Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1193
Hei!

Har en LG TV som plutselig en dag fikk blåaktig bilde.

Veldig irriterende da alt man ser på har blåskjær.
Har prøvd å justere på bildeinnstillinger og prøvd factory reset uten hell. Og ja, jeg har også prøvd å ta ut kontakten.

Men det er typen LG 60UJ634V 2017 modell

Har sett videoer av folk som må åpne hele TV’n og bytte LED-lister. Dette har ikke jeg høy nok kompetanse til.

Hvordan går jeg fram for å få fikset dette? Husker ikke hvor og når den ble kjøpt.
Siden du allerede har gjort alle de tingene tyder det til at det er et fysisk problem. Siden det skjer med hele bildet vil jeg anta det er et problem med kabelen som går fra selve skjermen til hovedkortet på TV'en. Hvis du har mulighet så åpne opp TV'en og prøv å "reseat" kabelen.

Hvis du absolutt ikke vil åpne opp TV'en kan du prøve å putte litt press på TV'en på forskjellige steder, evt. slå helt forsiktig på den for å diagnostisere videre og se om det blir noe forskjell. YMMV, ikke bli sur om TV'en eksploderer!
Sist endret av vurezo; 19. november 2023 kl. 20:51.
Hvis tv fortsatt har garanti ville jeg gått til butikken hvor du kjøpte den. Hvi ikke, ville jeg fortsatt kontaktet butikken og spurt om det er en reparerbar feil. Har du åpnet tven mister du garantien.
Hvor stor er tven? Jeg har selv en 65” fra LG og hvis det er noe feil med den kan jeg bestille hjemme rep på den. Tror ikke de gjør det under 65”

Jeg ser også at LG støtter
«Right to self-repair»

Hvor lite stoler du på deg selv om du har offisielle reparasjonsvideoer fra LG?