Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1562
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har begynte å sette meg inn i hvordan handle på darknet og sånt, men lurer på hvordan folk oppbevarer all informasjonen sin? Det blir jo et helt virrvarr av brukernavn og passord jeg ikke bruker til vanlig f.eks.
Wallet passord, PGP passord, epost passord, diverse brukernavn osv.

Skriver folk ned på papir eller digitalt? Vurderte om jeg skulle kryptere en minnepenn og lagre et kryptert dokument der, hvis det er mulig?
Krypter minnepenn med BitLocker, om du bruker Windows, og lag deg .txt filer med kontoinformasjon.
Viktigere informasjon som Wallet passord ville jeg også hatt en papirkopi på lagret et trygt sted. Kjipt om minnepennen dør og du ikke har backup noe sted.
Sist endret av sinkpad; 8. februar 2019 kl. 15:11.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har begynte å sette meg inn i hvordan handle på darknet og sånt, men lurer på hvordan folk oppbevarer all informasjonen sin? Det blir jo et helt virrvarr av brukernavn og passord jeg ikke bruker til vanlig f.eks.
Wallet passord, PGP passord, epost passord, diverse brukernavn osv.

Skriver folk ned på papir eller digitalt? Vurderte om jeg skulle kryptere en minnepenn og lagre et kryptert dokument der, hvis det er mulig?
Vis hele sitatet...
Det siste alternativet burde være godt nok.
Personlig bruker jeg en RPI som er montert bak en av dekslene for utvidelsekort i selve pc-en min hvor jeg bare behøver å bytte HDMI port på den ene skjermen, den kjører kali linux som både er kryptert og har LUKS Nuke Patch, denne gjør at jeg kan lage ett passord som sletter innholdet på enheten (da kan du faktisk gi fra deg passordet til politiet, "nææh, ble alt slettet når dere skrev inn passordet? Merkelig..").
Det er også veldig enkelt å både bli kvitt SD-kortet og hele enheten om nødvendig.
Dersom det kun er det lokale politikontoret du gjemmer deg for så kan feks stego være en mulighet (gjemme informasjon i et bilde).
Jenteungen min har en slik "hemmelig penn med UV blekk" som sikkert kunne gjemt unna noen passord.

Du kan også benytte deg av veldig enkel manuell kryptering og feks benytte caesar shift på enkelte av bokstavene i ett ord.

Det kommer som du ser litt ann på hvem, hva og hvorfor du gjemmer deg.
Sist endret av Cybergasm; 8. februar 2019 kl. 15:16.
Jeg bruker ikke TOR eller darknett, men jeg bruker PGP til å kryptere emailer og annen sensitiv informasjon som f.eks passord. Kan se for meg at du kan bruke samme teknikk for å skjule informasjonen din.

I mitt tilfelle så bruker jeg GPG (GNU Privacy Gaurd):

Kode

gpg --armor --encrypt --sign --recipient 0x0123456789ABCDEF --output password.txt.asc
Der «recipient» er din egen PGP ID. Og når du er ferdig med å skrive inn informasjonen, så trykker du CTRL+D og skriver inn PGP private key passordet ditt for å signere. På den måten så trenger du kun å huske ett passord, krypteringsnøkkelen til PGP private keyen din.