Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1721
Etter å ha fått mye konstruktiv tilbakemelding på mine to utvalgte bilder fra serien jeg tok av Audi Q5en dro jeg i dag ut på ny shoot med en ny bil. Denne gangen var det en Audi A3 2.0 S-line, en bil som ikke er fullt så "rå" som en Q5 er, så det var en litt større utfordring å få frem monsteret i denne bilen. Med kritikken fra forrige tråd ferskt i minne (spesielt "location, location, location!") dro jeg på leiting etter en spot som var mer "urban" enn forrige nevnte bildeserie. Legger igjen ut 2 av de bildene jeg ble mest fornøyd med:

Først ett som jeg valgte å konvertere til svart/hvitt:


Så et med litt farge i:


Merk at de forferdelige røde skiltene som fikk samtlige til å reagere med avsky er vekke. Location er også en anelse mer gjennomført enn i tidligere nevnte serie.

Med tidligere kritikk i bakhodet, er det noen som har noe ris/ros? På forhånd takk!
Det ser ut som bilder som Audi har i salgsbrosjyrene sine.
De bruker sikkert profesjonelle fotografer så det er god kritikk.
Jeg liker det i gråtoner best.
Du kunne funnet på noe med skiltet på bilen, for det blir et hvitt felt som tar vel mye oppmerksomhet.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Som en A3-eier selv kan jeg si at jeg likte ikke bildene, du mangler jo det essensielle, baken!

Men det var ikke noe høyst spesielt med bildene, som nevnt over ser det ut som salgsbilder, som vi uansett ser nok av i brosjyrene til Møller.
Sitat av Leiha Vis innlegg
Du kunne funnet på noe med skiltet på bilen, for det blir et hvitt felt som tar vel mye oppmerksomhet.
Vis hele sitatet...
Støtter deg der. Likevel blir det litt unaturlig når det er grått, men er helt enig med deg. Takktakk!
Helt fantastiske bilder! Bortsett fra det med skiltet, men bildet i seg selv var som nevnt over - tatt ut fra Audi katalog.

5 stars
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
første bildet er helt ok, men bakgrunnen er alt for rotete og tar mye oppmerksomhet bort fra bilen.
det at bildet er sorthvitt gjør at gråtonene går veldig i ett, og bilen forsvinner i bakgrunnen.

det andre bildet er litt håpløst komposisjonsmessig (ser ingen grunn til å kunne bakdelen av bilen), og har samme problemet med bakgrunnen.

men skarpe og fine er de, kontrastbruken er bra.
Så absolutt pene bilder! Og bilen er jo nydelig, elsker a3n! Hvilket objektvi har du brukt ?
Audi - Noe av det simpleste innen design.

Men du fikk det til, nydelige bilder.
Likte best det siste bilde.

Kan ikke komme med noe skikkelig kritikk da jeg ikke har peiling, jeg ville bare nevne hvor simpelt Audi er og hvor flotte bildene dine er.
Bildene ser ut som de er tatt rett ut fra en katalog som er nevnt tidligere, men syns du har fått noen bra bilder. Lit kjedlige, men som sagt bra. Tror bilde 2 hadde vært bedre om hele bilde hadde vært i bilde.
Sitat av OracIe Vis innlegg
Så absolutt pene bilder! Og bilen er jo nydelig, elsker a3n! Hvilket objektvi har du brukt ?
Vis hele sitatet...
Ser på bildene at det er tatt med et Canon EF 24-70 f/2.8 L.

Bilde nr. 1 Irriterer meg den refleksen i frontruta, ville skrudd på et polafilter og fjernet det. Samt refleksene i døren.

Bilde nr.2 Reflekser igjen, og så liker jeg ikke helt at skulpturen i bakgrunnen "kommer ut" av bilen.

Men creds for skarpe bilder.
Utrolig fine og skarpe bilder, men likte ikke helt at du kappet bakenden på bilde to.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Ser på bildene at det er tatt med et Canon EF 24-70 f/2.8 L.

Bilde nr. 1 Irriterer meg den refleksen i frontruta, ville skrudd på et polafilter og fjernet det. Samt refleksene i døren.

Bilde nr.2 Reflekser igjen, og så liker jeg ikke helt at skulpturen i bakgrunnen "kommer ut" av bilen.
Vis hele sitatet...
Stemmer, EF 24-70 f/2.8L på et EOS 40D. Det er også brukt blitz til å fylle ut lyset på begge bildene, en Sigma 530 Super.

Angående reflekser så har jeg faktisk et cir-polfilter liggende i baggen min, men er ikke flink nok til å bruke det. Jeg ser hva du mener, men på bilde #1 syntes jeg refleksene gjør seg godt. Er enig med deg ang frontruten, men om jeg hadde tunet ned denne hadde jeg også tunet ned alle de andre refleksene, noe jeg ikke vil. Angående bilde 2 er jeg enig, og tenkte faktisk på det selv at det var litt uheldig med rekkverket som kom med på siden av bilen.
Ser at flere kommenterer at jeg har kappet av stumpen på bilen, som jeg vel er enig i at det kunne vært unngått.

Takker forøvrig for all ros og tilbakemelding!
Vet hvordan det er selv, er altfor slapp til å bruke polafilter selv.
Man må/bør vel bare ta seg bedre tid enkelte ganger.

Men småpirk er det alltid, men totalt sett så synes jeg det funker.
Ang. skiltet, hva med å bare skrive A3 eller noe? eller S-line...

Bildene var fine tho
Nå slengte jeg på et tilfeldig tysk skilt (da alle audi-fabrikkbiler har tyske skilter) og mener at det gav bildet en liten løft. Det er ihvertfall bedre enn å ha en hvit flate, eller hva?

Sitat av MannY Vis innlegg
Nå slengte jeg på et tilfeldig tysk skilt (da alle audi-fabrikkbiler har tyske skilter) og mener at det gav bildet en liten løft. Det er ihvertfall bedre enn å ha en hvit flate, eller hva?
Vis hele sitatet...
Der!
Det var prikken over i'en...
Dette fullførte bildet!
Ble sååå mye bedre enn en hvit flekk
Det beste hadde vært å fjernet skiltet helt. Det stjeler blikket vekk fra selve bilen.
Sitat av Kasan13 Vis innlegg
Det beste hadde vært å fjernet skiltet helt. Det stjeler blikket vekk fra selve bilen.
Vis hele sitatet...
Niks. Ser teit ut.

Skilter på, akkurat som Audi bruker selv:
http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp/audi2/emotion/entertainment/gallery.Par.0417.Image.jpg

http://img230.imageshack.us/img230/9421/ab2my2009par0071image.jpg

http://img230.imageshack.us/img230/7066/ab2my2009par0082image.jpg
Sist endret av Cahl; 14. oktober 2009 kl. 10:46.
Sitat av Cahl Vis innlegg
Niks. Ser teit ut.

Skilter på, akkurat som Audi bruker selv:
(dropper bilder i quote)
Vis hele sitatet...
Er enig med deg, skiltet skal jo være på plass, og er til en viss grad en del av designen. Noen biler ser kanskje bedre ut uten skilt (Alfa Romeo anyone?), men skiltet bør være på plass da det er slik du ser den på veien.
Skarpe og fine, men jeg syns du burde blure bakgrunnen en del for å få bilen til å komme bedre frem. Litt forstyrrende med all den fascinerende arkitekturen. Du kutter også rumpa til bilen litt rart på det andre bildet.
Jeg er enig med de andre at det tar seg bedre ut med skilt på.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Ser på bildene at det er tatt med et Canon EF 24-70 f/2.8 L.

Bilde nr. 1 Irriterer meg den refleksen i frontruta, ville skrudd på et polafilter og fjernet det. Samt refleksene i døren.

Bilde nr.2 Reflekser igjen, og så liker jeg ikke helt at skulpturen i bakgrunnen "kommer ut" av bilen.
Vis hele sitatet...
dette.

syns også det gjorde seg bedre med skiltnr.



Tillot meg å dra litt i noen spaker (mitt er nederst, original er øverst)
Sist endret av atomet; 15. oktober 2009 kl. 00:44.