Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2253
Som topic sier.. Hvilke tiltak kan man sette til verks for å få et bedre resultat ut av tiden man er student?

Jeg studerer nå grunnleggende medisin, da anatomi\fysiologi og sykdomslære i tillegg til manuell terapi som til sammen går over en 5 dagers skoleuke.

Medisinske fag er litt blandet på hvordan man kan forstå stoffet - med basiskunnskaper fra et annet felt innenfor faget, vil man kunne ressonere seg fram til et svar på en oppgave fra et annet tema, men det vil allikevel ikke være holdbart i mer enn noen få tilfeller.

Jeg sliter litt med søvnvansker og liknende, og har tro på at det sannsynligvis er litt av skylden til at jeg ikke får gjort så mye skolearbeid som jeg egentlig burde gjøre.
Men søvnproblemene har ikke skylden alene. Jeg sliter med motivasjon, feilprioriteringer og andre ting som står i veien for at jeg får gjort så mye ut av studiene som jeg ønsker.

Jeg har vært borti diverse "hjelpemidler" for å prøve å komme til bunns i problemet.

Veksthormoner)
- Dette har hjulpet meg å sove bedre om nettene, gitt bedre søvnkvalitet - og gitt meg mulighet til å våkne uthvilt.
Jeg har også prøvd peptider som stimulerer til økt utskillelse av naturlig veksthormon, da peptidene GHRP-6 (Growth Hormone Releasing Peptide) og GRF 1-29 (Growth Release Factor).
Jeg har også merket at veksthormonene har gitt økt velvære på generelt plan, men i det lange løp er det en relativt dyr løsning på problemet.

Melatonin)
- Time release melatonin fra biovea.co.uk - da i lave doser (3mg) har hatt en viss effekt, men har vist seg å være midlertidlig.