Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2748
God kveld.

Jeg lurer på om noen vet noe om desse kortene?
er det mulig å redigere de/forandre data på de?

all info om de er supert.

Om noen klarer å få til noe, så snakker vi penger.
Og da vil vedkommende få en lite slant!

- 0rg
Ville ikke prøvd.. Bøtesatsene starter vel på 5.000 kroner for å ha brutt kjøretiden med skarve 5-15 minutter mener jeg.
Garantert at det blir oppdaget.
King Of Nipples
0rgasmatr0n's Avatar
Trådstarter
sier ikke at jeg kjører, og her snakker vi 3000 kr koret og ca 100 stykk som vil ha.
Sjåførkort lar seg ikke manipulere uten at det oppdages i kontroll. Letteste måten å lure kjøre og hviletiden på, er å ha 2 kort, på ulike navn som man bruker når man er utenfor "kontrollsonene".
King Of Nipples
0rgasmatr0n's Avatar
Trådstarter
så om jeg kopierer et kort, forandrer brukerid på det, og lager det til et annet kort, så vil det bli ca slik du sier?
Ja, men det vil bli oppdaget i en kontroll, og det må samkjøres med førerkortnummer, personnummer og personen må ha gyldig kl C/CE.. I praksis bruker mange 2 kort, da de bruker en annen persons kort, med samtykke for å dekke inn 2-3 timer ekstra kjøretid. Alle sjåførkort som blir brukt i kortleseren i bilen (hvertfall siemes skriveren) blir lagret i 3 mnd så man må ha en historie hvis man blir stoppa når de spør "hvem har kjørt mellom kl 18-20?"..
King Of Nipples
0rgasmatr0n's Avatar
Trådstarter
idk.

Hadde da vært lett tjente kronasjer.
Er mange som har tenkt det samme, jeg er en av dem.. Men det enkleste er å holde seg til regelverket her.
Det finnes ikke et eneste yrke i verden, bortsett fra å kjøre storbil, der du blir straffet hvis du jobber overtid )
Sitat av 0rgasmatr0n Vis innlegg
God kveld.

Jeg lurer på om noen vet noe om desse kortene?
er det mulig å redigere de/forandre data på de?

all info om de er supert.

Om noen klarer å få til noe, så snakker vi penger.
Og da vil vedkommende få en lite slant!

- 0rg
Vis hele sitatet...
Hvis du har gjort noe dumt med kortet...dvs kjør for fort eller noe sånt er jo det beste å si at det har blitt borte,og skaffe deg et nytt,blir ord mot ord det..javel det er kanskje rart,men det ER borte,slik er det,si lommeboka di ble stjålet eller noe

Jeg havnet i en slik situasjon engang jeg,kortet ble mystisk borte under hektiske omstendigheter...når noen senere spurte om å få sjekke det og jeg kjøpte ett nytt

Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Ville ikke prøvd.. Bøtesatsene starter vel på 5.000 kroner for å ha brutt kjøretiden med skarve 5-15 minutter mener jeg.
Garantert at det blir oppdaget.
Vis hele sitatet...
jeg kjørte lastebil hver dag i flere år og glemte alltid å trykke på den forbanna knappen...ble ikke sjekket da men,bare å si du har glemt det vell,helvete hadde vært løs om de hadde prøvd seg med noe for min del hvertfall
Sist endret av alanapoli; 19. desember 2011 kl. 09:23.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
Hvis du har gjort noe dumt med kortet...dvs kjør for fort eller noe sånt er jo det beste å si at det har blitt borte,og skaffe deg et nytt,blir ord mot ord det..javel det er kanskje rart,men det ER borte,slik er det,si lommeboka di ble stjålet eller noe
Vis hele sitatet...
Hjelper ikke stort det når skriveren loggfører i 3mnd.
Sitat av magic molecules Vis innlegg
Hjelper ikke stort det når skriveren loggfører i 3mnd.
Vis hele sitatet...
sjefen min sku ha kortet iallefall..fant ikke ut en dritt han når jeg ikke hadde det