Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 13684
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har en venninne med null rus erfaring og toleranse for piller som planlegger å ta en 7,5mg imovane før hun holder tale på konfirmasjonsdagen til sønnen. Milde himmel, hvor skal dette ende..
Imovane er noe av det verste du kan ta før en tale. Selv så opplever jeg at det blir nærmest umulig å lese én eneste setning på bare 5 mg.
Ville nok heller gått for en Valium!
Anonym bruker
"Takknemlig Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan fort gå bra, men ønsker henne heller lykke til.
Hvis du skal ta Imovane før en tale, ta for guds skyld en lav dos!

Og film det og poste her sen.
Ville hatt en del koffein i nærheten, da imovane er beroligende, og kanskje tatt halve pillen viss det eneste hun er ute etter er å fjerne litt prestasjonsangst m
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Be hun kjøre på å ødlege dagen til sønnen sin ppvirka av piller, blir nok en dag han husker resten av livet.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Uff.. dette kan jo ødelegge mye.
Ta heller en svak dose benzo, type 10mg Sobril
Det er ikke å anbefale! Kjenner flere som tror de ikke er rusa på imovane men oppfører seg som de var hentet rett fra plata! Sløve, snubler i ord og er nesten på en annen planet...
Særeste av de sære
shallabajs's Avatar
Er det noe jeg som jeg er synlig påvirka på så er det imovane. Dette er oppskrift på katastrofe spør du meg
Kjør på! Ta to. Tar nervene hvertfall. Keep me posted
Drikk en pils eller 2. Evt. en liten knært. Det er jo også "godtatt" i slike sosiale sammenkomster.. Når man tar imovane så tror man at man er behersket og klar, mens i virkeligheten står du der å snøvler som en nærkis.
Sist endret av A-tillah; 23. februar 2018 kl. 18:13.
Hvis man snøvler som en narkis av én imovane, så tror jeg at jeg må revurdere hvordan jeg har blitt oppfattet gjennom årene o_0
hvorfor blir èn pille med imovane sammenlignet med heroin i denne tråden? Vil så lite ha en så kraftig effekt på en voksen dame i tidlig 40-årene? Er enig i at vival eller sobril ville vært et bedre valg
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når man først skal teste ut et rusmidel uten erfaring, så ikke gjør det på komf-dagen til sønnen din. Er vell det poenget de fleste prøver å få frem
Var det jeg mente. Klart vi litt rutinerte klarer å holde maska, men når et relativt lett kvinnfolk uten særlig erfaring tar en immovane er det en helt annen sak.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Hvis man snøvler som en narkis av én imovane, så tror jeg at jeg må revurdere hvordan jeg har blitt oppfattet gjennom årene o_0
Vis hele sitatet...
Du er vel ikke en lettvekt dame som aldri har prøvd z-hypnotika eller sterke benzo heller.?
Sist endret av A-tillah; 24. februar 2018 kl. 03:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
IKKE GJØR DET, hun kommer tilå drite seg totalt ut for å si det enkelt. Noen blir himla ute av bare en halv imovane, jeg får roen hele natten så å si av en tablett etter bruk i årevis. Type 15år, så det kan virke sterkere en noen andre føler på. Jeg trodde jeg hadde skutt gullfuglen første gangen jeg satt våken litt på imovanen for det kom en film jeg ville se på tv. Digga det der etter det. Mormor tåler ikke en halv en gang, hun kan ristes uten å våkne på en HALV tablett og er frisk som noen mormor kan være.

s
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
For settingen ville jeg heller anbefalt en Ritalin etc enn noe annet.

Sovemedisin før tale... nop.


Men for å legge til hadde det vært min mor hadde jeg blitt gladere for at hun hadde lyst til å holde tale men var veldig ukomfortabel med det, og hadde syntes det var helt greit om hun heller lot være...enn å holde en rusa tale. Når man er rusa uansett hva det er på så snakker man på ett unormalt følelses register, altså helt fjernt. Do it sober or dont.
Heller en mindre dose benso
Jeg ville rådet henne til å prøve det ut før talen. Er ikke enig i at imovane gjør deg heroinfjærn. Imovane tar godt tak i angst, det handler om å kjenne toleranse grensen før man bruker det til et slikt formål. Har brukt imovane mot prestasjonsangst selv. I eksamenssituasjoner, gikk helt fint. Sobril er et godt alternativ, men sobril er mer usikkert enn imovane etter min erfaring. Sobrilen kan plutselig ikke gi nok funk. Men som sakt, be henne prøve litt på forhånd
Tar hun den dagen før og legger seg som vanlig vil Imovanve faktisk funke veldig angstdempende nesten hele neste dag.

Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
For settingen ville jeg heller anbefalt en Ritalin etc enn noe annet.
Vis hele sitatet...
Seriøst, ritalin? Det er om mulig en enda verre ide enn å ta imovane.
Sist endret av vulcaN; 24. februar 2018 kl. 14:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ritalin er genialt i min bok. Blir glad og fjerner angst.
Sitat av vulcaN Vis innlegg
Seriøst, ritalin? Det er om mulig en enda verre ide enn å ta imovane.
Vis hele sitatet...
100 prosent enig. Stimulerende middel = mer angst.

Det er jo ikke verre enn å bare prøve en pille på dagtid en stund i forveien for å vurdere formen.
Eventuelt bruk legen til det dem er ment for. Forklar situasjonen og spør etter stesolid.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men har benzo og imovane krysstoleranse noen som vet?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men har benzo og imovane krysstoleranse noen som vet?
Vis hele sitatet...
Det har de ikke. Imovane er ikke benzo, men hypnotika.

Oppfordrer også til å ikke ta Imovane før talen, det er en dum ide!
Sist endret av Rusmisbrukeren; 24. februar 2018 kl. 17:37.
Jo, benzo, z-hypnotika, lyrica, neurontin, alkohol og barbiturater har krysstoleranse
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Jo, benzo, z-hypnotika, lyrica, neurontin, alkohol og barbiturater har krysstoleranse
Vis hele sitatet...
Kilde? Interessant.
Kult, da lærte jeg noe nytt idag
Ja ikke sant, så det er derfor jeg kan drikke en liter sprit uten problemer!
Vært der, gjort det.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Kult, da lærte jeg noe nytt idag
Vis hele sitatet...
Jepp, jeg og! Hehe
Jeg skulle og si det med krysstoleranse, det er hvertfall mellom benzo og z-hypnotika. Det kjennes på min kropp. Men imovanen slutter aldri å virke for meg, mens valiumene mine er drops i forhold til før nå. Ikke det at valium ga non rus men terapautisk effekt hadde jeg. Nå merkes det bare når det nærmer seg neste tablett, da får jeg tics i tryne.

s
Sist endret av saviour; 25. februar 2018 kl. 01:04.
Imovane er seig på toleransebyggingen for meg. Sobril fikk jeg toleranse på veldig kjapt. Trenger etter to år samme dose på imovane for å få litt god svai. Bruker det ikke daglig, men ukentlig
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor skal hun ta imovane før talen? Hvis hun har angst vil jeg tro legen skriver ut en resept på noen doser sobril. Hva faen, ritalin? Mulig det blir lettere i 15 minutter på ritalin, men en konfirmasjon varer som regel lengre enn et kvarter. Det å sitte med den kjipeste nedturen på din sønns «store» dag vil jeg fraråde.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå, hvordan gikk det?
Har du film?
Nå husker jeg denne tråden. Dæven, det må ha gått galt. Nesten helt sikker på det!
Slettes ikke sikkert det gikk til helvatt med talen. Har selv brukt imovane i møtesituasjoner der jeg trenger å løse opp å bli mer ekstrovert og outgoing. Har funka helt fint det.. Men sant, jeg har ikke vært direkte rusa. Sånn hallis rusa.
Skulle likt å sett utfallet av denne tråden, tok hun imovane og dreit seg ut? Eller sobril og klarte det? Eller best var seg selv....

s
Tror ikke konfen har vært enda.. Hun finpusser nok på talen nå hehehehe
Sitat av zondar Vis innlegg
Jeg ville rådet henne til å prøve det ut før talen. Er ikke enig i at imovane gjør deg heroinfjærn. Imovane tar godt tak i angst, det handler om å kjenne toleranse grensen før man bruker det til et slikt formål. Har brukt imovane mot prestasjonsangst selv. I eksamenssituasjoner, gikk helt fint. Sobril er et godt alternativ, men sobril er mer usikkert enn imovane etter min erfaring. Sobrilen kan plutselig ikke gi nok funk. Men som sakt, be henne prøve litt på forhånd
Vis hele sitatet...
Dette er det eneste bra svaret i tråden. Prøv det ut på forhånd og finn ut om det fungerer eller ikke for henne.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Picard Vis innlegg
Dette er det eneste bra svaret i tråden. Prøv det ut på forhånd og finn ut om det fungerer eller ikke for henne.
Vis hele sitatet...
Enig! Burde teste en før hvertfall. Jeg selv blir super på de, men noen sovner bare
Men seriøst, Imovane er ikke laget for dette. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har dummet meg ut på imovane eller stilnoct, til tross for at jeg har spist tusenvis av disse pillene. Det var for eksempel en gang jeg gikk hjem langs motorveien og sendte SMS til pappa og skrev at jeg var på skogstur. Det trodde jeg var ganske logisk, fordi jeg var rett ved skogen, og trodde at jeg hadde sett huset vårt bak skogen. Huff...... Det verste er at jeg også la inn en autoreply på telefonen som automatisk svarte på alle SMS der det sto "Autoreply: Svarer snart, jeg er på skogstur". Tror ikke det gjorde bekymringen hans for meg mindre akkurat.

Med andre ord: IKKE ta imovane før konfirmasjonstalen! Jeg har vist flere venner denne tråden, og de bare "åherrejesus, nei nei nei nei!!!"

En ting til: Den "skogsturen" endte med at pappa kjørte meg til legevakta, hvor legen prøvde å få meg til å drikke aktivt kull frivillig, ellers skulle de tvinge meg til å gjøre det. Dermed ble jeg lagt inn på avrusning
Sist endret av Rusmisbrukeren; 15. mars 2018 kl. 13:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det kan gå, dersom hun slavisk følger en nedskrevet tale.
Men det bør definitivt prøves en eller flere ganger før den store dagen.
Bygg gjerne en liten toleranse først
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Ja ikke sant, så det er derfor jeg kan drikke en liter sprit uten problemer!
Vis hele sitatet...
Det at du kan drikke en liter sprit uten problemer, burde jo kanskje kvalifisere til et temmelig stort problem i seg selv?
Sitat av Selex Vis innlegg
hvorfor blir èn pille med imovane sammenlignet med heroin i denne tråden? Vil så lite ha en så kraftig effekt på en voksen dame i tidlig 40-årene? Er enig i at vival eller sobril ville vært et bedre valg
Vis hele sitatet...
Vem har sammenlignet med heroin? Hade hellre tatt heroin enn hypnotika hvis jeg skulle holdt en tale.
Og alder har INGENTING att si for effekt.
Skjønner ikke poenget, det gjør henne trett og er ikke spesielt angstdempende - som er det hun trenger. Sobril, vival eller rivotril er vel førstevalgene. Om hun ellers er en fornuftig dame og har en lege som hun kjenner godt så er det ikke umulig å få det utslrevet som et engangstilfelle. Et glass rødvin, hvis hun vet å stoppe, ville jeg foretrukket langt foran Imovane. Evt en paralgin forte eller to.

Ritalin er et særdeles dårlig forslag for noen som ikke har prøvd det. Ja, det kan gi øket selvtilitt og ergo fjerne angsten, men det er like sannsynlig at det går totalt motsatt - at hun blir så full av angst at hun får total nedsmeltning. Husker da jeg begynte på Ritalin - måtte slutte å spille sjakk en periode, da jeg ble så nervøs at hele kroppen rista når det dro seg til.
Husk og ta opp talen på tlf.. haha.. Lykke til. Håper ikke hun planlegger ett glass med scampis eller no i tillegg.
Sitat av lidran Vis innlegg
Skjønner ikke poenget, det gjør henne trett og er ikke spesielt angstdempende - som er det hun trenger. Sobril, vival eller rivotril er vel førstevalgene. Om hun ellers er en fornuftig dame og har en lege som hun kjenner godt så er det ikke umulig å få det utslrevet som et engangstilfelle. Et glass rødvin, hvis hun vet å stoppe, ville jeg foretrukket langt foran Imovane. Evt en paralgin forte eller to.

Ritalin er et særdeles dårlig forslag for noen som ikke har prøvd det. Ja, det kan gi øket selvtilitt og ergo fjerne angsten, men det er like sannsynlig at det går totalt motsatt - at hun blir så full av angst at hun får total nedsmeltning. Husker da jeg begynte på Ritalin - måtte slutte å spille sjakk en periode, da jeg ble så nervøs at hele kroppen rista når det dro seg til.
Vis hele sitatet...

Dårlig påpekninger her:
Imovane gjør deg mer selvsikker enn trøtt, hvertfall i alle tilfeller jeg har hørt om, fks meg selv. 1-2 PF vil ikke gjøre noenting, vil kanskje funke på en baby på 2 år. Det er heller ikke 'like' sannsynlig at Ritalin øker selvtilliten å fjerner angsten din som om det motsatte skulle skje, aldri hørt om troverdige meninger om at ritalin er noe selvsikker økene noe sted.

Uansett er vel dette en lang tid siden, fulgte denne tråden selv helt på starten, er vel ikke noe mer å somle her etter da.
Vært der, gjort det.
Sitat av sjangsespill Vis innlegg
Dårlig påpekninger her:
Imovane gjør deg mer selvsikker enn trøtt, hvertfall i alle tilfeller jeg har hørt om, fks meg selv. 1-2 PF vil ikke gjøre noenting, vil kanskje funke på en baby på 2 år. Det er heller ikke 'like' sannsynlig at Ritalin øker selvtilliten å fjerner angsten din som om det motsatte skulle skje, aldri hørt om troverdige meninger om at ritalin er noe selvsikker økene noe sted.

Uansett er vel dette en lang tid siden, fulgte denne tråden selv helt på starten, er vel ikke noe mer å somle her etter da.
Vis hele sitatet...
Helt vill påstand du kommer med! "Merker ingenting av 1-2 PF'er, kanskje en baby gjør det" Såklart merker man noe på to PF. Jeg koser meg hvertfall etter to Parlagin. Også flere jeg kjenner som kjenner noe etter to parlagin. HVOR mye man kjenner og hvor mye man merker kontra andre morfin preparater er en annen sak. Og til TS: Be henne gå for noe annet. Som nevnt ovenfor; sobril eller noe. Bare ikke imovane...
Sitat av sjangsespill Vis innlegg
Dårlig påpekninger her:
Imovane gjør deg mer selvsikker enn trøtt, hvertfall i alle tilfeller jeg har hørt om, fks meg selv. 1-2 PF vil ikke gjøre noenting, vil kanskje funke på en baby på 2 år. Det er heller ikke 'like' sannsynlig at Ritalin øker selvtilliten å fjerner angsten din som om det motsatte skulle skje, aldri hørt om troverdige meninger om at ritalin er noe selvsikker økene noe sted.

Uansett er vel dette en lang tid siden, fulgte denne tråden selv helt på starten, er vel ikke noe mer å somle her etter da.
Vis hele sitatet...
Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne, for ALT her er bare tull.

Selvsagt gjør sovemedisinen imovane deg trett. At den, av alt i verden, skulle øke selvtilliten din er rent sludder. Nå er det en del medisiner som får en noe annerledes virkning ved høyere doser, så der skal jeg ikke påstå noe når det gjelder imovane, men her snakker vi normaldosering.

Kodein et prodrug. Det er ikke aktivt i seg selv, men omdannes til morfin når det metaboliseres. Det er morfinet som gir virkningen. Hvis du vet noe som helst om morfin, så vet du at det er angstdempende. Det er ikke noe å diskutere. Dose kan selvsagt variere og vil alltid være individuelt, men det er ikke nødvendigvis meningen at man skal gå rundt å føle seg rusa i slike situasjoner.

Du skjønner at når noen sier «det er like sannsynlig at...» så er det en talemåte man bruker når noe annet godt kan skje? Det er ikke et = -tegn som indikerer at det er nøykatig like stor sannsynlighet. Og det utelukker heller ikke en tredje mulighet: at man ikke merker hverken det ene eller andre.

Men på generell basis så tar du like feil når det gjelder ritalin som når det gjelder kodein. En felles virkning av slike stimulerende midler er øket selvfølelse/selvtillitt. Det gjelder kokain (som ligner mest på ritalin i virkemåte), det gjelder amfetamin, det gjelder metamfetamin og det gjelder absolutt ritalin. Det er ikke noe å diskutere. Det er jo en av hovedgrunnene til at folk tar slike stoffer. Får man de positive virkningene av ritalin er det sannsynlig at en av dem er øket selvtillit. Nei, man blir ikke konge som på kokain, og går ikke rundt og sier «helsike for en selvtillit jeg har nå» til seg selv, det er mer subtilt. Men som med alle andre stoffer er både virkning og dosering individuelt.

Kan ikke fatte at folk absolutt må uttale seg når de åpenbart har null peiling annet en muligens egne og et par venners personlige erfaringer...