Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4036
Hei, jeg fikk et brev her om dagen der jeg ble bedt om og møte i avhør siden, og jeg siterer;

Politiet trenger din forklaring i politisak under etterforskning.
Du anmodes om å møte til avhør på: datostedetc
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen anelse hva dette handler om, jeg gjorde et kjapt google søk på begrunnelse demmes, men alt som kommer opp på tollovertredelse er saker der politiet har stoppet noen ungdommer i ny og ne med for mye sprit.

Noe jeg er 100% sikker på at jeg ikke har en eneste ting med og gjøre. Det er jo fortsatt skremmende, siden det er politiet. Da jeg daglig nyter meg en jonas og drar en liner når jeg føler for det, at jeg skulle bli kalt inn for tollovertredelse er merkelig.

Hva kan dette være?
Har du bestilt noe på nett? Kan være narkotika, kniver(våpen), legemidler osv.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er ei generell vending som dei bruker der dei ikkje vil røpe grunnen til at du skal inn til avhøyr. Du kan ikkje lese noko utav det, utover at politiet vil snakke med deg.
NarkoPolo's Avatar
Trådstarter
Ja, men er da lenge siden jeg har bestilt noe som de kan ta meg på om jeg ikke tar feil. Har tenkt tanken på at det kunne vært noe med det, men det var liksom et brev i posten om at det ble stoppet - tenkte ikke noe mer på det siden. Hadde nemlig bestilt noe LSD lapper fra deep web, ikke lurt nei

Ellers bestiller jeg 5-HTP regelmessig hver 3 måned, men jeg handler fra United Kingdom så jeg holder meg innenfor EU med kostskuddmidlene mine, så det er det ikke. Men hvis jeg tenker på det så bestilles det jo jevnlig brukerutstyr på nettet til narko bruk - men alt kunne ha vært for og røyke tobakk samtidig.

Med mindre bestilling av rullepapir, filter og organic smoking leaf er ulovlig så er det vell ikke dette?

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er ei generell vending som dei bruker der dei ikkje vil røpe grunnen til at du skal inn til avhøyr. Du kan ikkje lese noko utav det, utover at politiet vil snakke med deg.
Vis hele sitatet...
Tenkte meg tanken, politibetjentene på kammeret her gjør de sleipeste ting. Uansett, det er nok som du sier.
Sist endret av NarkoPolo; 17. mai 2017 kl. 20:03.
Setter en finger på LSD. Hvor lenge er det siden? Hva slags brev fikk du? Var det fra politiet og saken var henlagt? Hvis ikke vet jeg at det kan ta ganske lang tid fra de stopper noe til du får innkalling til avhør. Du kan jo ringe de og spørre hva det gjelder. De har i hvert fall informert meg over telefon tidligere, slik at jeg kunne si at jeg ikke ønsket å uttale meg og slapp å møte opp
NarkoPolo's Avatar
Trådstarter
Ganske god stund siden, var vinter mener jeg - men forrige vinter. Fikk et vanlig brev ifra politet, en typ mal som de bare fylte inn nødvendig skrift.

Står bare at jeg må komme inn siden de trengte min forklaring i politisak under etterforskning, også hvor og når. That's it
Uvaksinert 👍
Sitat av NarkoPolo Vis innlegg

Ellers bestiller jeg 5-HTP regelmessig hver 3 måned, men jeg handler fra United Kingdom så jeg holder meg innenfor EU med kostskuddmidlene mine, så det er det ikke.
Vis hele sitatet...
5-HTP er IKKE lovlig å handle på nett uansett om det er UK eller hvor som helst.
NarkoPolo's Avatar
Trådstarter
Sitat av daffe Vis innlegg
5-HTP er IKKE lovlig å handle på nett uansett om det er UK eller hvor som helst.
Vis hele sitatet...
Er det mulighet og få se kilder på påstanden din?
Jeg backer daffe her. Det er ikke tillatt, skal forsøke å finne en kilde *lovdata*

Edit: Finner faktisk ingen god kilde. Ulovlig er det vel ikke, det er bare det at det ikke er gjort nok studier på det til at Norge har bestemt seg for om det skal være kosttilskudd eller legemiddel og derfor ikke har tillatt salg. Tviler veeeldig sterkt på at du skal i avhør for 5-htpimport
Sist endret av Pygoscelis; 17. mai 2017 kl. 22:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NarkoPolo's Avatar
Trådstarter
Gjør det, sier ikke at dere lyver men jeg husker hvor mye jeg lette etter noe som skulle si at dette var ulovlig når jeg vurderte og bestille det. Og alt jeg fant var sider der nordmenn diskuterte hvorvidt det funket på dem, på diverse trenings forumer etc.

Slik jeg oppfattet det i 2015 iallefall er at stoffet er sjeldent og finne over disk i Norge. Det regnes som et kost tilskudd og er lov og importere så lenge det er innenfor EU, klarte og bestille feil da jeg misstolket United States da jeg egt skulle bestille fra United Kingdom. Fikk et brev fra tollen 5 måneder senere etter jeg hadde bestilt, de var ikke blide
Uvaksinert 👍
Det finnes ingen liste som lister opp alt som er ulovlig, men alt av medisiner og kosttilskudd utenom vitaminer og mineraler kan man gå ut fra at er ulovlig. Det dukker opp som preparat inne på felleskatalogen og dermed er det medisin og ulovlig så lenge det ikke selges i norge og at man kan få det med norsk pakningsvedlegg.

På felleskatalogen kommer 5-htp under dette

"Preparater på godkjenningsfritak

Preparatene i oversikten nedenfor har ikke markedsføringstillatelse i Norge, og sikkerhet, kvalitet og effekt er ikke vurdert av Legemiddelverket. Forskriver har derfor et særlig ansvar for å sette seg inn i preparatet og bruken av det, før forskrivning til pasient.

Oversikten er basert på de preparater som har varenummer i apotekenes logistikksystemer, og som av den grunn er tatt inn i Legemiddelverkets FEST-database1. Varenummer gis ofte til preparater uten markedsføringstillatelse når de oppnår et visst salgsvolum, men dette innebærer ingen myndighetsanbefaling eller kvalitetssikring. Oversikten oppdateres iht. FEST1 hver 14. dag.

For legemidler uten markedsføringstillatelse i Norge må det søkes om spesielt godkjenningsfritak. Human- og veterinærpreparater vurderes ulikt som følge av at de følger ulikt regelverk."
Sist endret av daffe; 17. mai 2017 kl. 23:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.