Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 11678
Man kan jo bli "medlem" i Coop med deres medlemskort, og få 1% rabatt elns på hvert kjøp. Ansatte får 3%. Det man gjør er at man betaler et depositum på kortet (300 kr), og scanner det for hvert kjøp. En eller annen gang i året så kan man få utbetalt de pengene man har "spart opp" på kortet.

Hva hvis en ansatt i Coop Obs sitter i kassen med sitt medlemskort, og scanner dette inn hver gang kunden selv ikke har medlemskort? Kan butikken på en eller annen måte buste vedkommende på dette?

F.eks. at de i kassen/informasjonen har en oversikt over alt du har scannet kortet på, og ser f.eks. mange, større kjøp av varer i samme butikk på en og samme dag.
Trådstarter
6 0
Jeg tenker da mer på små scams i form av et par tusenlapper.
Trådstarter
6 0
Ok. Venter til noen med kanskje mer innsikt svarer.

Men inntil da lurer jeg på hvordan jeg nå skal få mine 300 kr depositum tilbake uten at de nevner noe om de "oppsparte" pengene?
Vel dem registrer jo hvilken varer som blir kjøpt da. SÅ ja .. det vil nok se veldig snodig ut at det ser ut som du har kjøpt x antall tusen liter melk, flere hundre tannbørster og dopapir nok til å forsyne forsvaret. Som ikke dette var nok så vil det se ut som du har flere hundre kredittkort i like mange namn.

Aka du vil bli busted rimilg fort, å vist du jobber i kassa så vil du jo miste jobben din også.
åsså erre jo teit att de sikkert kan se tidspunktet for transaksjon osvosv, og hvorfor skal du handle så fordømt mye i arbeids tia
De 300 kronene ligger på kortet ditt til fri bruk (Du kan hente de ut).

Det å være medlem i seg selv koster ingenting og du vil i teorien tjene noen kroner på det årlig ved å utføre alle kjøp på coop.
Jeg har jobbet i coop systemet, og i butikken der jeg jobbet var det en del av opplæringen at du ikke skal bruke ditt eget medlemskort i kassen, selv ikke når kunden sier "bare bruk ditt" som svar når han blir spurt om kort/medlemsnummer.

Grunnen som ble gitt for dette i min butikk var at du ikke har lov å handle av deg selv, og det er det du teknisk sett gjør dersom du drar ditt eget kort.

Kan også bekrefte at det er mulig, og lett, å se hva kortet er brukt til, og det er ikke veldig vanskelig å se røde lamper dersom du har "handlet" utrolig mye.

Jeg sitter btw med en del kunnskap om hvordan ting innen kassasystem i coop henger sammen dersom det er noe av interesse.
Hva med å få foreldre og venner til å skaffe seg slike kort til deg i deres navn.

Har du tjue kort i lomma så burde du kunne pipe dem inn i tur og orden uten å vekke altfor mye oppsikt?
Si 4 - 500,- per kort? Blir noen lapper det iløpet av et år
Sitat av ZeRKoX Vis innlegg
Jeg har jobbet i coop systemet, og i butikken der jeg jobbet var det en del av opplæringen at du ikke skal bruke ditt eget medlemskort i kassen, selv ikke når kunden sier "bare bruk ditt" som svar når han blir spurt om kort/medlemsnummer.

Grunnen som ble gitt for dette i min butikk var at du ikke har lov å handle av deg selv, og det er det du teknisk sett gjør dersom du drar ditt eget kort.

Kan også bekrefte at det er mulig, og lett, å se hva kortet er brukt til, og det er ikke veldig vanskelig å se røde lamper dersom du har "handlet" utrolig mye.

Jeg sitter btw med en del kunnskap om hvordan ting innen kassasystem i coop henger sammen dersom det er noe av interesse.
Vis hele sitatet...
Peis på alt du veit Her på nFF deler vi kunnskap
Jeg tror det er enklere å scamme trumf bonus, enn coop sin bonus!
Jeg har flere kompisser som har scammet MYE tumf-bonusen
Sitat av t33zr Vis innlegg
Jeg tror det er enklere å scamme trumf bonus, enn coop sin bonus!
Jeg har flere kompisser som har scammet MYE tumf-bonusen
Vis hele sitatet...
Her inne nytter det ikke bare å komme med påstander.


Kom med forklaringer og de muligheter som eksisterer
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Her inne nytter det ikke bare å komme med påstander.


Kom med forklaringer og de muligheter som eksisterer
Vis hele sitatet...
Trenger du virkelig at noen forklarer deg?
Coop medlemskap viser jo tydelig at han får 3% av alle varekjøp!
Når året er slutt og han skal få ut pengene står der plutselig at han det er 20 beløp på mellom 200-1000 han har fått 3% på en og samme dag.
Det er ganske obvious at han har dratt kortet i arbeidstiden.

Trumfkort har ingen sammenheng med firmaet han jobber i.
En kompiss av meg brukte å dra trumf kortet sitt når kompisser og kjente kom innom... ja han tjente faktisk litt penger på dette.
og nei... jeg har ingen KILDE til at han faktisk gjorde det...! MORON
Sist endret av t33zr; 25. november 2010 kl. 09:10.
Sitat av t33zr Vis innlegg
Trenger du virkelig at noen forklarer deg?
Coop medlemskap viser jo tydelig at han får 3% av alle varekjøp!
Når året er slutt og han skal få ut pengene står der plutselig at han det er 20 beløp på mellom 200-1000 han har fått 3% på en og samme dag.
Det er ganske obvious at han har dratt kortet i arbeidstiden.

Trumfkort har ingen sammenheng med firmaet han jobber i.
En kompiss av meg brukte å dra trumf kortet sitt når kompisser og kjente kom innom... ja han tjente faktisk litt penger på dette.
og nei... jeg har ingen KILDE til at han faktisk gjorde det...! MORON
Vis hele sitatet...
Han er jo for svarte faen ikke moron for det han spurte deg om? Jeg lurte på akkurat det samme; hvordan er det mulig å utnytte Trumf-kort.
Jobber selv i en coop butikk, der jeg jobber får du 4% hvis du er innen den kommunen. og 1% hvis du bruker et medlemskort fra en annen kommune.

Jeg har fått klar beskjed om at dette må unngås.

Var et tilfelle i sommer at en dame mente han i kassen brukte sitt eget da hun kjøpte varer til 40 000.-
men viste seg at hun hadde feil.
Men de kan finne ut via Coop kortet hva du har kjøpt, så du kan bli busted.
Du skal jo være passelig hjerneskadet for å ikke merke at personen bak kassen scanner et kort også.

Selv pensjonistene og NAV-klientene har jo stort sett slike medlemskort, og de passer betryggelig godt på at du faktisk scanner disse kortene.
Det vises jo også på kvitteringen deres hvilket kort som ble scannet.

I would call this myth busted.
Sist endret av AtXbYeA; 25. november 2010 kl. 09:23.
Sitat av t33zr Vis innlegg
MORON
Vis hele sitatet...

Ta deg en bolle!


Ser forsatt ikke hvorfor det skal være lettere?
Grett nok, kortet er ikke tilknyttet en bestemt butikk, men man har fremdeles brukerdata lagret på kortet, og man vil jo se i en logg om personen jobber på butikken eller ikke. Samt om en person kjøper varer for store beløp X antall ganger hver eneste dag.


Så forklar meg nå gjerne hvorfor det er LETTERE å scamme med trumf kort.
Når prinsippene er nøyaktig de samme.
One of the good guys
2rs1's Avatar
3%, et par lapper i måneden? Da skal du "handle" for 70 000 i mnd (16-17k i uka). Hvor mange er det egentlig som handler for mer enn tusenlappen på coop, uten å ha medlemskort?

..det må være mer å tjene på et par timer overtid!
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Så forklar meg nå gjerne hvorfor det er LETTERE å scamme med trumf kort.
Når prinsippene er nøyaktig de samme.
Vis hele sitatet...
Coop kortet viser jo at han er ansatt... med tanke på at han får 3%.
Er der store beløp i sving/ mange transaksjoner for dag og alle viser 3% er det ganske tydelig at noe ikke er som det skal.
Forslagene som blir beskrevet her, vil føre til at du blir busted ganske fort.

Både Trumf og Coop kjører daglig kontroller på bruken av kortene, og det er veldig fort gjort å se "unaturlige" mønstre. Hvor ofte handler du 3-4 ganger på en dag i samme butikk? Når Trumf eller Coop oppdager slike ting, vil butikksjef få tilsendt en liste over hvilke kort det gjelder, med navn osv.
Trådstarter
6 0
Sitat av ZeRKoX Vis innlegg
Jeg har jobbet i coop systemet, og i butikken der jeg jobbet var det en del av opplæringen at du ikke skal bruke ditt eget medlemskort i kassen, selv ikke når kunden sier "bare bruk ditt" som svar når han blir spurt om kort/medlemsnummer.

Grunnen som ble gitt for dette i min butikk var at du ikke har lov å handle av deg selv, og det er det du teknisk sett gjør dersom du drar ditt eget kort.

Kan også bekrefte at det er mulig, og lett, å se hva kortet er brukt til, og det er ikke veldig vanskelig å se røde lamper dersom du har "handlet" utrolig mye.

Jeg sitter btw med en del kunnskap om hvordan ting innen kassasystem i coop henger sammen dersom det er noe av interesse.
Vis hele sitatet...
Ok. Jeg har gjort dette 1 dag, og vil ikke fortsette med det.

Hvordan går jeg frem for å få tilbake mine 300 kr for depositum?
Sitat av nikko_tt Vis innlegg
Ok. Jeg har gjort dette 1 dag, og vil ikke fortsette med det.

Hvordan går jeg frem for å få tilbake mine 300 kr for depositum?
Vis hele sitatet...
Kontakt Coop
Kunder, medlemmer og forbrukere, ring:
815 22 515

De kan nok hjelpe deg.
Trådstarter
6 0
Ser ikke de at det er 7-8 transaksjoner gjort på en dag på dette kortet da?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ganske lav mål å tjene si 2000 kr på et år for så mye arbeid? man har store penger problemer om man i det heletatt orker å drive med det.
De registrerer vel "ansattfordelskortet" opp mot ansattnummer. Så da bør det ikke være et problem for dem å få varsel fra systemene når en ansatt får bonus fra kassa samtidig som han selv er innlogget i den.
Jobber selv deltid på coop , og deres datasystem er sinnssykt rotete. Etter at det har gått to-tre ukers tid er det umulig å finne frem hva som egentlig har blitt handlet på coop kortet. Jeg vet dette ettersom at kunder kommer inn uten kvittering og de sier at de har handlet varen forteller oss at det burde være mulig å finne varen igjen ettersom at det har dratt coop kortet sitt. Noe som faktisk er komplett umulig.
Sitat av ZeRKoX Vis innlegg
Jeg har jobbet i coop systemet, og i butikken der jeg jobbet var det en del av opplæringen at du ikke skal bruke ditt eget medlemskort i kassen, selv ikke når kunden sier "bare bruk ditt" som svar når han blir spurt om kort/medlemsnummer.

Grunnen som ble gitt for dette i min butikk var at du ikke har lov å handle av deg selv, og det er det du teknisk sett gjør dersom du drar ditt eget kort.

Kan også bekrefte at det er mulig, og lett, å se hva kortet er brukt til, og det er ikke veldig vanskelig å se røde lamper dersom du har "handlet" utrolig mye.

Jeg sitter btw med en del kunnskap om hvordan ting innen kassasystem i coop henger sammen dersom det er noe av interesse.
Vis hele sitatet...
Ikke lov til å handle av deg selv? I Coop er jo alle medlemmer medeiere. Så da kan de ikke handle i sine egne butikker da eller?
Daskeladden , det han mener med det er at man ikke lov til å kjøpe varer av seg selv , når han sitter i kassen. Han kan handle varer hos andre ansatte som sitter i de andre kassene.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette har jeg selv gjort, dog uten å ha tenkt over at dette faktisk kan bli en god del penger(!)

Jeg jobba på Coop, brukte mitt eget kort når kundene ikke hadde.

En dag fikk jeg en telefon fra sjefen, som hadde fått en telefon av regional sjef. Regional-fyren hadde sett at jeg hadde fått veldig stort utbytte, og at jeg ifølge kortet hadde handla for rundt 150 000 kroner. Jeg fikk streng beskjed om at dette var ulovlig, hvorpå jeg la meg helt flat og sa at de gjerne måtte kansellere hele kortet og fjerne det opparbeidede utbyttet, siden jeg ikke var klar over hva slags overtramp jeg begikk.

Så JA, dette merkes og får konsekvenser.

MEN, siden jeg og sjefen hadde et godt forhold slapp jeg med skrekken, PLUSS at de ikke tok seg bryet med å fjerne pengene fra kortet. Så jeg tok for et halvt år siden ut ca 1 500 kroner
Jobber hos Meny og har 10% trumfbonus, og gjør dette et par-tre-fire ganger i måneden! Blir noen hundrelapper her og der, og har ennå ikke blitt tatt for det, så om du ikke gjør det så alt for ofte så tror jeg det skal gå bra
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg ser det er en gammel tråd, men det er på tide med litt fakta. Og etter 8 års jobbing for Coop, kan jeg meddele følgende:

Som ansatt hos Coop får du 6% kjøpeutbytte i ditt eget distrikt, kontra 3%. Reiser du utenfor distriktet, får du vanligvis 1% - hva ansatte får aner jeg ikke. Butikksjefene har 10% kjøpeutbytte, i alle fall i sitt distrikt.
Her i Trondos er medlemskontingenten 100,-.

Med Coop Master-card får du, som ansatt, 8% kjøpeutbytte. De ekstra 2%ene er det kortselskapet som betaler. Det vil si at dersom personen bak kassa glemmer å skanne kortet, vil du uansett få 2% (ved bruk av mastercard).

I en hvilken som helst Coop-butikk er det (for en sjef/ansatt) så enkelt som å logge seg inn på systemet, søke på kvitteringsnummer, vare, klokkeslett, medlemsnummer eller annet, for å finne alt av informasjon. Det er såre enkelt, og det fungerer.

Det er flere tilfeller av at Coop-ansatte har blitt 'fersket' med eget kort i kassa. Som han som slo inn varer for over en million kroner, skannet sitt eget kort, og slo den samme summen i retur. Det manglet ikke penger i kassa, men det ble selvfølgelig oppdaget kjapt.

Jeg tipper de ser etter uregelmessigheter, ergo små beløp går fint. Det har jeg selv prøvd, og hørte aldri noe om det.