Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1555
Noen som vet om det fins piratradiostasjoner her til lands for tiden? Evt. hvilke frekvenser de er kjent for å bruke, og/eller når de som regel kringkaster.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Er ikke alle radiokanaler gratis da? Eller mener du om de som snakker om ulovelige ting o.l.?
Dra ut i byen, med en liste over linsenset frekvensers som er lovelig, og søk etter noen frekvenser som er i bruk, som ikke er listet opp på lovelig radio.
så har du funnet pirateradio.
feks.
96.3fm <- NRK mp3
97.4 <-- Ledig "men det sendes musikk på den frekvensen, da har du funnet en frekvens, noen sender på ulovelig.
105.4 <-- P3

Internett priateradioer er lett og finne, du finner dem overalt, men ser ingen vits i nett, når FM gir deg automatisk høyere lytter nivå, å du når budskapet ditt ut til folk, er ikke mange som bruke internetten til radio.

Og finnes ingen faste radio frekvenser pirater bruker, dem bruker mest ledige frekvenser.
Sist endret av justastonedhuman; 14. desember 2011 kl. 14:58.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Det sendes piratradio her i bygda.
Veldig sterke signaler rundt verkstedet der jeg jobber!
Hm, så rart!
Er det stor kjangs for å bli tatt for piratradio?
Sist endret av Darkerface2; 14. desember 2011 kl. 15:53. Grunn: Skriveleif.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Jo kraftigere sender, jo større sjangse.
Jo mere befolket område, jo større sjanse.
Om dem vill finne deg, så finner de deg.
Om du snakker bare dritt på lufta, er det jo større sjanse for att noen rapporterer deg..
Trådstarter
7 0
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Er ikke alle radiokanaler gratis da? Eller mener du om de som snakker om ulovelige ting o.l.?
Vis hele sitatet...
Med piratradio menes ulisensiert kringkasting.

Sitat av Kain Vis innlegg
Dra ut i byen, med en liste over linsenset frekvensers som er lovelig, og søk etter noen frekvenser som er i bruk, som ikke er listet opp på lovelig radio...

...Internett priateradioer er lett og finne, du finner dem overalt, men ser ingen vits i nett, når FM gir deg automatisk høyere lytter nivå, å du når budskapet ditt ut til folk, er ikke mange som bruke internetten til radio.

Og finnes ingen faste radio frekvenser pirater bruker, dem bruker mest ledige frekvenser.
Vis hele sitatet...
Det skjønner jeg. Har bare ikke kommet så langt som å fysisk søke etter det. Tenkte jeg skulle høre her først. Hvordan gir FM automatisk høyere lytternivå? På internett kan man jo teoretisk sett nå millioner, mens med en billig FM transmitter kanskje bare når en brøkdel av en by.
Personlig ser jeg ikke helt gleden med piratradio på nettet, da det analoge formatet har mer sjarm. Men det er som sagt min mening.

Sitat av Ignifer Vis innlegg
Det sendes piratradio her i bygda.
Veldig sterke signaler rundt verkstedet der jeg jobber!
Hm, så rart!
Vis hele sitatet...
Stilig! Hvilken bygd er det snakk om?
Sitat av Shubidua Vis innlegg
Hvordan gir FM automatisk høyere lytternivå?
Vis hele sitatet...
Aldri kjørt bil, å plages med og søke å søke etter radio kanaler du vil høre på?
Når du sitt på jobben, når du er hos bestemoren din, når du er på butikken osv..
Alle de plassene bruker radio, folk bruker radio veldig ofte, søker å søker.
Så hvis du kringkaster på feks, 102.2 Fm, så vil bilradioen eller hva en du har som søker fm, så vil den finne den.

Med nettradio, har du et helvette med å få lyttere.
Lagde en Fm transmitter engang i tiden, fikk den til å sende 30m maks, før dritten kortsluttet.
Har vært å meldt meg på amatør radio kurs får 1 årsiden, enda ikke hørt noe, så skal ta opp igjen så snart jeg får lysten.

Hadde en kar som driver med amatør radio, han snakket om faren med pirate.
Han mente å kringkaste på en ikke brukt frekvens, har ikke så stor sak, så lenge du forholder deg til vett bruk, å ikke starte Anders Breivik fan radio, eller noe annet dritt.
Så vil tele å post tilsynet ikke ta saken så alvor, men overstyre du en opptatt frekvens, så har du helvette.
Folk som driver med pirateradio, har oftes flere individuler seksjoner i singaler.

1. Folk skjuler sine antenner med å lage den slik at den ser ut som en strømkabel.
2. Antener rundt omkring i trær, bygninger osv.. å bare 1 kan spores opp til dem.

kan være opptil flere 100+ i 1 område, så spore opp er vanskelig.
Remote bases, hvis du forstår
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Shubidua Vis innlegg
Stilig! Hvilken bygd er det snakk om?
Vis hele sitatet...
En plass på NordMøre

Rock og metall natt og dag!
Trådstarter
7 0
Sitat av Kain Vis innlegg
Aldri kjørt bil, å plages med og søke å søke etter radio kanaler du vil høre på?
Når du sitt på jobben, når du er hos bestemoren din, når du er på butikken osv..
Alle de plassene bruker radio, folk bruker radio veldig ofte, søker å søker.
Så hvis du kringkaster på feks, 102.2 Fm, så vil bilradioen eller hva en du har som søker fm, så vil den finne den.

Med nettradio, har du et helvette med å få lyttere.
Lagde en Fm transmitter engang i tiden, fikk den til å sende 30m maks, før dritten kortsluttet.
Har vært å meldt meg på amatør radio kurs får 1 årsiden, enda ikke hørt noe, så skal ta opp igjen så snart jeg får lysten.

Hadde en kar som driver med amatør radio, han snakket om faren med pirate.
Han mente å kringkaste på en ikke brukt frekvens, har ikke så stor sak, så lenge du forholder deg til vett bruk, å ikke starte Anders Breivik fan radio, eller noe annet dritt.
Så vil tele å post tilsynet ikke ta saken så alvor, men overstyre du en opptatt frekvens, så har du helvette.
Folk som driver med pirateradio, har oftes flere individuler seksjoner i singaler.

1. Folk skjuler sine antenner med å lage den slik at den ser ut som en strømkabel.
2. Antener rundt omkring i trær, bygninger osv.. å bare 1 kan spores opp til dem.

kan være opptil flere 100+ i 1 område, så spore opp er vanskelig.
Remote bases, hvis du forstår
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du mener, men si at jeg hadde startet opp som radiopirat. Jeg hadde ikke hatt råd eller evne til å dekke store områder med signal - ergo er det begrenset hvor mange lyttere man vil få. Med mindre man hooker seg opp på tryvannstårnet da.

Klart at man ikke må forstyrre noen signaler. Greit at man er radiopirat, og "anti-establishment", men radionettet brukes jo også av bl.a utrykningskjøretøy så man får bruke godt gammelt vett ja. Ikke tråkke på noens tær.

Tror ikke kontrollørene fra post- og teletilsynet har noe problem med å triangulere seg fram til "din" antenne uansett hvor stor antenneskævv du har i trærne/på taket ditt.

Sitat av Ignifer Vis innlegg
En plass på NordMøre

Rock og metall natt og dag!
Vis hele sitatet...
Fett! Dette er noe jeg kan stille meg bak! Er så grundig lei A-lista til P3 at jeg snart spyr
Hadde jeg hatt mer tid skulle jeg søren meg starta tidenes piratradio. Sitte oppe hele natta, spille plater, og røyke rev.