Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1081
Hei.
Har alltid brukt addblocker for å slippe reklame på youtube.
Nå er det en sjekk for addblocker på youtube.

Noen som vet en måte å komme rundt dette ?
Pc eller mobil?
PC. Bruker stort sett chrome.
Bruker uBlock Origin i Chrome og det fungerer enda med å se youtube uten reklame.
Jeg bruker Firefox sin innebygde. Det er bare å klikke bort den plakaten.
Hvis du bruker uBlock Origin kan du blokkere popupen til youtube med adblockeren.
Bruker Mullvad Browser der ublock origin kommer med ved install. Slipper reklame i youtube
Har brukt adblock+ med firefox i 10+ år og vet ikke hva dere prater om. Har aldri måttet krysse ut noen plakat eller hatt noen kontroll.
Google har gått til krig mot adblock apper og blokkerer brukere etter bare et par videoer (litt avhengig av hvilken nettleser).
og truer visstnok også med at folk kan få google kontoen sin stengt hvis de blokkerer annonser.
Ser ut som folk sliter med dette i overalt.

Jeg kan fortsatt bruke Brave men av det (lille) jeg har lest virker det som
folk opplever problemer med YouTube også der.
Alle svar så langt er fra folk som ikke har peiling på hva OP beskriver. Det er 2 faser, fase 1, videoen pauser etter 1 sekund og du får popup om å fjerne AdBlocker konstant, det kan du fikse med ... Reed's anti adblock filter, elns er i senga ikke på PC'en nå, du må ha uBlock Origin filteret og GreaseMonkey / TamperMonkey scriptet. Fase 2: du får melding om at du kan se 3 videoer før du ikke kan se noen flere, har ikke kommet til denne fasen enda så kan ikke si.

Det er tilfeldig hvem som får dette og ikke, det er bare et lite utfall brukere som er affected.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Google har gått til krig mot adblock apper og blokkerer brukere etter bare et par videoer (litt avhengig av hvilken nettleser).
og truer visstnok også med at folk kan få google kontoen sin stengt hvis de blokkerer annonser.
Ser ut som folk sliter med dette i overalt.

Jeg kan fortsatt bruke Brave men av det (lille) jeg har lest virker det som
folk opplever problemer med YouTube også der.
Vis hele sitatet...
Om dette er tilfelle så er dette kanten at vi bytter våres epost systemer til Microsoft. Seriøst, google har tapt seg kjempe mye i det siste i IT.. Chromebook er ewaste på jobb, google sine erstatting til microsoft er totalt dritt, feks zoom, calender, "word" osv.. Også tvinger YT alle videoer under 1 minutt til reels...

Vet du hvor jævlig det er? alt vi laster opp som småe explainer videos, må vi manuelt endre linken til watch og ikke reels. Angre på valget Google, for en møkke bedrift på seriøst alt utenom selveste søke resultater.

Edit: Google er så politisk påvirket, at til og med den er dårlig iht politiske søk. Men for problem løsning som IKT er den digg. (fuck google)
Sist endret av justastonedhuman; 15. oktober 2023 kl. 03:31.
Hvis du gjør noen søk søk på dette så virker det som ganske mange er berørt av dette, både Chrome, Firefox og Brave brukere og at det gjelder de fleste (alle?) adblock extensiones.

Jeg syns normalt sett at man bør kjøpe media/innhold hvis man kan, men det er ikke veldig fristende å skulle gi spenna mine til google.
Sist endret av vindaloo; 15. oktober 2023 kl. 03:44.
Å blokke kun dialogen er dårlig valg. Folk har begynt å få opp "3 strikes"-dialoger, hvor hvis du ignorerer mer enn 3 ganger så får du ikke spilt av videoer.

For å oppdatere uBlock Origin til å fikse det (såvidt jeg har forstått, og alt kjører så langt), så må du tømme cache'n og oppdatere. Jeg hadde ikke peiling på hvor man gjorde det, så legger ved 2 bilder så folk i samme båt finner frem!

Klikk på uBlock Origin ikonet (for meg høyresiden av adresselinja), så ikonet nede i høyre hjørne


I vinduet som åpner seg trykk på Filter lists -> Purge all caches og til slutt Update now.


Det fikset det hvertfall for meg Får se om 3-strikes slår inn snart, men den tid den sorg!