Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1254
Heisann!

Kjempe problem her! Stikker på ferietur i natt, og har slelvfølgelig klart å glemme at jeg må ha med rene klær. hvordan vil det for meg være kjappest å tørke klærne? Det er 15 grader ute nå hvis det skal være en faktor.

Thanks! : )

EDIT: Ser selv at jeg hadde en skikkelig skriveleif på tittelen. Må virkelig beklage for det..
Sist endret av Cheesecake; 15. juli 2012 kl. 20:01.
Hårføner funker fett til hurtigtørking, bare ikke kom for nær..
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kjenner du ingen som har vaskemaskin og tørketrommel? Våre vaskemaskin har sentrifugering som tørker klærne mye, så er det kun en time i tørkeren
Jeg lurer noe jævlig på hva du har drevet å pakket i kofferten siden du har glemt klær! Klær er jo faen med det mest grunnleggende i dagens kultur, hyller deg TS
Sist endret av Xzip; 15. juli 2012 kl. 20:09.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Seriøst stort problem, let me help you. Ja, det er kjappere om du tørker klærne dine på stativet ute i hagen. Er ikke klærne dine tørket til du drar, så hiver du det i en plastpose fram til du er kommet fram dit du skal.

Av egen erfaring så tar det halve tiden hvis du bruker blåsemuskelen mens de henger på stativet, ergo du stiller deg ved klærne mens du puster de tørre.

Ha en super ferie.
Sersjant
Cheesecake's Avatar
Trådstarter
Sitat av stagg Vis innlegg
Seriøst stort problem, let me help you. Ja, det er kjappere om du tørker klærne dine på stativet ute i hagen. Er ikke klærne dine tørket til du drar, så hiver du det i en plastpose fram til du er kommet fram dit du skal.

Av egen erfaring så tar det halve tiden hvis du bruker blåsemuskelen mens de henger på stativet, ergo du stiller deg ved klærne mens du puster de tørre.

Ha en super ferie.
Vis hele sitatet...
Takk, for svar! Setter den ut jeg. gleder med til å se ansiktet til naboene når jeg står ute å blåser på klærne! hehe

Ha en fin sommer du og!
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av Cheesecake Vis innlegg
Takk, for svar! Setter den ut jeg. gleder med til å se ansiktet til naboene når jeg står ute å blåser på klærne! hehe

Ha en fin sommer du og!
Vis hele sitatet...
Naboene har behov for en god latter av og til, det forbedrer naboforholdet. Når det kommer til sommer så har jeg heller sett lite til den, men uansett takk. Du får nok en fin ferie med tørre klær.
Er det mye klær? En tørketrommel tar begrenset mengde.
Tørking på bad med full guffe på varmeovn(er) er mer effektivt for større mengder, sørg for god utlofting og heng klærne med litt avstand og ikke dobbelt, hvis du har noen timer på deg. Fordel: du kan sove.
Hvis de likevel skal strykes, kan man også stryke nyvaskede tynne klær ganske tørre, men hvorfor ikke ta med seg møkkete klær å vask og tørk dem i ferien (noe avhengig av sted)?
Myntvaskeri finnes mange steder og i enkelte lavkost land vasker og stryker for deg billig. Kjenner personer som vasker alle klær før de drar hjem igjen fra Thailand eller Egypt.
Veldig våte klær kan antagelig gå utover din vekt, pakk inn i plast og tørk dem i ferien.Er våte klær ulovlig som håndbagasje?
Du kan også kjøre ekstra sentrifugering, med mindre tøymengder, flere ganger i mangel på tørketrommer.
Sitat av Xzip Vis innlegg
Jeg lurer noe jævlig på hva du har drevet å pakket i kofferten siden du har glemt klær! Klær er jo faen med det mest grunnleggende i dagens kultur, hyller deg TS
Vis hele sitatet...
Sånn går det når mor ikke vil pakke for deg mer