Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2748
Vi er et prog-metal-rapp band fra Sokndal i Rogaland.

Vi har holdt på siden 2010 og har brukt mye av tiden på å lage låter.

Vi har ikke vært i kontakt med noe "profisjonelt" studio eller noe plateselskap.

Vi har spilt inn, produsert og gitt ut vår føste singel på egenhånd.

På den første singelen har vi med oss Bodil Arnesen.

http://www.youtube.com/watch?v=1mZUGDuJQok

http://open.spotify.com/artist/20B3hHm317brzYJ6asTH0D
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Jeg må innrømme at det ikke er noe jeg kommer til å høre noe særlig på, men kvaliteten var utrolig bra for å være hjemmesnekra
Arrangementet var grisekult, og stilen er for meg veldig original, så det skal dere absolutt ha kreds for.
En ting jeg tenkte på er at vokalen burde komme tydeligere frem i lydbildet; spesielt rappen blir litt uklar, og tja.. det blir på en måte litt "grumsete" - misforstå meg rett, det er dritkult med dialekt, men hvis dere watter opp et par desibel, blir det enda kulere
Trådstarter
13 5
Takk for konstruktiv kritikk
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Ble litt lei av flam'en eller hva det er, effekten som er på skarptromma. Ihvertfall ved introen. Den hørtes ut som den på en måte stikker veldig langt ut av miksen på hvert treff, det blir litt kjedelig og krever mye unødvendig fokus i mine ører.

Må si jeg ellers digga det helt til rappen kom. Skal mye gjøres for å høre kul ut, ihvertfall når resten av "beaten" er såpass heavy. Da syntes jeg det høres kulere ut med bare en overdrevet, morsom eller teit tekst ala Limp Bizkit elns. Rapperen får ikke helt flowen, høres ikke ut som strukturen på teksten er tilpassa metal-beaten.
Det var fett, men rappen drar hele greia ned noen hakk.
Digga intro-bassen
Sist endret av Bothrops; 24. april 2012 kl. 14:53.
Trådstarter
13 5
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Ble litt lei av flam'en eller hva det er, effekten som er på skarptromma. Ihvertfall ved introen. Den hørtes ut som den på en måte stikker veldig langt ut av miksen på hvert treff, det blir litt kjedelig og krever mye unødvendig fokus i mine ører.

Må si jeg ellers digga det helt til rappen kom. Skal mye gjøres for å høre kul ut, ihvertfall når resten av "beaten" er såpass heavy. Da syntes jeg det høres kulere ut med bare en overdrevet, morsom eller teit tekst ala Limp Bizkit elns. Rapperen får ikke helt flowen, høres ikke ut som strukturen på teksten er tilpassa metal-beaten.
Det var fett, men rappen drar hele greia ned noen hakk.
Digga intro-bassen
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemelding :
Vi tar med oss dette i de neste produksjonene som vi holder på med nå.
Det morsomme er at noen liker rappen veldig godt og noen ikke. Men smaker er vel som baken
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Det er en fryktelig liten nisjegruppe dere skyter mot her. Alltid kult at folk lager musikk som de virkelig vil lage, men noen gang kan det være en ide og våge å lage det publikum vil ha også. Det å lage norsk progressiv numetal med to vokalister og mye synth blir fort for mye for de fleste. Personlig syntes jeg at det var ganske bra, helt til rappingen tok overhånd, den kunne jeg klart meg uten. Du vil nok finne at publikum vil være ekstremt todelt her, de som ikke liker numetal vil ikke like musikken deres. Og numetal er en veldig liten sjanger.
Sitat av Sio Vis innlegg
Det er en fryktelig liten nisjegruppe dere skyter mot her. Alltid kult at folk lager musikk som de virkelig vil lage, men noen gang kan det være en ide og våge å lage det publikum vil ha også. Det å lage norsk progressiv numetal med to vokalister og mye synth blir fort for mye for de fleste. Personlig syntes jeg at det var ganske bra, helt til rappingen tok overhånd, den kunne jeg klart meg uten. Du vil nok finne at publikum vil være ekstremt todelt her, de som ikke liker numetal vil ikke like musikken deres. Og numetal er en veldig liten sjanger.
Vis hele sitatet...
Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt! Musikk er ikke en alltid lagd for at folk skal vinne publikum eller tjene penger.

Personlig er jeg ikke noe fan av denne typen musikk, men jeg har vertfall 200 ganger mer respekt for de, enn de som lage kommersiell musikk.
Sist endret av Cheesecake; 24. april 2012 kl. 16:06.
Pålitelig kilde
Bredesen's Avatar
Det eneste fornuftige jeg kan komme med er: skift cover! Beklager, men det så ikke bra ut.

Musikken var ikke til å klage på. Orginalt! Ikke helt min stil, da jeg ikke er storfan av de typiske progmetall-bandene, men allikevel veldig bra. Låta er lagret.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Cheesecake Vis innlegg
Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt! Musikk er ikke en alltid lagd for at folk skal vinne publikum eller tjene penger.

Personlig er jeg ikke noe fan av denne typen musikk, men jeg har vertfall 200 ganger mer respekt for de, enn de som lage kommersiell musikk.
Vis hele sitatet...
Da hører ikke du mye dumt i livet ditt. Å lage musikk for en veldig liten nisjegruppe er en felle som altfor mange går i, og dermed ødelegger dem for seg selv. Om bandet vil spre sin type musikk, må de allikevel ha noe som kan trekke publikum. Jeg skrev ikke de skulle droppe rap, men at det ikke er noe for meg personlig. Å blande rap og metal og attpåtil ha en kvinnelig vokalist mikset inn med synthbaserte riff på toppen av det hele, kan bli et lydbilde som blir tungt å fordøye.

Man kan ikke komme med noe som er voldsomt eksperimentelt og forvente at alle umiddelbart liker det, det skaper ingen utvikling. Mange drømmer faktisk at deres kreativitet skal ha innflytelse, at de blir en del av et større musikkbilde. Da må du gi, for så og få tilbake. Det er ganske vanskelig "å ta skrittet", men som i mange kreative fag er det et engelsk ordtak som hjelper en god del: "Kill your babies." Suma sumarum er i grunnen det alt jeg skrev i innlegget.

Det du skrev med kommersiell musikk har ingen tilknytting til mitt innlegg, ikke legg ord i munnen på meg. Det er direkte frekt.

Sitat av kenmyd
Vi er et prog-metal-rapp band fra Sokndal i Rogaland.
Vis hele sitatet...
Du skrev at dere er fra Rogaland. Med mindre dere allerede benytter dere av STAR, vil jeg anbefale medlemskap. De kan miljøet i Stavanger regionen. STAR holder også diverse foredrag fra tid til annen og andre events. Jeg husker best fra min tid i Metalband, at vi var på PR-foredrag. Det var skamkult og veldig nyttig.
Sitat av Sio Vis innlegg

Det du skrev med kommersiell musikk har ingen tilknytting til mitt innlegg, ikke legg ord i munnen på meg. Det er direkte frekt.

Vis hele sitatet...
Var ikke meningen å være frekk, men kan du da forklare meg hvordan det å forandre musikken sin for å "vinne" majoriteten av publikum ikke er kommersielt?

Her har noen eksempler på det jeg mener er å vinne publikum, altså gå kommersielt:

Sang fra en av de første albumene til Black Eyed Peas
http://www.youtube.com/watch?v=mHdltzCvrP4

Sang fra de i senere tider:
http://www.youtube.com/watch?v=uSD4vsh1zDA

Kan gi et eksempel til

Snoop Dogg 1993
http://www.youtube.com/watch?v=s8rGpHqM_q4

Snoop Dogg 2011
http://www.youtube.com/watch?v=9bDa3jGvM9I

De tjener sikkert mye mere nå som de har blitt mer kommersielle.
Eller misser jeg helt ut? er ikke dette å gå kommersielt?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Cheesecake Vis innlegg
Var ikke meningen å være frekk, men kan du da forklare meg hvordan det å forandre musikken sin for å "vinne" majoriteten av publikum ikke er kommersielt?
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om å vinne noen majoriteten, eller å hore seg ut til så mange som mulig. Det er snakk om å ikke bli sittende fast i en myr hvor bandet bare lager sin egen greie for en liten gruppe som sitter i sofaen på bandrommet (for å sette det på spissen). Skal du kunne ha noen kreativ innflytelse må man bli hørt. Hva for deg signert? Hva gir bandet definisjonsmakt? Hva kan vi gjøre etterpå, som vi ikke kunne før? Å våge å gjøre "det publikum vil" er så absolutt noe man kan tjene mye på i starten. Det er selvsagt aldri snakk om å slippe konseptet sitt, da skyter du deg selv i foten med en kanon.

Det er ikke kommersielt fordi man skal ikke nå ut til flere for å tjene penger. Å starte band er rent tapsprosjekt for de aller fleste, med kontrakt såvel som uten. Her er det snakk om å nå et punkt hvor man havner på konsertlister med mer enn 5 besøkende også videre. Så kan du gjøre hva du vil etterpå, muligens feile, muligens komme videre. Det er ikke så far'fethed så det høres ut som, ikke i Stavanger i hvert fall.
Opraen er litt for sært for meg.. Ellers har dere et svært bare utgangspunkt. Skulle ønske greia var mer variert, noe som ikke gjør meg lei etter det første minuttet! Dialekt er bare kult, ikke no å si på det! God lydkvalitet også, tross null proff studio
Eg synes det var ganske bra. Men som nevnt tidligere, så kunne rappinga kome litt betre fram. Ellers, nytt men spennende. Likte blandinga av rap, rock og opera langt betre enn eg trudde eg kom til å gjera.
Trådstarter
13 5
Sitat av Sio Vis innlegg
Du skrev at dere er fra Rogaland. Med mindre dere allerede benytter dere av STAR, vil jeg anbefale medlemskap. De kan miljøet i Stavanger regionen. STAR holder også diverse foredrag fra tid til annen og andre events. Jeg husker best fra min tid i Metalband, at vi var på PR-foredrag. Det var skamkult og veldig nyttig.
Vis hele sitatet...
Kanske et dumt spørsmål, men hva er STAR? Har du noe link?

Takk for alle tilbakemeldinger, vi setter STOR pris på alle tilbakemeldinger vi får. Vi syns det er bra at musikken vi lager skaper diskusjon.

Besøk gjerne bandets facebookside og trykk "liker"
Her kan dere få med dere nye låter som kommer i fremtiden

http://www.facebook.com/WarOfLowFrequency
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Det ble veldig mye i mine ører. Vokalen var også for lav. Det er hva jeg mener. Ellers veldig bra

Sitat av Sio
men som i mange kreative fag er det et engelsk ordtak som hjelper en god del: "Kill your babies."
Vis hele sitatet...
Trodde ordtaket lød som følger, kill you're darlings, eller er jeg helt ute på vidda nå?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av pannekake2k Vis innlegg
Trodde ordtaket lød som følger, kill you're darlings, eller er jeg helt ute på vidda nå?
Vis hele sitatet...
Det er nok en lik variant ja, mye mulig at din variant blir mer brukt enn min, da det ringte en bjelle når jeg leste innlegget ditt.
Trådstarter
13 5
Sitat av Sio Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk for tipset.
Vi er nå medlem av STAR
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Liten personlig mening;

Kjør inn litt metalcore stil, demp volumet litt, før inn rappen, så i versa bruker du litt høyere på instrumenter og litt minigrowling. Rappen passer ikke helt med alle instrumentene slik det er nå synes jeg.

Men kjør på, kult nok til KP ^_^
Trådstarter
13 5
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Liten personlig mening;

Kjør inn litt metalcore stil, demp volumet litt, før inn rappen, så i versa bruker du litt høyere på instrumenter og litt minigrowling. Rappen passer ikke helt med alle instrumentene slik det er nå synes jeg.

Men kjør på, kult nok til KP ^_^
Vis hele sitatet...
Setter pris på alle tilbakemeldinger. Takk!

Tar dette med oss videre i nye produksjoner
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Sitat av Sio Vis innlegg
Det er en fryktelig liten nisjegruppe dere skyter mot her. Alltid kult at folk lager musikk som de virkelig vil lage, men noen gang kan det være en ide og våge å lage det publikum vil ha også. Det å lage norsk progressiv numetal med to vokalister og mye synth blir fort for mye for de fleste. Personlig syntes jeg at det var ganske bra, helt til rappingen tok overhånd, den kunne jeg klart meg uten. Du vil nok finne at publikum vil være ekstremt todelt her, de som ikke liker numetal vil ikke like musikken deres. Og numetal er en veldig liten sjanger.
Vis hele sitatet...
Med den tankegangen der ville det aldri kommet noen ny type musikk. Tenk hvis dimmu borgir ikke hadde turt å bruke synth fordi det var nytt, det hadde hørtes dårlig ut. Dream Theater hadde ikke eksistert. Ikke Dubstep heller, det er jo helt annerledes enn techno!
Trådstarter
13 5
Sitat av RydEN Vis innlegg
Med den tankegangen der ville det aldri kommet noen ny type musikk. Tenk hvis dimmu borgir ikke hadde turt å bruke synth fordi det var nytt, det hadde hørtes dårlig ut. Dream Theater hadde ikke eksistert. Ikke Dubstep heller, det er jo helt annerledes enn techno!
Vis hele sitatet...
Dette er jeg veldig enig i

Se artikkel om War of low frequency på heavymetal.no

http://www.heavymetal.no/show.article.asp?artid=14821
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av RydEN Vis innlegg
Med den tankegangen der ville det aldri kommet noen ny type musikk. Tenk hvis dimmu borgir ikke hadde turt å bruke synth fordi det var nytt, det hadde hørtes dårlig ut. Dream Theater hadde ikke eksistert. Ikke Dubstep heller, det er jo helt annerledes enn techno!
Vis hele sitatet...
I likhet med mange flere har du missforstått. Det handler ikke om å gi slipp på et eget konsept, det handler om å være jordnær og realistisk i forhold til din egen scene. Selvsagt skal du prøve ut nye grenser, men du må ha noen å vise det frem til.

Synth er forøvrig 50 år gammelt, og Dream Theater har forøvrig fulgt oppskriften jeg beskriver. Faktisk, så mener jeg at Dream Theater ikke en gang lagde sine egne sanger i starten, og beveget seg rolig fremover derifra.
Trådstarter
13 5
Tom Redder som er gitarist og produsent i bandet (W.O.L.F.) har startet eget studio:

http://redderstudio.wordpress.com/

http://open.spotify.com/artist/20B3hHm317brzYJ6asTH0D