Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1921
Hei!

Har skaffet meg et SpendOn kort jeg kjøpte på Narvesen tidligere idag. Jeg prøvde først å kjøpe noe på eShop på Wii U. Det kom at transaksjonen ikke fungerte, har vel funnet ut at du må skrive navnet som SpendOn Gavekort. men før jeg fant dette ut prøvde jeg å sjekke saldoen på kortet på SpendOn sin side, det står at kortet har 0.00 KR (?!?!?!?). Jeg fylte for få timer siden på 500,- og det er ikke brukt på noe. Det jeg prøvde å kjøpe kostet 499, så om transaksjonen på en mystisk måte fungerte men jeg fikk feilmelding så skulle jeg hatt 1KR igjen

Wat the fuck is dis? Hva gjør jeg nå?
Kontakt spendon. Kan personlig si jeg har mye dritterfaringer med spendon. Men de har grei kundeservice, ring dem og forklar alt. Har du kvittering?
Har du prøvd å sende en melding med kontonr.? Det står noe på baksiden av kortet
Sitat av iSatan Vis innlegg
Jeg fylte for få timer siden på 500,- og det er ikke brukt på noe.
Vis hele sitatet...
Sitat av spendon.no/informasjon
Kan jeg lade kortet på nytt etter at jeg har brukt det opp?
Kortet kan ikke fylles opp igjen. Etter at kortet er brukt opp klippes det i to og kastes.
Vis hele sitatet...
http://www.spendon.no/informasjon/

Ellers hadde jeg tatt kontakt med Spendon slik at de kan hjelpe deg.
wut wut
iSatan's Avatar
Trådstarter
Sitat av spklse Vis innlegg
http://www.spendon.no/informasjon/

Ellers hadde jeg tatt kontakt med Spendon slik at de kan hjelpe deg.
Vis hele sitatet...
Altså, jeg kjøpte nytt kort og fylte det med 500,-
Skal ringe de og høre!
Homemade Retard
zeicko's Avatar
har opplevd forsinkelser med aktivering av kort.
wut wut
iSatan's Avatar
Trådstarter
Jeg fant ut hva som har skjedd nå, på kontoutskriften står det "04.01 NINTENDO -500.00"
Jeg prøvde å legge til funds på eStore for 500,- først, der fikk jeg at kortet ikke ble akseptert, det har jo trukket anyway...

Jeg har ikke motatt noe cash på eStore'en eller noe slik, fikk bare at kortet ikke fungerte når jeg først kjøpte. Da må jeg vel kontakte Nintendo.. finner ikke noen info om dette på selve nettshoppen

Jeg fikk svar fra Nintendo nå, for de som er interesserte

Dette er dessverre et kjent problem. Spendon-kort fungerer ikke i noen av Nintendos nettbutikker. Nintendo har identifisert at problemet ligger hos Spendon da disse kortene ikke er med i noe CVV2-program som gjør at transaksjonen blir avvist fra Nintendos side. Normalt sett i slike omstendigheter vil beløpet settes som reservert fram til det enten blir godkjent eller automatisk opphevet, men av ukjente grunner skjer ikke dette med Spendon-kort. Nintendo får heller ikke gjort noe i denne situasjonen da de ikke har mottatt noen penger fra den avviste transaksjonen og henviser tilbake til Spendon.
Vis hele sitatet...
Da er det vel bare å kontakte Visa da..