mobbet masse folk selv, og det er ingenting å skryte av...

Erling
Sitat av mainer
Din jævla idiot. Så folk med rødt hår og fregner kan ikke være flotte?
Vis hele sitatet...
Du misforstår jo totalt. Det han ramser opp der er bare stereotype-mobbeoffer.

For all del, hold deg unnav "the coward approach", det taper bare din søster på i lengden. Synd men sant.
(Offtopic) Mmmmm.. Rødhårete jenter med fregner.. Nam nam...
(/Offtopic)

Jeg var selv offer for 7 år med jevn mobbing, før jeg til slutt tok det i mine egne hender.. Dette takket være en lærer som tok det opp i klassen, hvor alle skulle si om det var mobbere eller mobbeoffere i klassen.. Jeg var den eneste som sa at det både var mobbere og mobbeoffre i klassen, og mobberene sa selvfølgelig at de ikke eksisterte.. Jeg nevnte ikke navn på verken mobbere eller mobbeoffer der og da, men til lærerene senere.. Dette hjalp der, fordi skolen jeg gikk på hadde null toleranse til all slik adferd.. (litt overdrevet i mange tilfeller).. Iallefall vil jeg ikke anbefale dette her, siden dette kan føre til at hun blir stemplet som sladrehank, osv, osv.. (Dette er jo da selvfølgelig helt ulogisk, men tragisk nok sant..).. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for det Eight-Ball (erling) sa..

(Som f.eks. legge utstoppede fuglehoder i folk sine penal.. Dette funker knall! (Ja, jeg er syk)
Vis hele sitatet...
Om ikke fuglehoder, så iallefall utsyking.. Mobbere er ikke mennesker, de er dyr... syk de ut helt til de knekker, så litt til...

En annen ting jeg anbefaler er å tøffe opp søsteren din litt... Broren min hakket på meg hver gang han så meg før, helt til jeg begynte å svare tilbake.. Han har sagt til meg før at han bare vil gjøre meg tøffere, og det har han klart.. Jeg er rask i kjeften, noe som er en veldig fin kvalitet hvis den brukes rett... Forklar søsteren din at alt du sier de neste 15 minuttene bare er tull, og at hun skal svare tilbake med alt hun har.. Først blir hun kanskje satt ut, men det er jo ikke som om mobberene gir henne en 40sec forvarsel før de angriper.. Dette vil hjelpe henne på lang sikt!

Evt hvis du er litt svær eller kjenner svære folk kan du som Morpheuz sa, skremme liv driten av de.. Men da holder det ikke å bare skremme de litt for dagen, for da går det ut over søsteren din dagen etter.. Du må skremme de så de pisser på seg! En av grunnene til at jeg ikke blir køddet med lenger er fordi jeg er istand til å banke opp 3-4 av mobberene samtidig.. Dette er jo uaktuelt for din søster (tenker jeg), og derfor er det flott å ha en bror...

Lykke til!!!
En ting. Ikke svarte ta det opp med lærere. De klarer ikke håndtere såntno (opplevd i praksis FLERE ganger), og klarer ofte ikke engang se forskjell på en som blir mobbet og en som mobber.

For meg løste det seg så fort jeg kom til videregående, hvor ingen kjente meg fra starten av. Men opplevelsene på barneskolen har totalt ødelagt min mulighet til å lære å være sosial med folk.

Ignorere funker heller ikke, de følger etter deg, og påvirker deg på måter som ikke kan ignoreres. Har sett selvironi virke for andre, men har ikke testet det selv, så jeg vet ikke noe om langtidsvirkningene av det.

Skulle ønske teknologien snart ble såpass avansert at vi kunne lese av hva/hvordan folk tenkte, så jeg kunne få vite hva mobbere egentlig tenker når de gjør som de gjør.
Sitat av Mech
bank dem helseløse. Type 50mm jernpipe. Er du heldig blir dem liggende med respirator ut skoleåret? Eller ta ghetto løsningen, "Kødder du med søstra mi, så knekker jeg tanna di".
Det burde fungere.. om du ikke er mye yngere en dem da..

Jeg mener at dette fungerer bra, men det kreves guts. Noe ikke jeg har bare så det er sagt. :P
Vis hele sitatet...
Ja, ufattelig bra forslag, og ingen vil stille spørsmål til hvem som utførte ugjerningen, den perfekte plan. "du plager meg, så jeg knekker ansiktet ditt." -.-

Ontopic igjen, Du er sikkert klar over det men din søster må som nevt et par ganger over, finne et sterkere våpen å bruke tilbake mot dem. Hva det er kommer an på hvordan folka som mobber er. Å gå til lærere vil neppe fungere, eneste det vil oppnå er at kanskje hun kan få litt sympati slik at "dårlige" karakterer kan rettferdiggjøres. Tror ikke det er så aktuelt å slenge rundt seg med "sladrehank!!" på videregående heller. Correct me if im wrong.

En klassiker er jo at hun finner en som hun kan mobbe og dermed kanskje kan bli akseptert, men det må jo være det absolutte ekstreme som en siste løsning. Hva med å få tak i noen av vennene hennes? Iscenesette noe, der du sitter med full kontroll, på et kjøpesenter, en bakgate, you name it. Få dem til å treffe på din søster mens hun kan bli backet opp av vennene sine. Eller evt. bare la dem se at din søster faktisk lever, og at hun har venner utenfor skolen. Nå har jeg aldri blitt mobbet (heldigvis) men har en ex som måtte gjennom en god del terapi pga mobbing, så litt info har jeg skaffet meg på temaet. Hold oss oppdatert når/hvis du gjør noe.

Er forresten flott at du "tør" bryte inn og gjøre noe for å få stoppet mobbingen. Håper du får kontroll på det
Sitat av charras
enkelt og greit, bare ignorer dem! jeg antar at søsteren din har et greitt forhold til lærerene? allier deg med dem. forklar situasjonen og kanskje skift klasse eller.no...

det er et ordtak som sier, vær rask å le med før folk ler av deg. neste gang de prøver å drite deg ut, da driter du deg selv ut ENDA mer, bruk deg selv som "offer" for din egen mobbing... klarer du å få klassen til å le av deg da har du drept mobberne. da er ikke de bedre en deg lenger, fordi deres verdi måles i klassens respons og kan du få samme responsen selv trenger ikke klassen mobberne lenger...

selvironi ! ....og det er noe mobberne som oftest ikke har.

får meg til å tenke på den scenen i 8 mile (ikke noen anbefaling av den filmen der..) hvor eminem battler en annen og begynner battlen med å fortelle alt dritt om seg selv og rett og slett river stolen ut under motstanderen sin...

lover deg, bruker denne metoden selv hver gang noen prøver seg med noen spydigheter. da bare plukker jeg opp retningen de "disser" meg og bare drar det enda lenger til stor fornøyelse for alle, utenom mobberne som plutselig blir usynlige og kanskje dermed føler seg enda mindre en de i utgangspunktet gjorde....

dette er tips fra en aktiv mobber på barne og ungdomsskolen! takes one to know one!
Vis hele sitatet...
WORD! dette er løsningen. Om søstra di er så sosial og vanlig som du sier, så fikser hun å prøve dette..
Mobbing er noe dritt, jeg mistet hele barne og ungdomstiden min, pga mobbing. grunnene de fant var alt mulig, men lærerne var somregel med på det, jeg var oslogutten som var inflytter i en liten bygd, og det man vet om unge fra oslo, er at de er med i gjenger, så da jeg begynnte på skole der oppe (i bygdenorge) ble jeg banket opp av de større gutta med en gang, for da var de tøffe som hadde tatt en gjengleder.
(jeg var for å oppklare litt, 7 år gammel, og ikke akkurat en gjengleder.) å forsvare seg var nyttesløst, siden lærerne sto å så på, og da jeg fikk overtaket, grep de inn og sa at vold løste kanskje problemer i oslo, men ikke der på skolen nei.

en ting, er at de er feige,, meget feige, jeg havnet i bråk med en "gjeng leder" der oppe noen år senere, fordi at jeg bråket med noen folk i klassen som kjente han.
mobberne gjemte seg bak ryggen hans, mens han bråka med meg.. men det ble det aldri noe fysisk angrep ut av.
man bør ta lederen av gruppa som mobber, da faller de andre som et kort hus.

men som andre sa, litt vansklig 9 denne situasjon, og kanskje best og ikke gjøre det på en voldelig måte.

jeg vet ikke helt hvordan man skal takle dette, siden jeg tilogmed i dag, sliter psykisk etter det jeg gikk igjennom i barndommen, og ungdommen.

men et tips, det er best og ta dette nå med en gang, og løse det før det går for langt.. dess lengre det går, dess værre bølir det for søstra di.
det som er viktigst er at ikke du ordner opp med dem, du må få søstra di til å gjøre det selv ellers blir det antakelig bare mer mobbing, bare få ho til å ta igjen og virke "tøff" i litt høy grad så hjelper det nok ganske fort.
Må legge til at for å kunne kjøre Selvironi metoden må man faktisk kunne le av seg selv og ikke ta seg selv så høytidlig, og det må være sant. Det er usansynlig lett å gjennomskue noen som later som de er selvironiske.
En kombinasjon av selvironi og kjappe svar kan funke, men uannsett så er det en risk i seg selv og være selvironisk når det egentlig går innpå en.

Selv lener jeg mot trussel taktikken, men det er vikitg å få dem til å forstå at du verken kødder eller har tenkt til å gi deg. Men jeg ville styrt unna trusler om fysisk vold til å begynne med siden dette er veldig lett å anmelde.

Leste noe om konflikt konfrontasjon med tilstedeverelse av autoritets personer en stund tilbake. Noe som evnt kan være mulig er å finne ut om de har rutiner for dette ved skolen.
Skoler som faktisk praktiserer null toleranse ovenfor mobbing og tar elevene seriøst gir muligheter til å løse dette som siviliserte mennesker, men det er langt fra alle skoler som har noen som helst form for handlingsplan når det kommer til mobbing.
Problemet her er hovedsaklig at det er vanselig å skille mobbing fra en harmløs vits på andres bekostning.

Å sette seg selv i respekt er vanskelig men helt klart verdt det. Slå dem på deres hjemmebane.
Respekt er ikke noe man har men noe man får.
Som sagt tidligere så er mobbere flokkdyr. det er sjeldent at de tørr å gjøre noe uten at det er flere enn dem. derfor bør søstra di prata med den som hu tror er den som styrer mobbinga. og si at hu ikke orker mere dritt fra dem eller true hun som styrer det. dette bør gjøres mens hun er alene. de som mobber har også sjeldent høy selvtillit, derfor mobber de andre for å innbille seg selv at de er bedre enn andre. mobbere har også ofte veldig liten sosial intelligens og de mobber for å få respekt. så søstra di bør ta det opp med hun som styrer mobbinga mens de er alene. og det bør gjøres utenfor skolen. slik at søstra di ikke får problemer der. og at de andre mobberne kan komme og hjelpe hun som styrer det.
det er ikke alltid det hjelper å si ifra til lærere siden de ikke ser det egentlige problemet. men hun bør ta en prat med kontaktlæreren og si at hun opplever mobbing og at dette påvirker karakterene hennes. men hun bør også at hun vil ordne opp selv.
man får mye mere respekt da.
La hu ta imot litt dritt så hu blir sikkelig sur og skjell dem ut så folk på skolen stopper opp og lurer på hva som skjer.. Men kan slå tilbake med att de begynner og ble fysisk. Men må få de til og føle seg så små att de ikke tørr gjøre noe.

Akuratt som du møter en bjørn i skogen, Se stor og skummel ut , bråk masse og den/de vill stikke

Leke død funkerer ikke så bra, ignorere er ikke bra i lengden.
Jeg stemmer for charras' forslag, men det må gjøres på riktig måte ellers slår det tilbake og søstera di mister all selvtillit.

Humor, humor, humor, selvironi og syrlig skarp bitchy sarkasme. Søstra di må være sikker på deg selv og vis at hu er det.
Funker ikke det, drit i alle i klassa og skaff deg ny venner.
Om hu er flink til å snakke for seg, så vender hu alle i klassa mot mobberne og fryser dem ut.

Ungå idiotiske ting som bare funker på amrikanske teenage filmer (aka. død fugl i penalet, avføringsmiddel, trusler, vold osv.)
Sist endret av Mith; 2. september 2006 kl. 12:55.
Vold "fungerer" da greit nok.

Er utrulig effektiv til å forandre småenkel, gjennomgående mobbing til reint fiendeskap. Man må bare passe på å velge tidspunkta godt, så det er 'berettiga'. Reint fiendeskap er jo mye lettere å forholde seg til en undercover drittslenging.
Jeg er vel egentlig en stor tilhenger av charras metode - selvironi og kjappe svar er nok noe av det beste. MEN: Det kan kanskje være et stort poeng at det her er snakk om jenter. Den første metoden synes jeg funker godt (uavhengig av hvilken siden man står på) mot gutter, men såvidt jeg vet mobber jenter på en helt annen måte enn gutter. En ting er at metoden da kanskje ikke er så effektiv, men det er ikke sikkert det går an å bruke den i det hele tatt. Gutter slenger gjerne kommentarer høyt og tydelig, og da funker kjappe svar bra. Men hvis det er slik at mobbingen er psykisk, med baksnakking osv funker det nok neppe.

Da kan eventuelt du begynne å starte rykter om disse jentene, og sørge for at de sprer seg...
Sitat av Mith
Jeg stemmer for charras' forslag, men det må gjøres på riktig måte ellers slår det tilbake og søstera di mister all selvtillit.

Humor, humor, humor, selvironi og syrlig skarp bitchy sarkasme. Søstra di må være sikker på deg selv og vis at hu er det.
Funker ikke det, drit i alle i klassa og skaff deg ny venner.
Om hu er flink til å snakke for seg, så vender hu alle i klassa mot mobberne og fryser dem ut.

Ungå idiotiske ting som bare funker på amrikanske teenage filmer (aka. død fugl i penalet, avføringsmiddel, trusler, vold osv.)
Vis hele sitatet...
Dette er ting som funker flott i virkeligheten! Om en person plutselig bokstavelig talt driter på leggen under en forelesning/time vil dette gjøre flotte ting med selvfølelsen til personen...Har du aldri truffet en person som du ikke vil kødde med av frykt for hva han kan finne på? Fysisk vold er siste mulighet, siden dette skaffer søstra di like mye (eller mer) problemer... Psykisk derimot, redsel/frykt er flotte ting for å kødde med menneskesinnet Søstra di må også operere etter splitt og hersk metoden, ta mobberne en etter en, sånn at alt som kan oppfattes som trusler vil ende opp med "ord mot ord"! Hvem hadde du trodd på?
Cluet er å gjøre å si ting som er så syke og forstyrrende at personen kvier seg for å si det til noen! Da må du ikke ha noe imot å kanskje måtte springe noen ærender for søstra di... Som f.eks. å smelle en øks i inngangsdøra til mobberens familie med en veldig personlig beskjed på (Om offeret er hjemme alene er dette en stor fordel! Da kan du f. eks. ringe offeret å vekke han/hun midt på natten, si "bank bank" eller noe tilsvarende intetsigende før du smeller øksa gjennom døra... Gjør ting som ingen vil mistenke søstra di for, og om det ikke er sykt nok blir situasjonen bare værre for henne!

Endelig får jeg brukt mitt syke sinn til noe fornuftig!

Erling
Sitat av Eight-Ball
Dette er ting som funker flott i virkeligheten! Om en person plutselig bokstavelig talt driter på leggen under en forelesning/time vil dette gjøre flotte ting med selvfølelsen til personen...Har du aldri truffet en person som du ikke vil kødde med av frykt for hva han kan finne på? Fysisk vold er siste mulighet, siden dette skaffer søstra di like mye (eller mer) problemer... Psykisk derimot, redsel/frykt er flotte ting for å kødde med menneskesinnet Søstra di må også operere etter splitt og hersk metoden, ta mobberne en etter en, sånn at alt som kan oppfattes som trusler vil ende opp med "ord mot ord"! Hvem hadde du trodd på?
Cluet er å gjøre å si ting som er så syke og forstyrrende at personen kvier seg for å si det til noen! Da må du ikke ha noe imot å kanskje måtte springe noen ærender for søstra di... Som f.eks. å smelle en øks i inngangsdøra til mobberens familie med en veldig personlig beskjed på (Om offeret er hjemme alene er dette en stor fordel! Da kan du f. eks. ringe offeret å vekke han/hun midt på natten, si "bank bank" eller noe tilsvarende intetsigende før du smeller øksa gjennom døra... Gjør ting som ingen vil mistenke søstra di for, og om det ikke er sykt nok blir situasjonen bare værre for henne!

Endelig får jeg brukt mitt syke sinn til noe fornuftig!

Erling
Vis hele sitatet...

O STORE EIGHT-BALL! Jeg må bare si at dette her er genialt! Sykt, men genialt.. Mobberene vil komme så trøtt og utpsyket på skolen at de ikke vil være istand til å mobbe.. Og tenk da, skal _de_ gå å si dette til læreren? På hvilket grunnlag? "Ehm.. Vi mobber henne, også tok hun igjen..".. Hehehe.. _Jeg_ syns iallefall at Eight-Ball sine forslag her er geniale..!
Sitat av Eight-Ball
Som f.eks. å smelle en øks i inngangsdøra til mobberens familie med en veldig personlig beskjed på
Vis hele sitatet...
Jaa!

Assa så kan du liksom bare si til politiet atte de mobberene må bli puttet i fengsel og alt blir bare braa!!!11
Sitat av Eight-Ball
Endelig får jeg brukt mitt syke sinn til noe fornuftig!
Vis hele sitatet...
Alle som erklærer seg selv syke er alt annet enn det. Ærlig talt, det der er håpløse forslag, og jeg kan garantere deg at du aldri hadde turt å gjennomføre noe sånt i virkeligheten. Du har to alternativer: A) Enten så skjønner de at det er relatert til hvordan de oppfører seg mot søstra, og de kontakter politiet el. fordi det kan anses som en drapstrussel. Søstra får garantert trøbbel. B) De skjønner ikke hva det er relatert til og blir redde, men frykt for øksemordre vil ikke få dem til å bli bedre mennesker.
Sitat av Goophy
Jaa!

Assa så kan du liksom bare si til politiet atte de mobberene må bli puttet i fengsel og alt blir bare braa!!!11
Vis hele sitatet...
Hæ?
Sitat av ivioyner
Alle som erklærer seg selv syke er alt annet enn det.
Vis hele sitatet...
Godt poeng.. Jeg bare gjør syke/dumme ting
Sitat av ivioyner
Ærlig talt, det der er håpløse forslag, og jeg kan garantere deg at du aldri hadde turt å gjennomføre noe sånt i virkeligheten.
Vis hele sitatet...
Du vet ingenting om hva jeg er i stand til å finne på... Det handler bare om hvilke knapper som blir trykt på! Det ligger en øksemorder på lur i oss alle
Sitat av ivioyner
Du har to alternativer: A) Enten så skjønner de at det er relatert til hvordan de oppfører seg mot søstra, og de kontakter politiet el. fordi det kan anses som en drapstrussel. Søstra får garantert trøbbel.
Vis hele sitatet...
Mennesker i en sånn situasjon tenker ikke rasjonelt... De fleste mobbere er små, redde mennesker som plukker på andre for å forbedre selvbildet sitt, de vil gjøre alt for å unngå trøbbel! Normale, oppegående mennesker bruker ikke livet sitt på å gjøre livet surt for andre!
Sitat av ivioyner
B) De skjønner ikke hva det er relatert til og blir redde, men frykt for øksemordre vil ikke få dem til å bli bedre mennesker.
Vis hele sitatet...
Ikke? Visse mennesker trenger innsikt i hva det vil si å være redd for å legge seg fordi de ikke egentlig har lyst til å stå opp igjen... Noen går rundt som vinnere hele livet uten frykt eller bekymringer (Ja, disse menneskene finns) Og de er gjerne mobbere, akkurat som mange tapere blir mobbere - Det er veldig individuelt fra person til person.... Ingen kan automatisk karakterisere en person som mobber, unntatt offrene.. (Litt dårlig formulert...)

(Let the drittslenging begin.... De fleste her inne er tydeligvis ikke enige med meg, så..)

Erling
greit nok at noen er i stand til og gjøre sånne ting, men sjansen er stor for at dem finner ut hvem det er. og da kommer det tilbake til deg.
telefonterror, kan bli oppdaget med mindre du benytter en telefonkiosk.
og diverse sånne ting blir sett på som mer alvorlig enn litt "små erting" mobbing er ikke et ord i det norske språk en gang, virker det som. lærere og sånn gjør ikke en dritt.

det beste tipset er vel egentlig og ta dem en etter en, eller så sørger du for at alle er på samme sted, og moser lederen forran de andre, men det må skje kjapt, ikke sånn gå bort og dytt, jeg mener "slam!", så ligger lederen og griner.
du kan jo også ringe foreldra, (ikke søstra, men du, eller faren din) og si til faren til lederen at dette må bli slutt, ellers går det utover han og hans familie... må true litt, går de til politiet, sier du bare "hæ?"
du vet jo ikke hvordan dem har det hjemme, kanskje du er heldig, og faren til lederen for mobberne er koneplager og barnemisshandler...
lag et helvette for dem, mobbere som ikke vil gi seg er seriøst noe av det jeg hater mest.. Kamerat av meg ble mobba, vi prøvde å snakke med han, men han fant alle slags dumme unnskyldninger. Vurdere å banke driten ut av han hvis jeg hører det enda foregår, med maske evt.
Sitat av freakybeaky
lag et helvette for dem, mobbere som ikke vil gi seg er seriøst noe av det jeg hater mest.. Kamerat av meg ble mobba, vi prøvde å snakke med han, men han fant alle slags dumme unnskyldninger. Vurdere å banke driten ut av han hvis jeg hører det enda foregår, med maske evt.
Vis hele sitatet...
du vil banke kameraten din?
Sitat av Eight-Ball
Godt poeng.. Jeg bare gjør syke/dumme ting
Vis hele sitatet...
Vær så snill og spar deg for den der av hensyn til folk som faktisk har mentale sykdommer. Sykhet kan ikke bedømmes innenifra, men det er noe alle som vil være kule på nettet ikke ser ut til å forstå.

Du vet ingenting om hva jeg er i stand til å finne på... Det handler bare om hvilke knapper som blir trykt på! Det ligger en øksemorder på lur i oss alle
Vis hele sitatet...
Jada, tabula rasa osv. Poenget er at jeg tviler på at du har drept noen, og tviler på at du kommer til å gjøre det.

Mennesker i en sånn situasjon tenker ikke rasjonelt... De fleste mobbere er små, redde mennesker som plukker på andre for å forbedre selvbildet sitt, de vil gjøre alt for å unngå trøbbel! Normale, oppegående mennesker bruker ikke livet sitt på å gjøre livet surt for andre!
Vis hele sitatet...
Du kan jo smelle en øks i døra til noen og se om de ikke tar det opp med politiet så kan vi se hvem som har rett. Ikke minst fordi det ikke bare er snakk om mobberene selv her, men også fordi mobberene antagelig har foreldre som kommer til å følge et ganske forutsigbart handlingsmønster når de finner en øks eller et øksehugg i døra si med en trussel.
Ikke? Visse mennesker trenger innsikt i hva det vil si å være redd for å legge seg fordi de ikke egentlig har lyst til å stå opp igjen... Noen går rundt som vinnere hele livet uten frykt eller bekymringer (Ja, disse menneskene finns) Og de er gjerne mobbere, akkurat som mange tapere blir mobbere - Det er veldig individuelt fra person til person.... Ingen kan automatisk karakterisere en person som mobber, unntatt offrene.. (Litt dårlig formulert...)
Vis hele sitatet...
Jeg tror svært få mobbekonflikter av denne typen kan løses med banale ting tatt utifra hevnfantasier som du beskrev i førsteposten din, og det er derfor jeg påpeker det. Jeg er skeptisk til sånne tråder fordi det ofte er en høyere andel idiotiske fantasiforslag enn det er seriøse forslag som faktisk fungerer. Jeg utelukker ikke at enkelte "ikke-pedagogiske"-metoder kan hjelpe i noen mobbesaker, men slik som du legger det frem så viser du ganske tydelig at du aldri har satt noe sånt i live. Folk som snakker om økser og drap i alle setninger når de i utgangspunktet er mobba vil enten få et uheldig møte med autoritetspersoner, eller bli mobbet mer. Dette er ikke 1940, og drap har ikke den helt store sjokkverdien i samtaler lenger.
Sitat av ivioyner
Vær så snill og spar deg for den der av hensyn til folk som faktisk har mentale sykdommer. Sykhet kan ikke bedømmes innenifra, men det er noe alle som vil være kule på nettet ikke ser ut til å forstå.
Vis hele sitatet...
Ja, kanskje greit å ligge lavt.. Har følelsen av at størsteparten av norges psykopat-forbund med internett henger her inne (En spøk... Ikke hat meg)

Sitat av ivioyner
Jada, tabula rasa osv. Poenget er at jeg tviler på at du har drept noen, og tviler på at du kommer til å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Tabula rasa? Hva er det? Anyway, det har du sannsynligvis rett i men.. Men sannsynligheten for at det skjer har ingenting med tilbøyeligheten til å gjøre det! Poenget mitt var at du ikke vet hvor syk jeg er, akkurat som jeg ikke aner hvor syk du er.. (Sier ikke at JEG er en drapsmaskin, men at det finnes nok mennesker der ute som er det.)

Sitat av ivioyner
Du kan jo smelle en øks i døra til noen og se om de ikke tar det opp med politiet så kan vi se hvem som har rett. Ikke minst fordi det ikke bare er snakk om mobberene selv her, men også fordi mobberene antagelig har foreldre som kommer til å følge et ganske forutsigbart handlingsmønster når de finner en øks eller et øksehugg i døra si med en trussel.
Vis hele sitatet...
Godt poeng.. Økseidèen var lite gjennomtenkt, er ikke alt for flink til å tenke før jeg åpner kjeften...!
Sitat av ivioyner
Jeg tror svært få mobbekonflikter av denne typen kan løses med banale ting tatt utifra hevnfantasier som du beskrev i førsteposten din, og det er derfor jeg påpeker det.
Vis hele sitatet...
De fleste mobbekonflikter er veldig vanskelige å løse i det hele tatt, i noen tilfeller hjelper det kanskje å gå til læreren! Med sånne personer som "gangsterene" som for en tid siden skrev at de skulle rundjule noen, men var bekymret for orden og åtferds-karakteren sin! (Du som stengte den om jeg husker rett, litt eid av deg) Sånne personer kan deales med ved å blande inn voksne, men mange mobere eller "ungdomskriminelle" er "hensynsløse" nok til å gi F i inbblanding av voksne!
Sitat av ivioyner
Jeg er skeptisk til sånne tråder fordi det ofte er en høyere andel idiotiske fantasiforslag enn det er seriøse forslag som faktisk fungerer. Jeg utelukker ikke at enkelte "ikke-pedagogiske"-metoder kan hjelpe i noen mobbesaker, men slik som du legger det frem så viser du ganske tydelig at du aldri har satt noe sånt i live. Folk som snakker om økser og drap i alle setninger når de i utgangspunktet er mobba vil enten få et uheldig møte med autoritetspersoner, eller bli mobbet mer. Dette er ikke 1940, og drap har ikke den helt store sjokkverdien i samtaler lenger.
Vis hele sitatet...
Ingenting i øks-i-døra-klassen, nei, men har køddet med hodene til folk før, og vet litt om emnet...

(Vi er litt off-topic nå..)

Erling
Sitat av kenny
du vil banke kameraten din?
Vis hele sitatet...
kamerat av meg ble mobba
oja.. sorry, miussforstod litt der.
jentene som mobber søstera de er sikkert missunnelig på henne!
Sitat av hyfe
Vold "fungerer" da greit nok.

Er utrulig effektiv til å forandre småenkel, gjennomgående mobbing til reint fiendeskap. Man må bare passe på å velge tidspunkta godt, så det er 'berettiga'. Reint fiendeskap er jo mye lettere å forholde seg til en undercover drittslenging.
Vis hele sitatet...

Ikke blandt jenter..


Jeg går i en klasse med hvor det er to gjenger som holder sammen.. Jentene i min gjeng (nesten flaut å omtale det som en gjeng og "våre jenter") kan være ganske jævlige mot andre.. De bryr seg ikke om å få klassen til å le av offeret.. Her er det bare om å gjøre å få slengt de kommentarene som de vet vil såre offeret mest..
Helt jævlig å høre på hva disse jentene kan få seg til å si ass..

Guttene i klassen holder i grunn sammen.. Det er vel egentlig jentene som danner grupper..
Mobbere er oftest svake sjeler som ruser seg på maktfølelsen mobbingen gir dem.
Mobberne opptrer som regel i grupper med et hierarki bestående av en leder, en wannabe-leder og flere vedheng som finner en trygghet i å underordne seg lederen og ikke bli mobbet.
Det kan også være flere som er på hugget etter lederposisjonen, disse kan utnyttes.

Det er "Splitt og hersk" som gjelder her, og man må bryte ned lederen.
Uten lederen vil gruppen i beste fall gå i oppløsning, eller man får en indre rivalsiering om lederposisjonen.

Når et er snakk om jenter så er ikke vold det første jeg ville forsøkt, jeg er i det hele tatt ingen tilhenger av unødvendig vold.
Det beste ville være å satse på områdene: fobier og forfengelighet.

Fobier, alle har en, det gjelder bare å finne den.
Noen blir hysteriske av edderkopper, andre av mus, små og mørke rom kan få enkelte til å bryte sammen totalt, en gjengleder innesperret i et mørkt rom sammen med en mus eller annen smågnager som raslet med aviser eller noe sånt en times tid vil være katastrofalt for mobbegjengens struktur.

Jeg gikk engang lei av oppførselen til en sånn gjengleder (i militæret) så jeg tok tak i kraven på uniformsjakken hans og holdt ham utover kanten på et stup sånn at han bare hadde skotuppene innpå fastmark, for å si det sånn, han ble liten, svett og kritthvit...
Han var spak som et lam etter den runden og gjengen hans var liksom ikke særlig imponert over ham etter det.

Forfengelighet, en jentes verste fiende, og den bor i hennes eget hode.
Generelt kan man si at jo mer sminke, desto lavere grad av selvtillit.
Også i dette tilfellet er det lederen man går etter, og det strekker seg fra små uskyldige stikkpiller til mer drastiske skritt.
Fargestoffer er effektive i så måte, hvis man klarer å plassere et fargestoff (gjerne rødt) på stolen rett før sjefsmobberen setter seg og personen har lyse klær så er det en god begynnelse.
Likeså hvis den samme lederen bruker kort skjørt og strømpebukser, det finnes enkelte i utgangspunktet harmløse stoffer som effektivt spiser opp strømpebukser, og ingen forfengelig jente går med strømpebukser som har begynt å rakne.
Enten hun da tar dem av seg eller sitter med beina tytende ut av hullete strømpebukser så kan man jo la det falle en bemerkning som: "Lenge siden du brukte høvelen eller?"

Får man i tillegg mennesket til å freake ut såpass at snørr og tårer renner omkapp med sminken så er lykken gjort!

Hovedregelen er at det må skje i all offentlighet hvor mange kan se det, ellers har det liten til ingen effekt.
Jeg hadde banket der mobberen bor, og bedd om å ta en prat med både han og foreldrene samtidig. Utrolig hva dette kan utrette.

Bor mobberen på hybel, eller foreldra er likeglade, så har man uflaks.
Sitat av ivioyner
Jeg er skeptisk til sånne tråder fordi det ofte er en høyere andel idiotiske fantasiforslag enn det er seriøse forslag som faktisk fungerer.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt det bedre selv..sånne tråder har en veldig stor tendens til og avspore med bank,øksemord og det som verre er..

Sånn jeg ser det er egentlig det eneste måten hu kan få slutt på det er og ta det en mot en med "ledern" og spørre hvorfor de har så mye i mot henne og hvorfor de mobber henne så mye..si det rett ut og si at hu blir lei seg og si at dem trenger ikke være gode venner bare at de ikke trenger og være uvenner og mobbe hverandre..Si også at hun synes at det hadde blitt ett mye bedre klassemiljø av dette..

Si det rett ut,tror det er den eneste metoden
Personlig mener jeg at det bør funke hvis søstra di (sammen med deg om det ønskes), oppsøker mobberne hver for seg. Så lenge de ikke er i flokk blir de helt andre mennesker. Snakk vett inn i skallen på dem, få dem til å gi en god grunn på hvorfor de holder på slik de gjør, og gjør det jævla klart for dem at det de gjør får konsekvenser hvis de ikke slutter.

Finn noe dritt på de også, evt. sett ut falske rykter. Få venninnene til søstra di til å backe opp bak ryktene. Selv om det er ren løgn, svekker det fort moralen blant tilhengerne av lederen for mobbegjengen. Gå systematisk til verks, og tenk nøye over hva du gjør. Ta tiden til hjelp også.

Angående selvironi: Jeg har sett denne blitt forsøkt i praksis, og kan mildt sagt si at det ble rimelig kraftig backfire på mobbeofferet. Det funker svært, svært sjelden.

Ønsker deg lykke til i saken og håper de som mobber brenner i helvete.
Sist endret av Hedges; 3. september 2006 kl. 20:03.
vet du hva jeg ville ha gjort. siden søstern din har venner så går de sikkert i en liken gjeng på skolen. med engang en av mobberne sier no kødd til henne så skal hun foreksempel si "hold kjeft å se på deg selv. jævla udyr" eller "fy faen, hør på trollet a. kan faen meg ikke snakke norsk" eller noe i den duren. for da vil vennindene til søstern din le som faen og da driter mobberne seg så sykt ut. det hjelper, jeg lover deg!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har blitt mobbet selv, og det hjalp for meg veldig å ha en litt "gi faen" instillig til mobberene, være tøff å prøve å stå imot, og gjerne ha et sarkastisk smil å høre på hva de har å si (uansett hva de skulle komme til å si) så kan du smile/flire litt, komme med en kommentar tilbake, eller bare gå... Det viktigste er å ikke begynne å sippe mens de ser det. Da har de Fremprovosert deres ønskede reaksjon, og de ser god grunn til å fortsette.

Etter jeg begynte slik har mobbingen sluttet helt. Og mobberene gidder ikke mobbe mer, fordi de ikke får noen "positive" reaksjoner i deres øyne.

jeg vet ikke hvor langt nede søsteren din er, men dette funker fjell for meg hvertfall! (så skal det sies at jeg er gutt da..)
[quote=mainer]
Sitat av yonas
Hun er ikke et typisk mobbeoffer da hun verken har rødt hår&fregner eller lider av overvekt el, hun er tvert imot ei flott jente .QUOTE]

Din jævla idiot. Så folk med rødt hår og fregner kan ikke være flotte?
Vis hele sitatet...

Faan da, jeg har fregner og litt rød/orange skjær i håret:O
kan jo ta en Terkel-rap

tar skolen opp saken blir det i 90% av tilfellene bare bedre skjult og mer intenst (funker kansje midlertidig?)

har iallefall til gode å oppleve et tilfelle der skolens innblandelse faktisk har endret noe..,
Forslaget mitt er å ydmyke jenten så inn i det røde!

For eksempel; gjem et pornoblad for lesbiske på do, si til de jentene det gjelder at de liksom "MÅ skyndte seg å se noe viktig på do!!". Når "jentene" går inn på do knipser du bilde av de over kanten. Print ut 100 stk og legg til tekst som kan være for eksempel; "Ida er lesbisk og liker å gjøre det på skolen". Heng det OVERALT på skolen, ganger, do, kantina, vegger, klasserom osv.

Tipper dette skulle fungere ganske bra egentlig =)
Legg dem til på MSN, få dem til og strppe på Cam eller sende avslørende bilder eller noe.
Så viser du det til.. ALLE!
Muhaha!
Dette kan vere litt tricky, men det burde funke.
var utsatt for noe lignende for en stund siden selv... så jeg allierte meg med noen gode guttevenner (all ære til gutter, de er SÅ mye bedre venner å ha enn jenter(for meg hvert fall) ) og fikk satt ut noen ville rykter om to av jentene som sto bak mobbinga (angrer NESTEN litt i ettertid, for det var innmari slemt), og folk begtynte å skygge litt unna dem og de mista noen "tilhengere"...

men de ga seg jo ikke, så det var en gang at hun ene slang en bemerkning om mora mi. da klikka jeg helt, og jeg slo dama rette ned:O men etter det kutta hun ut, hun ble sikkert litt redd for meg:P (hun måtte på legevakta faktisk... men det er eneste gang jeg har slått noen ordentlig...). mobbinga slutta ikke med en gang, men etter det avtok den sånn litt etter litt... og så ble det helt borte=)
Noe som faktisk funker er å "bli litt mer voldelig". Ikke bare gi faen hvis noen gir deg en lammis, det ender bare med at de fortsetter. Er forskjellig fra person til person. Noen fortsetter hvis du ikke tar igjen, mens andre fortsetter fordi du tar igjen.
Sitat av The Freak
Noe som faktisk funker er å "bli litt mer voldelig". Ikke bare gi faen hvis noen gir deg en lammis, det ender bare med at de fortsetter. Er forskjellig fra person til person. Noen fortsetter hvis du ikke tar igjen, mens andre fortsetter fordi du tar igjen.
Vis hele sitatet...
Dette skal man være forsiktig med å være. Hvis mobberne merker at offeret blir mer voldelig kan det være de tøyer strikken enda lenger. Jeg personlig ville tatt igjen hvis jeg hadde blitt mobbet, først og fremst pga at det rett og slett ville fått meg til å føle meg bedre.

Uansett er det et vanskelig valg.
Sitat av One True Saxon
Dette skal man være forsiktig med å være. Hvis mobberne merker at offeret blir mer voldelig kan det være de tøyer strikken enda lenger. Jeg personlig ville tatt igjen hvis jeg hadde blitt mobbet, først og fremst pga at det rett og slett ville fått meg til å føle meg bedre.

Uansett er det et vanskelig valg.
Vis hele sitatet...
Du sier noe der. Vold og trusler funker i kontrollert grad, men bare ikke gå helt apeshit, for da finner de underholdning i det. En fin løsning (for gutter i alle fall) er jo å holde de opp mot veggen og true med å slå tennene ut rævhølet på de. Helst mot flokkens leder. Jenter forventes jo ikke å ty til vold, så det kan jo faktisk sette en rimelig støkk i dem?