Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1346
Hei.

Setter stor pris på konstruktiv kritikk.



http://img386.imageshack.us/img386/9631/picture393.jpg


Hva synes dere?
Vet ikke helt hva jeg skal si.. Det er noe jeg synes er galt med det, men jeg klarer liksom ikke helt å sette fingeren på det.

Bladet som ligger helt intill linsa er forøvrig utrolig forstyrrende. Uten at jeg skal påstå å ha noen som helst form for ekspertise innenfor dette, vil jeg også si at lyset ble litt feil.

Menmen, dette er nå mine meninger.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Jeg syntes det var bra, bortsett fra at den gikk litt i ett med omgivelsene.

Skal ikke påstå at jeg kan noe som helst om bilder
Det som gjør bildet middelmådig er komposisjonen, kutt vekk mye av det på høyresiden, slik at frosken kommer mye mer til høyre i bildet, kutt også vekk mye av toppen. Bare det ville gjort bildet mye bedre, syns jeg.
Rotete kompossisjon, den greina i høyre hjørne kunne gjerne vært enda mer ut i bildet slik at det ble brukt som en ramme til resten av bildet. Bladet i forgrunnen forstyrrer litt så det ville jeg fjernet, og litt mer luft foran frosken/padda så ville det blitt bedre.

Er fullt og helt klar over at dette er ting som er vanskelig å gjøre når du hanskes med et levende objekt, men litt annen kutt haddde også hjulpet på saken.
Som skrevet, rotete komposisjon...føler også at det er komprimeringsstøy eller unødvendig grain enkelte steder, og litt sjenerende blits.
Sist endret av tafsern; 9. oktober 2009 kl. 16:37.
Kan jo peke ut noe positivt også; frosken virker skarp og fin, og fargene er relativt fine, men kunne sikkert vært litt bedre de óg. Dessverre blir det bare et bilde av en frosk, lik veldig mange andre bilder av frosker.
Skarp og fin, ja, men det skulle bare mangle når de fleste objektiver/kameraer har autofokus. Det som i seg selv er en bragd, er når folk IKKE får ting i fokus, som skulle ha vært det. Det er imponerende
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Skal ikke påstå at jeg kan noe som helst om bilder
Vis hele sitatet...
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Uten at jeg skal påstå å ha noen som helst form for ekspertise innenfor dette,
Vis hele sitatet...
Hvorfor skriver dere og andre dette egentlig? Det er da bare å si deres mening om bildet; det er da det OP spør om.

Dere dreper liksom hele posten deres med den tilleggssetningen. På samme måte som en taler som starter talen sin med: "Jeg er en elendig taler, men...".
Det bladet visste jeg kom til og bli påpekt, det er veldig forstyrranes, men visste liksom ikke helt hva jeg kunne gjøre med det i PS. Har skrudd ned kontrasten, så det hjalp jo litt.

Den greina over synes jeg gjør kjempe mye positivt med bildet. Så den vil jeg helst beholde, men skal sjekke ut om jeg får vekk den greina helt i høyre hjørne der.
Sitat av appel Vis innlegg
Det bladet visste jeg kom til og bli påpekt, det er veldig forstyrranes, men visste liksom ikke helt hva jeg kunne gjøre med det i PS. Har skrudd ned kontrasten, så det hjalp jo litt.

Den greina over synes jeg gjør kjempe mye positivt med bildet. Så den vil jeg helst beholde, men skal sjekke ut om jeg får vekk den greina helt i høyre hjørne der.
Vis hele sitatet...
Mente ikke at du skulle fjerne greina over, bare at det hadde vært bedre komposissjonsmessig om den var mer til høyre i bildet og virket som en ramme.
Exo: Når du har vært her en stund, lærer men på den harde måten at enten skriver man det, eller så har man kilder å vise til. Enkelt og greit.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Exo: Når du har vært her en stund, lærer men på den harde måten at enten skriver man det, eller så har man kilder å vise til. Enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Kilder til egne meninger?
http://img99.imageshack.us/img99/3962/picture394.jpg


Bedre? Dårligere?

Fikk ikke til og flytte greina, så den måtte bort.

Nå har jeg redigert litt mer. Og har lyst på litt PS kritikk. Noen tips til hva jeg kunne gjort annerledes, eller bedre? Takk



http://img98.imageshack.us/img98/3536/picture401.jpg
Sist endret av appel; 10. oktober 2009 kl. 17:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Jeg prøver og bumpe denne med enda flere endringer. Har på følelsen at det ikke var så mange som så de forrige endringene siden tråden ikke ble bumpet.


Ny kritikk? Helst tips på hva som kunne gjort bedre/annerledes i PS.



http://img34.imageshack.us/img34/8199/picture403b.jpg


Takk
Sorry mac, men du kan ikke polere dritt. Dette er et dårlig utgangspunkt som du aldri vil få bra uansett hvor mange timer i photoshop du sitter. lyset er av for dårlig kvalitet(innebygd blits om jeg ikke tar heilt feil) og den eneste måten å fikse det er å ta et nytt bilde med bedre lys. så for sikkerhets skyld; ikke bruk den innebygde blitsen. ever.

dette er nok kritikk i det krasseste laget, men jeg håper du forstår hva jeg mener.
Får en "kjøre innom" følelse, i en sørlandsk småby her.

Frosken med de fargene gir en lystig og merkelig følelse, lysvinkelen er perfekt!

EDIT: Skriveleif