Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1706
Som tittelen tilsier har jeg bare et kjapt og greit spørsmål: Kan man noen gang støte på problemer med en bussjåfør hvis man kjøper billett til neste bussholdeplass, mens man i realiteten skal et litt lengre stykke?

Har vært så uheldig med de nye soneendringene i Akershus, så nå koster det 65kr for en 15 minutters tur.
Bussjåførene driter i det stort sett, men du kan seff risikere å treffe på en hverdagshelt.

Ellers er det vekterne sin oppgave å kontrollere bill, og har du ikke gyldig billett får du gebyr. Opp til deg å vurdere det, om du sparer 50 kr pr tur tror jeg du går i pluss ved å jukse.
I Stavanger kan du bare gå på bussen via den bakre døra, det gjør alle som har busskort, og bare sette deg. De bryr seg ikke noe særlig, men som nevnt ovenfor så er det kjipt hvis vekterene kommer på besøk.
På denne typen buss kan du kun gå inn gjennom frontdøra, og det er absolutt aldri vakter der. Eneste mulighet for å bli tatt som jeg tenkte på var at bussjåføren følger med i speilet og ber meg gå av.

Takker for raske svar.
Sitat av xcitu Vis innlegg
I Stavanger kan du bare gå på bussen via den bakre døra, det gjør alle som har busskort, og bare sette deg. De bryr seg ikke noe særlig, men som nevnt ovenfor så er det kjipt hvis vekterene kommer på besøk.
Vis hele sitatet...
Det er hvis de i det hele tatt åpner bakdøra... Mange av de gamle polakkene som går : "HUHU SHITKIDS KOMMA HER INN"
Studentkort koster vel 350 kroner i måneden. Hvorfor kjøper du ikke det?
Sitat av LiveUpdates100 Vis innlegg
På denne typen buss kan du kun gå inn gjennom frontdøra, og det er absolutt aldri vakter der. Eneste mulighet for å bli tatt som jeg tenkte på var at bussjåføren følger med i speilet og ber meg gå av.

Takker for raske svar.
Vis hele sitatet...
Sett deg langt bak så vil jeg tippe problemet er løst. Tviler på at buss sjoføren kaller deg opp på "radioen/sambandet i bussen" eller skriker nedover til deg.
Sitat av prenix Vis innlegg
Studentkort koster vel 350 kroner i måneden. Hvorfor kjøper du ikke det?
Vis hele sitatet...
Er ikke student, og tar sjelden buss. Har bare litt lite kontanter akkurat nå og skal snart ta bussen.
Sist endret av LiveUpdates100; 29. november 2011 kl. 12:51.
Jeg er bussjåfør og har som oftest null peiling på hvor folk skal av. Visst det er 4-5 stk på, eller du skal av en plass hvor det normalt ikke går på/av mye folk er det lettere å huske hvor passasjerene skal av. Men jo lenger reise bussen skal (f.eks Molde-Oslo) så lages det liste over hvor folk skal av.
Sist endret av nobels; 29. november 2011 kl. 13:08. Grunn: leif
Jeg har sett en bussjåfør true med å kaste ut en familie fra bussen pga. at de ikke hoppet av der hvor de sa de skulle av. Dette var riktignok en lokalbuss, og satsene mellom sonene skiller ikke mye, men de prøvde likevel å unnskylde seg med at de ikke hadde råd. Når sjåføren, etter at de hadde mast og bært seg, ba dem gå av bussen, så fant de visstnok ut at de skulle trylle frem noen flere kroner likevel. Men det var ikke mange passasjerer i bussen, så da er det jo enklere å holde oversikten.
Sist endret av caperno; 29. november 2011 kl. 13:32.
Hvorfor ikke late som du sover? Ingen kan vell kjefte på en stakkarslig passasjer som sovner på bussen og derav må gå av på et par buss stopper senere.