Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1194
Nå har det seg slik at eg vil ut på byen, og har funnet frem min brors pass. Han er akkurat fyllt 18, og jeg er 15. Men vi er som natt og dag. Han er blond i håret, og eg er mørkebrun. Vi ligner ikke en plass for å si det sånn. Så det jeg lurte på er om de ser veldig mye på bilde eller fokuserer de mest på om du er 18?

Noen andre som har noen erfaringer rundt dette?

Vet at det sikkert finnes tusen slike fake-id poster, men fant ikke eksakt det jeg letet etter da jeg søkte.
Sist endret av hardstyle; 3. juli 2007 kl. 00:39.
hvis jeg ikke tar helt feil, så er vel den kriminelle lavalder 15år ??
Kommer vel ann på hvor nøye dørvakta egentlig er. Når jeg har brukt falsk legg (et som faktisk likner og som er gammel av bror) så komenterer de det nesten hver gang jeg går på byn. Jeg hadde aldri giddi å tatt meg bryet ved å bruke et leg hvor man ikke en gang likner på bildet. Men bare en måte å finne ut på om det funker
hardstyle's Avatar
Trådstarter
40 0
Må du ikke være 16 da for å være over? Edit: Jeg holder akkuratt grensen?
ville vel venta et par år med byn, kjipt å bli tatt i den aldern. og de fleste vennene dine er vel heller ikke byn, ikke det at jeg vet noe om det
http://www.ung.no/art/?id=858&shw=ALDERSGRENSER
Sitat av Ung.no
15 år
* Du er over den kriminelle lavalder og kan bli straffet med fengsel eller pengebot hvis du bryter loven.
Vis hele sitatet...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Er du fyllt 15 kan du bli straffa for det. Dvs, du kan bli straffa frå samme dagen som du fyller 15.

Og som regel så vil vaktene ta en femtenåring på oppførsel, samt at han ser for ung ut.

Pass et også svært uvanlig legitimasjon å komme dragande med, så om eg hadde vore dørvakt hadde eg spurt etter andre ting med ditt navn på. Hadde du hatt t.d visakort uten bankkort på, i rett navn, så hadde du nok gått inn. Hadde du kun hatt pass hadde du fått beskjed om å forsvinne.
hardstyle's Avatar
Trådstarter
40 0
Ja, stemmer. Faen da
Tipper nok at dørvakten legger merket til om bildet her helt forskjellig fra deg.
Er det ikke stor forskjell tenker de sikkert ikke over det, men som du sier er dere som natt og dag, da merkes det nok er jeg redd.
Lykke til
hardstyle's Avatar
Trådstarter
40 0
Men jeg har alltid en plan B hvis alt går skeis. Løp til helvete
Hvis du allikevel skal gå den ulovlige veien, sats heller på og forfalske. Det finnes flere tråder her om hvordan du kan gjøre dette. evt. kan du kjøpe et fra nettet, google it.
de studerer bildet veldig som regel. spess hvis du ser 15år ut.. i blandt så gir de litt faen hvis du er veldig bra kledd. men dette er veldig sjeldent og varierer veldig. som regel lettere hvis du er ei fin jente og
Sitat av hardztyle91
Men jeg har alltid en plan B hvis alt går skeis. Løp til helvete
Vis hele sitatet...
det ville nok ikke være nødvendig. Dørvakter er ikke politimenn, de skal bare gjøre jobben sin og det er å slippe folk inn og ut av utesteder. Det er 3420490332 mindreårige som prøver seg hver dag, så du får ikke pes fra dørvakta
Skal knækkes
Golder's Avatar
Som dørvakt må jeg si at jeg ser på bildet. Hvorvidt vi oppdager fake leg er jeg ikke sikker på ^^

Men de vi tar politianmelder vi, og klipper opp legga.
hardstyle's Avatar
Trådstarter
40 0
Hadde dere klippet opp brutterns pass?
Skal knækkes
Golder's Avatar
Kanskje ikke pass. Men vi hadde tatt det fra deg.

Klipper opp bankkort.
Der har jeg hatt en kjip episode. Var en dørvakt som tok fra meg mitt visakort og klipte det opp! OG DET VAR MITT! Han mente dog det måtte være storebroren min. Jeg hadde kun klippt meg! Så tips til dørvakter vent til dere får verifisert fra politet at det falskt før dere klipper det opp! Tok meg 2 uker å få nytt legg!
Sitat av mp34567
Der har jeg hatt en kjip episode. Var en dørvakt som tok fra meg mitt visakort og klipte det opp! OG DET VAR MITT! Han mente dog det måtte være storebroren min. Jeg hadde kun klippt meg! Så tips til dørvakter vent til dere får verifisert fra politet at det falskt før dere klipper det opp! Tok meg 2 uker å få nytt legg!
Vis hele sitatet...
Hoho! Den er lei..
Jeg ble forøvrig også stoppa av en vakt som mente at personen på bildet var broren min.. Ikke ville han se annen form for legg enn pass eller førerkort. Prøvde å vise han skolebevis, EU-helsekort eller hva det heter, og bibliotekskort(veit det ikke viser noe annet enn signaturen min.. Men hallo, hvem har med falskt lånekort? )
Den morsomme delen var at 2 jenter jeg var sammens med - den ene med en annen sitt legg, og den andre med et legg som var så ulikt at ikke jeg kunne kjenne henne igjen! - kom inn.. Lurer på om vakta gjorde det bare for å være tett.. Endte opp med å skaffe meg et nytt et.

Og som trådstarter spurte om: "Sjekker de bildet eller bare dato?"
Hva ville du gjort? Dørvakter er mennesker de og, så hvordan de finner ut om en person har riktig legitimasjon eller ikke er veldig individuell..
Om du er usikker på hva du ville gjort selv så kan du jo alltids tenke:
What would spiderman do?
What would superman do?
What would jesus do?
etc. etc...
Gjerne list opp flere om noen har noen å slenge til

Edit: Og btw.. Hva skal du på byen å gjøre når du er 15 uansett? Det kan jo ikke være mye kjentfolk der..
Sist endret av xtoffer; 3. juli 2007 kl. 03:17.