Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 9377
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Nei. Hva med å opplyse om kilde forresten idet du siterer en?
Vis hele sitatet...
Jeg siktet til en som tidligere postet denne:
http://dl.dropbox.com/u/2758940/1290527029556.jpg

Var nok litt for sykt til å være sant.
Jeg søkte litt, det virker som om påstanden ikke er helt uten basis:
Indepentent.co.uk - Kim Jong-il: School days of a tyrant
Even short people were not safe, Professor Kim says. The government gave out pamphlets to thousands of people in Pyongyang describing a wonder drug that would raise their height. Instead "they were sent away to different uninhabited islands in an attempt to end their 'substandard' genes from repeating in a new generation. Left for dead, none of the people made it back home."

Bradley K Martin, the author of Under the Loving Care of the Fatherly Leader and a veteran reporter of North Korean issues, says it is true that you do not find handicapped people in Pyongyang. "If you want to see short people who are suffering from malnutrition you have to go outside the capital. I've no reason to doubt this allegation."
Vis hele sitatet...
Professor Kim Hyun-sik var en lærer av Kim Jong-Il, og defekterte på 90-tallet.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Noe nytt som har kommet opp i ettermiddag/kveld? Virker som at det har kommet opp nok av cover-up saker i avisen som skal få folk vekk fra det.
Vis hele sitatet...
Ja, vi blir nok hjernevasket av Kim.

Sitat av Simplicity Vis innlegg
Her er det mange under 18!.
Vis hele sitatet...
Nja, ikke nødvendigvis, men ser hva du mener. Er så utrolig mange som har null peiling på politikk og hvordan verdenssamfunnet forøvring henger sammen(godt demonstrert i tråden), men likevel skal ALLE diskutere det. Da blir det mye synsing og "ww3 plz atom". Sånn er det bare. Sikkert utrolig frustrerende for folk som faktisk kan mye, som Kinseek feks. Har delt ut massivt med KP.
Det meste jeg skulle si er vel egentlig blitt sagt, men vil legge ut en link til en nyhetsside drevet av Nord-Koreanske avhoppere. Det står veldig mye interessant om hvordan ting foregår i dette landet. Vil spesielt anbefale historiene skrevet av avhopperne under Analyisis - Defector's Story på høyresiden der. Mind Blown.

http://www.dailynk.com/english/index.php
Sør-Korea får nå enda litt mere backup i tilfelle Nord-Korea skulle finne på noe mer tull.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10011673

Vet ikke hvor ordrette vg har vært i den nederste setningen som lyder:

"Nord-Korea varsler på sin side om at landet ville svare «nådeløst» på angrep fra sør."
I såfall reagerer jeg litt på dette, uten å kjenne historien bak Nord-sør konflikter veldig godt.
App-app-app, jalla09, du bør ikke blande nord-sør problematikken inn i konflikten i Korea.
http://en.wikipedia.org/wiki/North-South_divide

Det de mener er selvfølgelig at ett angrep fra Sør Korea eller deres allierte kommer til å bli besvart.
Sist endret av Mith; 24. november 2010 kl. 12:12.
Lurer på hvordan Nord-korea reagerer på at Usa Sender ett atomdrevet skip ned til Sør korea. Som inneholder 75 fly og over 6000 soldater ombord.. Såå

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10011673
Den militærøvelsen var planlagt før angrepet. Bare media som hauser det opp som vanlig.
Ministry of Love
sptz's Avatar
En gjenopptakelse av krigshandlingene i Korea ville i allefall vært en krig som kunne forsvares med utgangspunkt i folkeretten. Et land har rett til å forsvare seg. At Sør Korea ikke svarte hardere en de har gjort kan bare ses på som et tegn at de ikke ønsker full krig og påfølgende ødeleggelse av Seoul.

At det vil bli noen langvarig konflikt har jeg ikke noe tro på. USA vil kunne bruke nesten hele sitt register av militærmakt da motstanderen er regulære styrker og ikke terroristjakt. Om man bruker SK styrker til okupasjonen vil det heller ikke være en ekstremt stor økonomiskbelastning for USA.

Men jeg tror ingen egentlig ønsker konflikt og at dette vil blåse over iløpet av litt tid. Om det ikke gjør det har i allefall Sør Korea min fulle støtte til å forsvare landet og folket sitt. Skjønner faktisk ikke hvordan folk kan hevde anderledes?
Sitat av Mith Vis innlegg
App-app-app, jalla09, du bør ikke blande nord-sør problematikken inn i konflikten i Korea.
http://en.wikipedia.org/wiki/North-South_divide

Det de mener er selvfølgelig at ett angrep fra Sør Korea eller deres allierte kommer til å bli besvart.
Vis hele sitatet...
Snakker selvsagt bare om Nord-Korea og Sør-Korea her.

Mener bare at jeg reagerer på måten Nord-Korea bomber Sør-korea på, for så å si i ettertid at noen angrep som motreaksjon vil de besvare Nådeløst.
Hvilken grunn hadde de til å bombe?
Ikke så lenge siden man kunne lese om det sør-koreanske krigsskipet som ble senket, og mange mistet livet. Her fikk Nord-Korea skylden

Regner med at styret i Nord-korea er klar over at de ikke vil vinne en slik krig, derfor lurer jeg på hvorfor de faktisk gjør alle disse tingene.
Litt vel drastisk å gå til verks bare for å vise verden at det fortsatt litt tak i de.
Er det ikke på tide noen går inn og styrter det forbanna naziregimet i Nord-Korea snart uansett da? Hvor lenge skal resten av verden bare sitte og la de drive på med konsentrasjonsleirvirksomhet og andre menneskerettighetsbrudd?
Sitat av Jalla09 Vis innlegg
Regner med at styret i Nord-korea er klar over at de ikke vil vinne en slik krig, derfor lurer jeg på hvorfor de faktisk gjør alle disse tingene.
Litt vel drastisk å gå til verks bare for å vise verden at det fortsatt litt tak i de.
Vis hele sitatet...
Det har jeg prøvd å svare på her.
Sitat av sptz Vis innlegg
Om det ikke gjør det har i allefall Sør Korea min fulle støtte til å forsvare landet og folket sitt. Skjønner faktisk ikke hvordan folk kan hevde anderledes?
Vis hele sitatet...
Er det noen som har hevdet noe annet?
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Det eneste som kan utløse en atomkrig som kan true jorden er USA mot Kina/Russland, noe som aldri kommer til å skje. Om Iran finner på noe sprell og sender noe imot USA er Russland, Kina, Japan, India, UK og Nato i Teheran på sekundet og knekker Iran på en times tid.

Verden er samlet med noen svært få unntak. Takk for det.
Vis hele sitatet...
Du viser en flott historieløshet. Du skriver "Det eneste som kan utløse en atomkrig som kan true jorden er USA mot Kina/Russland, noe som aldri kommer til å skje.", det var påståelig. Så du tenker ikke på at hvis det skjer en stor hendelse i fremtiden et sted i verden der det blir motstridende politiske interesser ?

Uansett krigens vesen kommer til å finnes så lenge det finnes mennesker. Atomvåpen er bare et middel.


"Om Iran finner på noe sprell og sender noe imot USA er Russland, Kina, Japan, India, UK og Nato i Teheran på sekundet og knekker Iran på en times tid."

Å hei du ! Visste du at Iran er det 18. største landet i verden ? Rundt 74 millioner. Og at de er den 16.ende mest folkerike nasjonen ?
Iran består av helvetes mye fjell. Innbyggerne bor stort sett i fjellene der de fleste byene ligger. Bare for å gi deg en tanke, noen titalls millioner mennesker i geriljakrig der de kjenner voldsomme fjellområder.

Jeg mener å huske å lest at Iran har bygget en del industri under bakken. Men jeg mener ikke at hvis USA,Russland,Kina,Japan,India,Uk og Nato hadde slått seg sammen. Og invandert i Teheran at de ikke hadde klart det. Men det hadde tatt lang tid. Og man skulle tro at nærliggende stater vil kjempe mot invandørene. Jeg synes det var en flott koalisjon du hadde ramset opp der forresten. En time hadde det kanskje tatt før alle større byer hadde vært bombet hvis alle disse landene hadde sendt sine atomvåpen. Men en bakkeinvasjon er en særdeles risikabel affære i Iran.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10011879

USA benekter ikke at de har med seg atom våpen. De har også med seg 70 kamp fly. Og mye annet..

De har med seg mer kraft enn i hele WW2
Sitat av Kinseek Vis innlegg
USA har per dags dato 30.000 soldater i sør-korea og 40.000 i Japan hvorav mange raskt kan skippes over. Marinen og flyvåpnet til USA er istand til raskt å komme til unnsetning uavhengig av Irak og Afghanistan. Dette er betydelige militære styrker. Hvis nord-korea er aggressorer så garanterer jeg at det er politisk støtte i USA for å forsvare sør-korea.
Vis hele sitatet...
Lol, hva med faktum at Nord Korea har verden største stående hær? Er ikke det verdt å ta inn i bildet kanskje? At det lille fise landet med dets galne autokrate leder, har en større militærstyrke mobilisert enn hele den amerikanske hæren, den største militærmakten i verden? Tror du virkelig at noen av landene i "Coalition of the Willing" har lyst til å blande seg inn i en ny krig etter det clusterfuck'et de kaller Operation Iraqi Freedom?

Hvordan klarer du å underbygge påstanden om at amerikanske styrker kan raskt komme til unnsetning, uavhengig av Iraq og Afghanistan. Dette vil jeg gjerne høre, og deretter vil jeg gjerne vite hvorfor du allerede ikke er på en National Security Advisor post i det hvite hus ;-) Og garantier kan du bare droppe, det kommer aldri til å gå bra. Men ellers et godt innlegg.

Les litt. Tenk litt. Og ikke vær så bastant
Sitat av Cicero Vis innlegg
Lol, hva med faktum at Nord Korea har verden største stående hær? Er ikke det verdt å ta inn i bildet kanskje? At det lille fise landet med dets galne autokrate leder, har en større militærstyrke mobilisert enn hele den amerikanske hæren, den største militærmakten i verden? Tror du virkelig at noen av landene i "Coalition of the Willing" har lyst til å blande seg inn i en ny krig etter det clusterfuck'et de kaller Operation Iraqi Freedom?

Hvordan klarer du å underbygge påstanden om at amerikanske styrker kan raskt komme til unnsetning, uavhengig av Iraq og Afghanistan. Dette vil jeg gjerne høre, og deretter vil jeg gjerne vite hvorfor du allerede ikke er på en National Security Advisor post i det hvite hus ;-) Og garantier kan du bare droppe, det kommer aldri til å gå bra. Men ellers et godt innlegg.

Les litt. Tenk litt. Og ikke vær så bastant
Vis hele sitatet...
Nå har det seg jo slik at USA og Sør-Korea skal holde en stor felles militærøvelse som har start søndag.. Vet ikke hvor lenge den varer, men vil vel si at det er litt slagkraft i disse styrkene. Blant annet USS George Washington, som har, hvis jeg får sitere VG "...en slagkraft som overgår alt som ble avfyrt i andre verdenskrig." Ergo, mye krutt.

Men det er jo ikke sikkert at denne konflikten bryter ut med det samme...
Sitat av Cicero Vis innlegg
hva med faktum at Nord Korea har verden største stående hær?
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke. Nord-Korea har verdens fjerde største stående hær, om tallene er nøyaktig (noe som ikke er sikkert da landet ikke har åpenhet rundt staten og ikke er interessert i det heller). Kina, USA og India har større i den rekkefølgen. Dette er i mennesker, og sier ingenting om utstyr.

Sitat av Cicero Vis innlegg
h
Er ikke det verdt å ta inn i bildet kanskje? At det lille fise landet med dets galne autokrate leder, har en større militærstyrke mobilisert enn hele den amerikanske hæren, den største militærmakten i verden?
Vis hele sitatet...
Som sagt tok du feil i tallet. Og antall mennesker i en hær sier langt ifra alt om militærstyrken. Irak hadde langt flere soldater og tankser enn amerikanerne invaderte med i 2003, men amerikanerne mistet knapt en eneste tanks i kamp. Årsaken er at utstyret til amerikanerne og taktikken var ekstremt overlegent. Dette gjelder kanskje i enda større grad i nord-korea.

Sør-korea har forøvrig dobbelt så stor befolkning som nord, og i en full krig snakker man jo selvsagt om full mobilisering. Den stående hær er vel på 400.000 mann mindre; men utstyret til sør er langt bedre. Jeg tror ikke de tallene er voldsomt meningsfulle å sammenligne.

Sitat av Cicero Vis innlegg
Tror du virkelig at noen av landene i "Coalition of the Willing" har lyst til å blande seg inn i en ny krig etter det clusterfuck'et de kaller Operation Iraqi Freedom?
Vis hele sitatet...
Du skriver dette på en måte som om du trodde jeg hadde hevdet dette. Det har jeg ikke. Om noen andre land enn USA vil støtte sør-korea i et forsvar mot nord-korea vet jeg ikke. Japan ville vel vært sannsynlig. Om det er snakk om et scenario hvor man skal forsvare sør-korea så er jo det en langt bedre grunn enn Irak 2003.

Problemet med Iraq var ikke den konvensjonelle krigen, men okkupasjonen etterpå. Årsakene til det vil utvilsomt måtte være annerledes i nord-korea (siden det ikke er islamske fundamentalister der). Jeg tror ikke du ville få samme type motstand.

Sitat av Cicero Vis innlegg
Hvordan klarer du å underbygge påstanden om at amerikanske styrker kan raskt komme til unnsetning, uavhengig av Iraq og Afghanistan.t
Vis hele sitatet...
Det har jeg allerede beskrevet. USA har per dags dato 30.000 soldater i sør-korea og 40.000 i Japan. I tillegg har de så godt som hele marinen som ikke gjør noe særlig i Irak/Afghanistan samt flyvåpnet som gjør litt men stort sett er ubrukt. USA holder også på å trappe ned i Irak nå.

Jeg tror sør-koreanske styrker vil klare forsvare seg mot konvensjonelle nord-koreanske styrker alene rimelig greit, fordi de teknologiske forskjellene er så store. De styrkene USA har i området er antageligvis nok.

Sitat av Cicero Vis innlegg
Dette vil jeg gjerne høre, og deretter vil jeg gjerne vite hvorfor du allerede ikke er på en National Security Advisor post i det hvite hus ;-)
Vis hele sitatet...
Det jeg skrev er ikke spesielt kompliserte kunnskaper. Hvorfor mener du at det hvite hus ikke har peiling på egne troppeomsetninger?

Sitat av Cicero Vis innlegg
Les litt. Tenk litt. Og ikke vær så bastant
Vis hele sitatet...
Lese hva da? Tenke hva da? Jeg leser og forholder meg til akkurat det andre sier og viser til - foruten generelt andre plasser. At du bare uten videre hopper inn og påstår at jeg hverken leser eller tenker tar jeg meg nær av.
Sist endret av Kinseek; 25. november 2010 kl. 23:52.
hmm kunne sverge på at artikkele på vg viste til at Nord Koreas militær var overlegen til sør korea. Det eneste stedet sør korea slo dem var i marinen der de hadde flere båter og litt mer mannskap. Hvor ironisk er ikke egentlig dette med tanke på at sør korea er en av verdens rikeste land og nord korea en av de fattigste så har nord korea klart å lage en atombombe.
Hæren til NK brukes etter hva jeg har hørt til veldig mye sivilt. Hvor slagkraftig en hær med grøftegravere og anleggsarbeidere er i en konvensjonell krig aner jeg ikke.

Fra spøk til revolver. Jeg regner med at SK lett vil kunne "vinne" over NK uten hjelp av USA, SK bruker mer cash på militæret enn NK og har et langt mer moderne militære. Men hva hjelper vel det om millioner av mennesker dør, Seoul raseres og Pyongyang blir forvandlet til en parkeringsplass? Det er faktisk menneskeliv vi snakker om her. Hverken Pyongyang eller Seoul ønsker krig. Og derfor vil det ikke bli noen krig i nærmeste fremtid.

Hvorfor NK syntes det var en god idé hive over litt bomber er ikke godt å si. Jeg ser at noen har spekulert i at det har med forhold innad i NK, det være seg maktkamp blant generalene eller i et ledd for å forbrede lille-Kim på maktovertakelse. Det er jeg skeptisk til, middelet som er brukt er alt for risikabelt for noe slikt. Da tror jeg heller at dette er blitt gjort i et forsøk på å øke avstanden mellom Kina og hva vi kan kalle NATO-blokken med USA i spissen. Dog, for at det skal være tilfellet så må Pyongyang holde på en rekke premisser som ikke nødvendigvis er riktige. F.eks. hovedpremisset at Kina vil støtte NK i f.eks. FN og at en økt avstand mellom Kina og USA vil være positivt for NK. Om så er tilfelle så spiller de et særdeles høyt spill, et spill som fort kan slå tilbake på dem selv.

Det nøyaktige scenarioet kan godt være annerledes, poenget er at Pyongyang bruker trusselen om krig og at de kan ha atomvåpen de kan finne på å bruke i en krig som et verktøy for å posisjonere seg i et geopolitisk spill for å redde sin egen ræv.

En annen forklaring som har blitt gitt er at NK bare reagerer på en militærøvelse. Det finner jeg lite plausibelt. SK og USA har holdt slike øvelser med gjevne mellomrom uten at Kim har fått noe meltdown av den grunn og jeg tviler på at Pyongyang er villig til å spille et så høyt spill som de har gjort bare for å vise muskler/reagere på en militærøvelse.
Sitat av bobbestein Vis innlegg
hmm kunne sverge på at artikkele på vg viste til at Nord Koreas militær var overlegen til sør korea.
Vis hele sitatet...
VG er vel generelt clueless for å være ærlig. Og nei den artikkelen "viste" ikke det.

Sitat av bobbestein Vis innlegg
Det eneste stedet sør korea slo dem var i marinen der de hadde flere båter og litt mer mannskap. Hvor ironisk er ikke egentlig dette med tanke på at sør korea er en av verdens rikeste land og nord korea en av de fattigste så har nord korea klart å lage en atombombe.
Vis hele sitatet...
Du gjør en antagelse om at flere personer og flere militære gjenstander (det var det som var bakgrunnen for VG-artikkelen også) kan oversettes til et mer overlegent militære. Det meste av nord-koreas utstyr er håpløst utdatert. Meg bekjent er f.eks. det meste av panser av type T-62 og derivater . I invasjonen av Irak 2003 så hadde Irakerne betydelig antall panser som var av en bedre generasjon enn det, og amerikanerne mistet knapt en eneste av sine egne panser. Det samme gjelder for fly og marinefartøy. Mig-29 er meg bekjent det mest avanserte flyet de har, og det er også ganske gammelt og har vist seg underdanning forrige generasjon fly med F-16. Og det er noe de har i relativt få antall. Sør-korea og USA har store mengder moderne fly.

Sør-korea kunne laget atomvåpen i praksis, likeså som en rekke andre land, men det er politiske grunner til å ikke gjøre det. Nord-korea har utvilsomt ofret en del av økonomien sin på atomvåpen - som kanskje ikke lar seg bruke i krig en gang.

Sitat av commie Vis innlegg
en hva hjelper vel det om millioner av mennesker dør, Seoul raseres og Pyongyang blir forvandlet til en parkeringsplass
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det er så veldig garantert at Seoul vil raseres. Hvis du tenker på artilleriet til nord-korea så er det et veldig beskjedent antall som vil ha rekkevidde til å nå Seoul. Hvis du tenker på atomvåpen så er det enda veldig usikkert på hvor bra våpeneffekt nord-korea har i dem mtp. på praktisk leveranse og styrke. De har bare testet to bomber undergrunns, og det later til at konsensusen er at den sterkeste ikke når opp til Hiroshima engang. Å få til et fungerende arsenal krever vel sannsynligvis en rekke tester, noe vi ikke har sett - spesielt med tanke på levering også.

Med fare for at jeg virker som en hauk som mener det er helt greit med krig i korea fordi det er en walkover for sør, det mener jeg ikke. Krig er krig og mange vil nok dø. Men enkelte ting virker for meg litt usansynnlig, uten at det kan avskrives.

Sitat av commie Vis innlegg
Da tror jeg heller at dette er blitt gjort i et forsøk på å øke avstanden mellom Kina og hva vi kan kalle NATO-blokken med USA i spissen.
Vis hele sitatet...
NATO har ingenting med korea-konflikten eller asia generelt å gjøre. Jeg ser du presiserer "hva vi kan kalle nato-blokken", men jeg ser ikke helt poenget med å bruke den termen da den inkluderer land som ikke har noe med konflikten (Polen, tsjekkia, frankrike osv) og eksluderer land som har masse med den å gjøre (japan, SK, taiwan, australia, NZ osv....)
Sist endret av Kinseek; 27. november 2010 kl. 16:05.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
NATO har ingenting med korea-konflikten eller asia generelt å gjøre. Jeg ser du presiserer "hva vi kan kalle nato-blokken", men jeg ser ikke helt poenget med å bruke den termen da den inkluderer land som ikke har noe med konflikten (Polen, tsjekkia, frankrike osv) og eksluderer land som har masse med den å gjøre (japan, SK, taiwan, australia, NZ osv....)
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke at NATO har noe med konflikten å gjøre, men NATO-blokken er en geopolitisk størrelse. Poenget var som sagt at Pyongyang muligens ser seg tjent med at avstanden mellom Kina og USA/vesten/NATO-blokken øker og at dette angrepet er et ledd i å øke denne avstanden. Problemet er at det er slett ikke sikkert at Kina ser seg tjent med å støtte Pyongyang i all overskuelig fremtid selv om de nok p.d.d. heller vil ha et NK med Kim i spissen enn en Sør Koreansk overtakelse eller amerikansk okkupasjon og følgelig utvidelse av USAs innflytelse i regionen. Om ikke NK beveger seg i kinesisk retning så tror jeg ikke Kina vil holde sin beskyttende hånd over dem så særlig mye lenger.

Velvel, min kunnskap om regionen er begrenset, så dette er utelukkende spekulasjoner, men jeg tror at Pyongyang tenker i baner lignende dette. Det virker i hvert fall for meg som mer plausibelt enn endel av de andre teoriene som har kommet frem.

Når det gjelder konsekvensene av en eventuell krig så er det vanskelig å spå enn så lenge vi har særdeles begrenset innsikt i interne forhold i NK.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet hvordan det ligger ann nå? Har ikke hørt om det i norsk media på et par dager...

Krig høres veldig overdrevent ut, men jeg vet ikke helt hvordan Nord-Korea har tenkt å fortsette med sitt stolte regime.
Sitat av DataSnook Vis innlegg
Noen som vet hvordan det ligger ann nå? Har ikke hørt om det i norsk media på et par dager...

Krig høres veldig overdrevent ut, men jeg vet ikke helt hvordan Nord-Korea har tenkt å fortsette med sitt stolte regime.
Vis hele sitatet...
I følge DB.no truer NK med atomkrig om USA ikke trekker seg unna.

http://www.dagbladet.no/2010/12/13/n...voya/14689504/
De som klager på at Fallout - New Vegas har mye bugs og grafikk, vil nå snart kanskje få oppleve en nydelig grafikk og ingen bugs i fremtiden.
Lurer på hvor høyt på prioriteringslista Norge hadde stått i en eventuell atomkrig mellom supermaktene.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Lurer på hvor høyt på prioriteringslista Norge hadde stått i en eventuell atomkrig mellom supermaktene.
Vis hele sitatet...
Om det skulle bryte ut NK-krig, tror jeg ikke Norge ville hatt spesielt stor betydning da vi ikke ligger i nærheten av noen av dem. Dette forblir dog bare spekulasjoner...
Litt off-topic men dersom NK skulle angripe ville dei sikkert ha angrepet når den solstormen(?) slynger dei "greiane" mot jorda og slår ut det meste av elektronikk (Dersom den kjem, mellom 2011 høst eller 2013)

Men det vert stor betydning for Noreg mest moralsk (Me må støtta SK og bla bla) demonstrasjonar osv. + Det meste av import frå asia vil stoppe

Men i gjenn berre spekulasjonar
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Lurer på hvor høyt på prioriteringslista Norge hadde stått i en eventuell atomkrig mellom supermaktene.
Vis hele sitatet...
Veldig veldig lavt? militæret vårt er lite og oljen vår er lett å ta ut.
VG skrev i går at Nord-Korea forbereder en ny prøvesprengning, men at det ikke var noen konkrete bevis. Likevel, hvis dette blir tilfelle og N-K gjør en prøvesprengning, tror jeg det muligens være en siste dråpe i begeret for USA og Sør-Korea.

Ny oppdatering fra VG. Nord-Korea truer med atomkrig.
Lurer på hvordan dette kommer til å utvikle seg nå.

Link videre til VG Nett

Ny oppdatering fra VG. Nord-Korea truer med atomkrig.
Lurer på hvordan dette kommer til å utvikle seg nå.

Link videre til VG Nett
Sør Korea fikk hvertfall gjennomført militærøvelsen sin uten at det skjedde noe spesielt da!