Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 3328
på tide å stoppe drepingen nå?
afghanistan hevder at flere sivile (også barn) blir drept som følge av angrepene...
usa er faktisk d landet som har drept flest etter 2. verdenskrig, og de leker hele tiden verdenspoliti...bør kanskje begynne å tenke over hvilke skader de har ansvar for?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Correction; Taliban hevder det.
Uten og kommentere akkurat om bombingen skal stoppe eller ikke, ville jeg tatt alt Taliban sier, med en klype salt.
Som den fødte pasifisten jeg er, samtykker jeg selvfølgelig 210%. Problemet er at President Bush ikke gir seg på harde møkka. Det er som du sier, intet land i verden har forårsaket mer vold, faen og mord enn USA etter krigen.

Hva var definisjonen på terrorisme igjen?
Trådstarter
6 0
Ond^Sofa: Taliban kan kanskje ha rett....
D vil ikke være riktig at uskyldige skal dø pga. bin laden
Sist endret av ljod; 19. oktober 2001 kl. 15:35.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Uskydlige dør i krig. Sånn er det nok bare. Trist men sant.
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Uskydlige dør i krig. Sånn er det nok bare. Trist men sant.
Vis hele sitatet...
Selvsagt, men det rettferdiggjør på ingen måte hva USA driver med i Afghanistan.
Better than thou.
Altså, ikke det at jeg er for at uskyldige mennesker skal dø i Afganistan, men hadde vi ikke gjort noe så ville det vært større sjanse for at andre terrorister gjør noe en gang senere.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Yeah. Mot sånt bør det være en nulltoleranse. Hjelper ikke og sette seg ned og prate med de gutta der.
e det bare jeg som har dårlig hukomelse her eller? jeg synes å nemlig å huske at det var 5-7000 sivile som døde i usa for en stund siden, (11.09). Stemmer ikke det eller er det noe jeg har drømt?
Jeg mener også å kunne mimre noe om noe miltbrann-utbrudd.. masse redde mennesker ol.. pluss en del smittet, er det bare jeg som har en anelse i bakhodet om noe sånt kan ha skjedd?

Jeg mener også å huske at det er derfor usa bomber taliban, er det også noe jeg har drømt? og jeg mener også at jeg har hørt at det er ca + - 400 sivile som er drept i afganistan, jeg synes ikke det er så mye ( hver av de er en for mye, men i den store sammenheng)...

Jeg tenker usa bomber afganere og sadammere til terroristene ligger døde...


Du å go jeg er til å skrive essay (eller hva en norsklærer ville kalt dette)
Errm... Frykt for miltbrann? Vellvell, 5-700.000 afghanske flyktninger står i fare for å omkomme av sult og kulde etter å ha forlatt sine "hjem" av frykt for å bli drept eller lemlestet av Amerikanske bomber... Tror nok den indirekte bodycounten av den amerikanske krigføringen kommer til å bli MYE høyere en de som omkommer som direkte følge av å få innvollene spredd over en 2-kilometers radius etter grundig amerikansk utbombing...
Dessuten burde USA visst så mye bedre, al-Quaida og deres hellige krigere kommer ikke til å slutte brenne Star sprangled banners før siste mann faller, men jeg trodde selv republikanerene hadde mer vett i skallen enn å bombe røde kors, sprenge landsbyer og drepe sivile...
Trådstarter
6 0
riktig
og i tillegg kan d nevnes at omtrent 10000 døde av sult samme dag som d døde 5000 i usa....
Better than thou.
Opprinnelig postet av ljod
riktig
og i tillegg kan d nevnes at omtrent 10000 døde av sult samme dag som d døde 5000 i usa....
Vis hele sitatet...
Shit happens! Det er ikke det at jeg ikke syntes synd på dem, men.. Hva gjorde du for menneskeheten den dagen? Usa er et stort og mektig land, og kommer sikkert til å være det i lang tid fremover. Facts of fucking life. Jeg er stolt over å være amerikaner jeg!!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
I er så enig med Carlo at det griner. Bare så det er sagt.
problemet er jo bare det at å bombe afghanistan sønder og sammen bare øker problemet da. Al-queda er verdensomspennende, hvilken land skal bombes etter afghanistan? Og vil det stoppe terroristene, eller blir det bare et påskudd for å øke terroraksjonene? Dessuten mener FBI, de som virkelig har peil på slikt ( ) at det er stor sansynlighet for at det er en annen terroristgruppe i USA som har spredd miltbrann...
I Washington Post for et par dager siden (Tror det var den avisen) stod det om en kristen sekt i USA som sendte miltbrannbakterier i brev til ulike abortklinikker. Ganske så sykt, en kristen jævla sekt kaster seg på terror bølgen. En talsmann for denne sekten hadde visstnok bekreftet "forholdet". Hørte dette av en klassekamerat, så jeg har desverre ingen link å gi dere ...

Jaja, igjen så er det disse religiøse okse-hodene altså ...
Du må huske på at det er en hellig krig dette.

krusade [med c eller k?]

Da er det jo bare rett og rimelig at religiøse okse-hoder kaster seg inn i kampene som best de kan?
Better than thou.
FOR FAEN! NÅ ER JEG LEI AV Å HØRE OM HELLIG KRIG! Det er ikke hellig krig!! Når skal dere faenmeg forstå dette!? Det er en krig ført mot terrorisme! FOR FAEN I HÆLVETE!!!
Nei.. for de vestlige allierte er det ingen hellig krig. For de er det en krig mot terrorisme. Men det er hellig krig for de muslimske ekstremistene. De tolker koranen bokstavelig, der står det at alt territorium som ikke er underlagt islam er krigssone.
noob killer
elukS's Avatar
Opprinnelig postet av Grim
Nei.. for de vestlige allierte er det ingen hellig krig. For de er det en krig mot terrorisme. Men det er hellig krig for de muslimske ekstremistene. De tolker koranen bokstavelig, der står det at alt territorium som ikke er underlagt islam er krigssone.
Vis hele sitatet...
And with god as our witness...

Sier litt d da
Sist endret av elukS; 21. oktober 2001 kl. 05:28.
noob killer
elukS's Avatar
Opprinnelig postet av Carlo
FOR FAEN! NÅ ER JEG LEI AV Å HØRE OM HELLIG KRIG! Det er ikke hellig krig!! Når skal dere faenmeg forstå dette!? Det er en krig ført mot terrorisme! FOR FAEN I HÆLVETE!!!
Vis hele sitatet...
Men hvem er teroristene??
Nettopp elukS.
Bush fremhever alltid gud i sine taler. Osama bin Laden og flere med han hevder USA er selve satan, og at det var derfor de gjorde som de gjorde.

Ja, så kan man spørre seg, hva er terrorisme? Militære angrep er liksom godtatt det, bare fordi det er militæret. Militæret har liksom lov til å ødelegge og drepe. Så utrolig idiotisk ...
Better than thou.
Så det er greit for terroristene og drepe 6000 uskyldige mennesker, men det er ikke greit at militære handlinger (som er godkjent av nato) forekommer?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det med at de tolker koranen bokstavelig, blir litt feil i denne sammenhengen. Mye av det 'terroristene' tror på, står ikke i koranen en gang. Siden de fleste er analfabeter og kan værken å lese eller skrive, tror de det de blir fortalt, slik som denne hellige krigen. De er overbevisst om at det er riktig. Med ikke fordi de har lest det..
Trådstarter
6 0
riktig at taliban bør ødelegges, men i framtiden vil d helt sikkert finnes andre problemer, og terrorisme vil sannsynligvis alltid eksistere
spørsmålet er om dette er riktig måte å stoppe d på....
Opprinnelig postet av Carlo
Så det er greit for terroristene og drepe 6000 uskyldige mennesker, men det er ikke greit at militære handlinger (som er godkjent av nato) forekommer?
Vis hele sitatet...
Nå må du ikke mistolke meg da. Jeg har da ikke sagt at det er greit for såkalte "terrorister" å drepe en haug med mennesker.

<sarcasm>
"Godkjent av Nato", woooo, nei, da gir jeg meg, ettersom Nato vet best for deg og meg og hele menneskeheten.
</sarcasm>

|>
|

Det er en jævlig vanskelig situasjon verden er inne i nå, men at vold avler vold er det ingen tvil om. Faen as, disse folka jobber med dette, de har høy IQ og regnes blant de smarteste folkene i verden (Kanskje sett bort i fra President Bush), de burde for sojte kunne komme opp med en bedre ide enn å bombe Afghanistan sønder og sammen.
Better than thou.
Ok, da kan du komme opp med en løsning som gjør andre terrorister 'redde' for å gjør noe lignende og ikke dreper noen uskyldige mennesker. Amerikanere er hissige på revange.

Hva mente du med
|>
|
forresten?

Og hvis de ikke er terrorister, hva faen er de da?
Better than thou.
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Det med at de tolker koranen bokstavelig, blir litt feil i denne sammenhengen. Mye av det 'terroristene' tror på, står ikke i koranen en gang. Siden de fleste er analfabeter og kan værken å lese eller skrive, tror de det de blir fortalt, slik som denne hellige krigen. De er overbevisst om at det er riktig. Med ikke fordi de har lest det..
Vis hele sitatet...
De som styrtet flyene, og de som står bak dette har jo gått på college ol., så jeg tror de kan både skrive og lese.
Opprinnelig postet av Carlo
Ok, da kan du komme opp med en løsning som gjør andre terrorister 'redde' for å gjør noe lignende og ikke dreper noen uskyldige mennesker. Amerikanere er hissige på revange.

Hva mente du med
|>
|
forresten?

Og hvis de ikke er terrorister, hva faen er de da?
Vis hele sitatet...
De er jo terrorister, men hva er det som skiller de militære troppene fra gutta som styrtet inn i Pentagon og WTC fra å være terrorister? Ingenting. Organisert faenskap.

|>
|

Sarcasm flag. Mye brukt på Tony Hawk forumet.
Better than thou.
Du har fortsatt ikke svart meg på mitt egentlige spørsmål. Men for å gjøre det litt være.

Si du har nok makt til å kunne skappe en fuckings atomkrig. Din gravide kone var på guided tour i WTC da et fly styrtet inn i det, og hun omkom. Man finner ut at det er noen ekstremistiske terrorister som har kapret flyet, og flojet det rett inn i bygningen.

Hva ville du gjort?
De bomber jo Afganistan for å ødelegge nettverket hans. Hvorfor ikke ta å sprenge fjellet han er i med atombombe??? Da hadde de vært kvitt de fleste i Taliban resjimet...
Opprinnelig postet av Carlo
Du har fortsatt ikke svart meg på mitt egentlige spørsmål. Men for å gjøre det litt være.

Si du har nok makt til å kunne skappe en fuckings atomkrig. Din gravide kone var på guided tour i WTC da et fly styrtet inn i det, og hun omkom. Man finner ut at det er noen ekstremistiske terrorister som har kapret flyet, og flojet det rett inn i bygningen.

Hva ville du gjort?
Vis hele sitatet...
Om dette var spørsmålet du ville ha mitt svar på: "Så det er greit for terroristene og drepe 6000 uskyldige mennesker, men det er ikke greit at militære handlinger (som er godkjent av nato) forekommer?"

- Nei, det er ikke greit. Men USA synker ned til terroristenes nivå med sine mot-attacker som er minst like ille, men de virker bare ikke slik fordi det er fattige, "usiviliserte" mennesker med langt skjegg og turbaner som blir angrepet denne gangen, veldig uskyldige disse også.

For å svare på ditt andre spørsmål: Jeg klarer ikke engang å sette meg inn i den situasjonen. Jeg kommer aldri til å få så mye makt, jeg har intet ønske om noengang å kunne få så mye makt, og om jeg imot alle omstendigheter skulle ha fått denne makten skulle jeg brukt den til å stoppe produksjonen av disse idiotiske våpnene.

Det finnes for faen nok atomvåpen i verden for å terminate oss alle flere tusen ganger, det er rein og skjær galskap.
Better than thou.
Ok, da kan du komme opp med en løsning som gjør andre terrorister 'redde' for å gjør noe lignende og ikke dreper noen uskyldige mennesker?
Vis hele sitatet...
Det var det jeg spurte om først.

Men noen må ha makten. Så enkelt er det bare. Og noe må gjøres. Jeg sier fortsatt ikke at bombingen er en god idee, men jeg kommer ikke på noen bedre, som hindrer folk i å gjøre det samme igjen.
FOR FAEN! NÅ ER JEG LEI AV Å HØRE OM HELLIG KRIG! Det er ikke hellig krig!! Når skal dere faenmeg forstå dette!? Det er en krig ført mot terrorisme! FOR FAEN I HÆLVETE!!!
Vis hele sitatet...
Uhmm... men det er jo det de sier da, bush og en del andre. Såklart, de rettet på dette , men fortsatt durer de fram med guder og alt annet religiøst bullshit. Så da kan man trekke den konklusjonen at dette er en hellig krig, kan man ikke det?
Ok, da kan du komme opp med en løsning som gjør andre terrorister 'redde' for å gjør noe lignende og ikke dreper noen uskyldige mennesker?

Nei, det er vel kanskje ikke ideen heller.
USA kunne jo for det første trekke seg ut av Palestina, slik bin Laden ba dem om. Israelere og Palestinere må så sammen fatte at krig og faenskap ikke fører til en dritt, og heller inngå kompromisser ved uenigheter, uten amerikansk innblanding.

En ting vi begge(alle) er enige om, er at religion er et onde verden godt kunne gjort seg foruten, problemet er bare at religion alltid vil være en del av menneskehetens hverdag. Derfor må folk begynne å akseptere og respektere hverandres livssyn og væremåter.

Egentlig kunne jeg fortsatt veldig mye lenger, men jeg bare kutter det ut der. Vi kommer aldri så lang engang. Det finnes alt for mange intolerante, ignorante, grådige idioter på denne planeten uansett.
Tenker dette kanskje kan være litt relevant i saken?

Bilder...
▼ ... noen uker senere ... ▼
det er andre, lurere og mye mer hensiktsmessige måter usa kunne løst problemet på. det er faen så dumt.
amerikanere er de største fundamentalistene i verden..

Vi i vesten har den siste tiden blitt forsøkt lurt til å tro at vi alle er amerikanere, vi skal skremmes til å tro at neste gang terroren rammer, kan det være i Stockholm, Hamburg eller, for den saks skyld, på Notodden. Dette er håpløse utslag av manglende politisk analyse. Isteden for å konsentrere seg om terrorens årsaker, har man fokuset på terrorens ytringsformer, ropt på hevn og lagt militære strategier. mongo!
Hvem er egentlig enig med usa?

Syns at vi burde kicke dem fra FN, så burde vi boikote liksom demokratiet dem til bush må gå av!!!
Fiffig forslag, men jeg tror verken Bondevik eller Petersen er enige. Vedrørende enkelte *ja, dere vet hvem jeg mener* amerikanske politikere: Verdensfreden hadde nytt svært godt av deres brå og voldelige bortgang. Det store flertallet av de Bush-utnevnte republikanske ministrene er dollarmillionærer og rå finanspamper som ikke tar andre hensyn en til seg og sine... Som jeg har sagt mange ganger før jeg har den dypeste medfølese ovenfor ofrene etter Sept. 11. Men jeg har ingen medfølelse med den Amerikanske stat...
Better than thou.
Tenk på en ting. Tror dere virkelig Bush står bak dette egentlig? Jeg er ei republikaner, eller en Bush fan, men tenk dere om, hvem er det man ikke har hørt et kløyva ord om/fra siden ulykken? Dick Chaney. Visepresidenten. Bush er en idiot. Chaney er en smart jævel. Tror nok han står bak dette egentlig. Han trekker nok i trådene.
Taliban er noe drit, de støtter bin laden som sier han sto bak terror angrepene, da er bombing det eneste rette å gjøre. Bomb de teppeknytterne og konebankerne sønder og sammen sier jeg.


Når usa ødelegger alt av treningsbaner og flyplasser blir det jævlig vanskelig å drive med noe særlig terror, å rekrutere nye terrorister, det eneste som blir rekrutert er folk som ikke liker USA.
Hvem som trekker i trådene er ikke vesentlig, at G. W. Bush sitter med makten gjør at han har ansvaret, et ansvar han i min mening ikke er i stand til å ta. En annen ting er at Bush faktisk ikke er "folkevalgt" på redelig vis... Dersom de grønne e.v.t demokratene hadde hatt maktene ville muligens ting sett vesentlig annerledes ut.
Better than thou.
Ikke det at de grønne engang hadde en sjanse i hælvete, men jeg er forsåvidt enig i det du sier, hadde vi hatt en demokrat regjering, ville nok noe sett anderledes ut.

Og det jeg sa ang. Chaney, var bare et utspill som fattern kom med på lørdag.
Jeg veit, de grønne hadde ikke en kjangs i havet. Dersom de som stemte "De grønne" hadde vota for Demokratene i stedet hadde nok Mister Albert "Boring" Gore vert U.S. President i dag. Men nå når plutokratene i det republikanernske partiet har styrt ståket noen år tror jeg man kan snakke om USA som en nasjon med tre partier.

Menneh, du Carlo... Har du bodd i statene eller er du bare av Amerikansk hærkomst?
Opprinnelig postet av Sverrre
Taliban er noe drit, de støtter bin laden som sier han sto bak terror angrepene, da er bombing det eneste rette å gjøre. Bomb de teppeknytterne og konebankerne sønder og sammen sier jeg.


Når usa ødelegger alt av treningsbaner og flyplasser blir det jævlig vanskelig å drive med noe særlig terror, å rekrutere nye terrorister, det eneste som blir rekrutert er folk som ikke liker USA.
Vis hele sitatet...
pfhrt. når nettverket til bin laden er spredt over hele europa, nytter det ikke å bombe en jævla ørken tom for bønder.

at de eneste taliban rekruttene er folk som hater usa er vel ikke noe nytt, og når usa bomber afganistan så får minsker nok ikke akuratt oppsluttninga rundt taliban. saken er den at den gjevne araber nærer et grenseløst hat mot usa. det er ingen som spør seg hvorfor? Dels fordi store multinasjonale selskaper, representert ved usa, for å øke egen velstand, har skapt fattigdom, nød og undertrykkelse over store deler av verden. Dette er et udiskutabelt faktum. usa har den siste delen av forrige århundre ført krig mot verdens fattigste, både med tanks og økonomiske midler, og sørget for at mer enn halvparten av verdens befolkning, inkludert hele den islamske, betrakter usa som sin legitime fiende. Bin Laden hevder han vil kjempe til et fritt Palestina opprettes, inntil amerikanske styrker er ute av den arabiske halvøy, inntil folkemordet på irakere opphører og inntil Kashmir igjen er fritt. Og dersom vi ser bort fra virkemidlene hans, er nok de fleste oppegående mennesker enige i at disse kravene ikke er det minste urimelige.
Al Quaida og Taliban har blitt til med hjelp fra USA og har et solid fotfeste. Disse menneskene har riktignok feiltolket islam, men de er alene om fryktløst å tale USA midt imot. Osama bin Laden har oppnådd det han ville; han har klart å skape frykt hos verdens eneste supermakt. Han er blitt folkets talerør mot uretten de utsettes for og som de gjerne vil bekjempe. Men han representerer også et forvrengt bilde av islam og har ikke annet å tilby den muslimske verden enn hat og ødeleggelse. De fleste muslimer støtter ikke hans tolkning av islam og handlingene han har stått bak.

Drap på uskyldige hevnes, paradoksalt nok med drap på enda flere uskyldige. Burde det være slik?
Better than thou.
Nå er det sånn at det er ikke det americanske folk som har gjort/gjør disse tingene, det er de store selskapene, og folka som jobber i det militære (som forsåvidt er vanlige mennesker, som elsker landet sitt, og er villig til å gjøre hva som helst for det.). Det er ikke det americanske folket som har satt igang denne krigen, det er staten.
Ja, men det amerikanske folk står veldig samlet bak regjeringen i Semptember 11. relaterte saker, og den amerikanske regjeringen har funnet på ganske mye rart etter den tid. Kan komme tilbake til dette senere...
Better than thou.
Ikke alle står bak dem. Husk det.
patriotisme er å elske landet man ble født i..
Better than thou.
Patriotisme er å elske landet man er fra. To forskjellige ting..
Jeg er født i Brazil, halvt americaner halvt norsk, føler ikke noe spesiell patriotisme for brazil, usa derimot..

Opprinnelig postet av plumRad

Menneh, du Carlo... Har du bodd i statene eller er du bare av Amerikansk hærkomst?
Vis hele sitatet...
Hvordan visste du det?

Har bodd i USA litt.. Ikke så mye egentlig.. 1 år eller 2.. Men jeg er på ferie der hele tiden, og all den nærmeste familien bor der.
Sist endret av Carlo; 20. november 2001 kl. 11:40.