Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 2978
Heisann, trenger en ide om hvor mye dere ville solgt en pc med specsa mine for, på finn.no eller lignende.

Er gammelt kabinett omtrent 7 år gammelt, har ikke råd til nytt
Spesifikasjoner:
8GB Kingston DDR3 1333Mhz RAM (4x2gb)
2x dvd roms
Kingston HyperX SSD 120GB 2.5" 555MB/510MB/s read/write
1x 500GB hdd 7200rpm
AMD Phenom x6 1090T prosessor (3.2Ghz/3.6Ghz turbo)
ATI Sapphire Radeon 6970 2GB DDR5 skjermkort
750W strømforsyning (modulær, altså kan bytte ut kabler og sette inn osv)
Gigabyte GA-870A-UD3, 870, S-AM3 AMD 870+SB750, ATX, DDR3, USB3.0, SATA 6Gb/s hovedkort
Sist endret av Isrsxd; 20. oktober 2011 kl. 00:29.
7 år gammel? 500 kr MAKS.
Trådstarter
kun kabinettet som er 7 år gammelt!
5000-7000 norske kroner Hvis du kommer over en noob på finn kan du sikkert få 13k
Sist endret av Pyromanic; 20. oktober 2011 kl. 00:29.
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
kun kabinettet som er 7 år gammelt!
Vis hele sitatet...
Så bare "7 år gammelt". Beklager
Trådstarter
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
5000-7000 norske kroner Hvis du kommer over en noob på finn kan du sikkert få 13k
Vis hele sitatet...
ja var jo det jeg håpet på, å få solgt den for 11-13k. har jo lagt en del penger i denne pcen, og nesten alle delene er helt nye.
Ville solgt den for 500-600 kr til MEG!
Trådstarter
Sitat av crazyFox Vis innlegg
Ville solgt den for 500-600 kr til MEG!
Vis hele sitatet...
he he :P nei skal bygge meg ny pc etter jeg får solgt denne så det går nok ikke
Sitat av nikons Vis innlegg
7 år gammel? 500 kr MAKS.
Vis hele sitatet...
Det er lov å lese speccs...


Sitat av Isrsxd Vis innlegg
ja var jo det jeg håpet på, å få solgt den for 11-13k. har jo lagt en del penger i denne pcen, og nesten alle delene er helt nye.
Vis hele sitatet...
I PC verden driter folk i hvor mye penger du har lagt i PCen.

Verdien på PCen din er rundt 4k. Å selge PCen til mer enn 5-5500 er svindel.
Sist endret av Spelly; 20. oktober 2011 kl. 00:47.
Skjønner egentlig ikke helt hvorfor du skal bygge ny, da denne virker ganske god ennå..
Sist endret av Deadlock Radium; 20. oktober 2011 kl. 00:46.
Trådstarter
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Skjønner egentlig ikke helt hvorfor du skal bygge ny, da denne virker ganske god ennå..
Vis hele sitatet...
er jo ganske morro å bygge pcer, også vil jeg gjerne ha en intel pc istedenfor amd!
5000 - 6000,- max
Trådstarter
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
5000 - 6000,- max
Vis hele sitatet...
Hvorfor så lite? Bare skjermkortet kostet meg 2900 kr.
Man må se på helheten ved salg av pc. Dessuten er pc'en brukt, og da faller prisen enormt.
Hadde det vært en helt ny, aldri brukt pc, så kunne vi ha snakket om andre priser, men i tillegg så har jo forretninger garanti og service inkludert.
hør, skjermkortet utenfor boksen koster ca 2200 kr, og siden det er brukt er det ikke verdt mer en 1500 nå.
pc'en er verdt 5000 kr, å selge for over 6000 er svindel
Trådstarter
herpa derp, om jeg selger den for så lite ville jeg gått i minus, ettersom jeg har lagt hvertfall 8k i denne. tror jeg må prøve å legge den på finn til 11k :P
selvfølgelig går du i minus når du selger en brukt ting du har kjøpt ny?

...noen som bare ikke forstår seg på verdier og har null forhold til penger

at du orker å ha samvittighet til å lure folk sånn? idiot
Sist endret av Spirituell; 20. oktober 2011 kl. 01:20.
Slikt er det jammen hver gang her.
Noen kommer og ber om råd, og ignorerer dem like fullt hver gang. morsom greie..
Trådstarter
Sitat av Spirituell Vis innlegg
selvfølgelig går du i minus når du selger en brukt ting du har kjøpt ny?

...noen som bare ikke forstår seg på verdier og har null forhold til penger

at du orker å ha samvittighet til å lure folk sånn? idiot
Vis hele sitatet...
umad? tvinger da ingen til å kjøpe den selv om den ligger til 11k? dems eget valg om de vil kjøpe den, så jeg burde, og vil ikke få dårlig samvittighet i det heletatt.

Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Slikt er det jammen hver gang her.
Noen kommer og ber om råd, og ignorerer dem like fullt hver gang. morsom greie..
Vis hele sitatet...
jeg ignorer ikke, jeg hører på deres forslag om hvor mye dere ville solgt pcen for, er det som står på tittlen av threaden er det ikke?
"jeg kjøper en pc for 8k og lurer noen uvitende foreldre noen år senere til å kjøpe for 15k XDXD"
Trådstarter
Sitat av Spirituell Vis innlegg
"jeg kjøper en pc for 8k og lurer noen uvitende foreldre noen år senere til å kjøpe for 15k XDXD"
Vis hele sitatet...
alle delene er kjøpt i år, senest i vår, nyest for 1 mnd siden.
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
umad? tvinger da ingen til å kjøpe den selv om den ligger til 11k? dems eget valg om de vil kjøpe den, så jeg burde, og vil ikke få dårlig samvittighet i det heletatt.



jeg ignorer ikke, jeg hører på deres forslag om hvor mye dere ville solgt pcen for, er det som står på tittlen av threaden er det ikke?
Vis hele sitatet...
vel, folk som kjøper en drittpc til 11k du selv betalte 8k for er isåfall uvitende og som sikkert vil det beste til barna sine og blir lurt av deg; fortsatt ingen dårlig samvittighet nei? sier vel seg selv at man ikke skal selge noe brukt dyrere enn det koster nytt?

"tvinger da ingen til å kjøpe den"; nei, men de som kan kjøpe den tror nok den er verdt såpass mye og ville nok ikke betalt det om de visste sannheten

du ignorerer også det vi sier? alle her mener pcen er verdt rundt 5000kr, gjør vi ikke?
Ok, da vet du det. :-)

Klart det er surt at prisene faller slikt, men det er dessverre slikt det er med elektronikk, og da spesielt datamaskiner. Skjønner deg godt, men det er ikke noe å gjøre med det, datamaskiner er ett eneste stort tap økonomisk.
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
alle delene er kjøpt i år, senest i vår, nyest for 1 mnd siden.
Vis hele sitatet...
spiller ingen rolle, noe du betaler for 8k nytt kan du ikke selge for 11k brukt?
sett ihvertfall 7000 kr, så blir de ikke hustla så ekstremt
Trådstarter
Sitat av Spirituell Vis innlegg
vel, folk som kjøper en drittpc til 11k du selv betalte 8k for er isåfall uvitende og som sikkert vil det beste til barna sine og blir lurt av deg; fortsatt ingen dårlig samvittighet nei? sier vel seg selv at man ikke skal selge noe brukt dyrere enn det koster nytt?

"tvinger da ingen til å kjøpe den"; nei, men de som kan kjøpe den tror nok den er verdt såpass mye og ville nok ikke betalt det om de visste sannheten

du ignorerer også det vi sier? alle her mener pcen er verdt rundt 5000kr, gjør vi ikke?
Vis hele sitatet...
er jo da mange deler som er satt sammen av meg som er litt arbe, for å så installere alt nødvendig av programvare for å gjøre den i tipp topp stand, og er windows 8 på den som kan være en fordel selv om dette kan fåes gratis på nett.

men er ikke min feil at de ikke vet sannheten egentlig, er det? om jeg vil ha litt fortjeneste for arbeidet mitt er da ikke mye og forvente selv om det er litt brukt?

ignorer ikke det dere sier, jeg diskuterer bare. har skjønnt at den kanskje ikke er verdt mer enn 5-6k, er da ikke helt dum heller. men vil jo prøve å tjene inn noen kroner her og så jeg kan få kjøpt en ny tøff pc
Hiv i allefall ut Win 8, og legg inn Win 7 ultimate.
Win 8 er langt i fra ferdig på gratis versjonen enda.
det tar strengt tatt 1 time å sette sammen pc og 10 min å installere windows, fyfaen så sta unge
gjør som du vil og kos deg med livet ditt og de usle svindel-pengene dine til ny gaming pc

i'm out titegn
Ny tøff PC? Det har du jo

Kjøp nytt kabinett heller.
Trådstarter
Sitat av Spirituell Vis innlegg
det tar strengt tatt 1 time å sette sammen pc og 10 min å installere windows, fyfaen så sta unge
gjør som du vil og kos deg med livet ditt og de usle svindel-pengene dine til ny gaming pc

i'm out titegn
Vis hele sitatet...
makan til mensen på denne karen da? HF

Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Ny tøff PC? Det har du jo

Kjøp nytt kabinett heller.
Vis hele sitatet...
mulig, må tenke litt på saken :P må eventuelt spare, og det er noe jeg er veldig dårlig på.. :P
Bruk heller penger på et bra kabinett, enda et skjermkort, og kanskje noe casemods ?

er bare idiotisk å prøve å selge dette for prisen du forlanger ...
Sitat av Spirituell Vis innlegg
det tar strengt tatt 1 time å sette sammen pc og 10 min å installere windows, fyfaen så sta unge
gjør som du vil og kos deg med livet ditt og de usle svindel-pengene dine til ny gaming pc

i'm out titegn
Vis hele sitatet...
Haha. måtte haha. Men du fikk meg til å le. Håper du står opp med rett fot i morgen.

Men sett prisen litt høyt, verken du eller kjøper taper på litt pruting,
Kjøpte selv noe til halv pris på finn i dag.
*insert tittel her*
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
er jo da mange deler som er satt sammen av meg som er litt arbe, for å så installere alt nødvendig av programvare for å gjøre den i tipp topp stand, og er windows 8 på den som kan være en fordel selv om dette kan fåes gratis på nett.

men er ikke min feil at de ikke vet sannheten egentlig, er det? om jeg vil ha litt fortjeneste for arbeidet mitt er da ikke mye og forvente selv om det er litt brukt?

ignorer ikke det dere sier, jeg diskuterer bare. har skjønnt at den kanskje ikke er verdt mer enn 5-6k, er da ikke helt dum heller. men vil jo prøve å tjene inn noen kroner her og så jeg kan få kjøpt en ny tøff pc
Vis hele sitatet...
Som sagt, ingen bryr seg om hvor mye "arbe" du har lagt i den.
5-6k maks
5-6k maks.

karma is a bitch
Reinert med beine !
griped's Avatar
Om du ikke har forstått det så er det ingen business i å bygge opp pc'er og selge dem videre :P
Ingen betaler deg 5-6k for å sette sammen en pc :P

Og man kan annmelde personer for svindel sant?
Som Fuzzybossen sier, bruke PC er et eneste stort pengetap. Ikke forvent å få noe utbytte av den selv om du har bygget den selv og den har gode specs.

Bit det sure eplet og hør heller på de prisene vi gir deg. Mange av oss kan godt ha vært den personen som skulle kikket etter en PC på finn, og om vi så din, og vi så en prislapp på 13k'ish hadde vi nok bare ledd litt å sett videre.
Du kan lett selge denne maskinen til en dum konfirmant for 12-13k
Specsa er jo bra, så for en som ikke klarer å bygge sin egen, men bare vil ha "en pc som kjører alt på max", så kan du sette prisen høyt
Sitat av Tr4p Vis innlegg
Du kan lett selge denne maskinen til en dum konfirmant for 12-13k
Specsa er jo bra, så for en som ikke klarer å bygge sin egen, men bare vil ha "en pc som kjører alt på max", så kan du sette prisen høyt
Vis hele sitatet...
Trur de heller går for komplett.no eller noe mer "ubrukt".
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
er jo da mange deler som er satt sammen av meg som er litt arbe, for å så installere alt nødvendig av programvare for å gjøre den i tipp topp stand, og er windows 8 på den som kan være en fordel selv om dette kan fåes gratis på nett.

men er ikke min feil at de ikke vet sannheten egentlig, er det? om jeg vil ha litt fortjeneste for arbeidet mitt er da ikke mye og forvente selv om det er litt brukt?

ignorer ikke det dere sier, jeg diskuterer bare. har skjønnt at den kanskje ikke er verdt mer enn 5-6k, er da ikke helt dum heller. men vil jo prøve å tjene inn noen kroner her og så jeg kan få kjøpt en ny tøff pc
Vis hele sitatet...
MAKS 7k for den pcen. Over dette er svindel og burde vært ulovlig. Ja det er deres valg om de kjøper den for en så høy pris, men det er DU som ikke innformerer om at man får en mye bedre pc, helt ny, til samme pris, og derfor burde du ha dårlig samvittighet. Kult å lure småunger som har skrapt sammen penger over lang tid til en fet pc.
Trådstarter
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
MAKS 7k for den pcen. Over dette er svindel og burde vært ulovlig. Ja det er deres valg om de kjøper den for en så høy pris, men det er DU som ikke innformerer om at man får en mye bedre pc, helt ny, til samme pris, og derfor burde du ha dårlig samvittighet. Kult å lure småunger som har skrapt sammen penger over lang tid til en fet pc.
Vis hele sitatet...
Jeg er da ikke forplikta til å informere om at de kan kjøpe en mye bedre pc til samme penge? Det er da dems ansvar å gjøre litt research før de kjøper vel?
Neimen hvis du ikke er enige med hva du sier, så er det ingen vits for oss å fortsette å poste i denne tråden, og ingen vits for deg spørre.
Trådstarter
fått vite det jeg trenger jeg nå takk for all informasjon og respons
Jeg liker deg ikke TS. Håper den nye pcn din blir overprisa med 8k
Sitat av spelley Vis innlegg
Det er lov å lese speccs...




I PC verden driter folk i hvor mye penger du har lagt i PCen.

Verdien på PCen din er rundt 4k. Å selge PCen til mer enn 5-5500 er svindel.
Vis hele sitatet...
Lest tråden om høflighet på freakforum?
Sitat av PlumboBombe94 Vis innlegg
Lest tråden om høflighet på freakforum?
Vis hele sitatet...
Hva var uhøflig med innlegget?

Hvis noen ble støtt av innlegget jeg skrev, synd for de.
Sist endret av Spelly; 21. oktober 2011 kl. 12:06.
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
herpa derp, om jeg selger den for så lite ville jeg gått i minus, ettersom jeg har lagt hvertfall 8k i denne. tror jeg må prøve å legge den på finn til 11k :P
Vis hele sitatet...
Så hvorfor kommer du å spør om hvor mye du kan selge pc'en for? Og det faktum at du vil selge en BRUKT pc med et SYV år gammelt kabinett..? Nei æsj. Ta deg en bolle
Det jeg lurer på her er det noen som faktisk tror det er så lett å svindle folk over finn? Ta og sett en høy pris på noe så kjøper folk det? Kan godt hende man kan svindle noen irl ganske lett men kan da ikke være så lett over nett?
Om du faktisk legger den ut for 11k håper jeg du blir nedringt av en haug med freaks som terroriserer deg til du slutter å være en komplett tulling
Trådstarter
Sitat av Crazyness Vis innlegg
Om du faktisk legger den ut for 11k håper jeg du blir nedringt av en haug med freaks som terroriserer deg til du slutter å være en komplett tulling
Vis hele sitatet...
xd linker deg annonsen i morra jeg tenker jeg ))))))))))))))))))))))))))))
La nå bare ts få legge ut pcen sin til den prisen da. Skal vel litt til for at noen kjøper om det er overpriset.

Skulle han få loppet en stakkars liten gutt for mange tusen pga av en overpriset pc, så vil jeg bare minne ts på om at det er noe som heter Karma. Så han vil sikkert oppleve noe som ikke er så hyggelig i ettertid. Kanskje kjøper av pcen har en sinna pappa?

karma's a bitch, if you don't behave.