Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2854
Her om dagen når jeg skulle ut med bilen min utenfor leiligheten jeg bor i så sto det 2 store lastebiler og sperret så jeg ikke kunne kjøre ut.
Jeg spurte om de kunne flytte seg, først sa han nei, men så sa han at jeg måtte vente i 20 minutter før han kunne flytte seg. Jeg spurte hvorfor, og da bare pekte han på en plakat der det sto om at vi helst ikke skulle parkere der mellom 2 datoer.

Og da lurer jeg på. Kan hvem som helst bare sette opp en sånn plakat og så nekte å flytte seg?
Jeg ble veldig provosert, hva om jeg hadde hatt veldig dårlig tid. Hvem leser alle beskjeder borettslaget henger opp?
Det er litt av ulempen ved å bo i borettslag, du må bare godta at slikt skjer. Hvem hadde hengt opp lappen? Var det fra styret, politien eller lastebileierne?
Man skal sjekke bilen sin hver 24 time for å holde seg oppdatert på eventuelle skilt som blir satt opp som fks snømåking eller andre ting.

Tipper han bare var sur fordi du ikke har flytta bilen din og gadd derfor ikke flytte seg.
Få tak i en kompis eller to og parker han inne
Sitat av Source Vis innlegg
Man skal sjekke bilen sin hver 24 time for å holde seg oppdatert på eventuelle skilt som blir satt opp som fks snømåking eller andre ting.

Tipper han bare var sur fordi du ikke har flytta bilen din og gadd derfor ikke flytte seg.
Vis hele sitatet...
Poenget til TS er vel at ikke HVEM SOM HELST kan sette opp et skilt og deretter sperre deg inne. Det du henviser til gjelder iht. offentlig parkeringsregulering og det kan virke som at TS henviser til et skilt som IKKE er satt opp av kommunen.
Sist endret av Pledrik; 18. juli 2012 kl. 22:30.
Tipper det har noe med hviletid og gjøre kansje. Ettersom han ikke kunne flytte seg på 20 minutter.
Hva er problemet er det ikke lov og flytte på seg innen det har gått x minutter? Misforstår jeg noe eller er alt bare teit.
Hacker
Trådstarter
Det var satt opp av et malerfirma. Han kunne ikke flytte seg på 20 minutter fordi det var så lite effektivt om de skulle drive å springe frem og tilbake bare for å flytte lastebilene hele tiden.
Så værken kommune eller politi hadde satt den opp, bare et vanlig firma..
Sitat av SteinOveHelset Vis innlegg
Det var satt opp av et malerfirma. Han kunne ikke flytte seg på 20 minutter fordi det var så lite effektivt om de skulle drive å springe frem og tilbake bare for å flytte lastebilene hele tiden.
Så værken kommune eller politi hadde satt den opp, bare et vanlig firma..
Vis hele sitatet...
FRUSTRASJON! Hater når lignende ting skjer...
Vanlig firma har vel ikke myndighet til det uten tilatelse fra eier av innkjørsel (privat) eller kommune og politi (offentlig). Men så er jo spørsmålet, what can you do? Ikke mye.
Hacker
Trådstarter
Det var ikke en privat innkjørsel, det var en vanlig gateparkering i Oslo.
Jeg hadde veldig lyst å parkere han inne etter jeg hadde kommet meg ut, så kunne jeg bare tatt meg en øl og nektet å flytte bilen. Men da hadde jeg nok stått ulovlig parkert så :S

What can you do? Si det da, ringe politiet og si at noen nekter seg å flytte seg og høre om de kan komme og be de flytte seg? :P
Du får løse problemet som de gjør i russland. Slåss med han ! , husk å filme det isåfall
Hacker
Trådstarter
Sitat av Srbija Vis innlegg
Du får løse problemet som de gjør i russland. Slåss med han ! , husk å filme det isåfall
Vis hele sitatet...
Nå ja, vet ikke om det hadde løst så veldig mye :P
Jeg ble parkert inne utfor en dagligvareforretning av en bil som står med motoren i gang. Siden eieren ikke var til stede og jeg hadde det travelt setter jeg meg inn i bilen og flytter den ca. 5 meter slik at jeg kan kjøre ut. Plutselig kjenner jeg noe varmt i nakken og snur meg til en svær rottweiler i baksete som slikker meg i ansiktet. Hunden var snill som et lam, men fy F(!) som jeg ble skremt.