Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1115
Hei! Jeg har fått i oppgave å lage en 20 minutters filmsnutt til en konfirmasjon om 2 uker. Jeg har forøvrig masse video og velge fra, men lurer på om noen har tips til enkle, gode og brukervennlige programmer? Windows Movie Maker er jo en mulighet, men vil høre om noen har noen andre anbefalinger! Skal som sagt være ferdig med filmen om 2 uker så jeg trenger et program som er til en viss grad lett å lære seg, og å bruke.
Jeg, og mange andre sverger til Sony Vegas, men dette koster jo en del om du ikke vil ta en tur til en viss bukt.
sony vegas er faktisk ikke så veldig vanskelig å sette seg inni, kan se håpløst ut når du starter programmet, men er egentlig ikke det.
Hvis du bare skal klippe videoer, lage noen effekter og kanskje en sang eller 2 så er Windows Movie Maker helt klart det enkleste og beste valget. Du har også verktøy som Kate's Video Toolkit, Avidemux med fler som du finner her

Lightworks kan jeg forøvrig anbefale, meget godt (gratis) redigeringsprogram. Gratis og betal-versjon finnes.

Obs: Lightworks er ikke akkurat lett å sette seg inn i, så tror ikke det vil være det beste valget for denne oppgaven.
Sist endret av Dimergon; 1. september 2013 kl. 12:09.
jeg trengte et program til en lignende oppgave. Valgte CyberLink PowerDirector, basert på den siden her:

http://video-editing-software-review.toptenreviews.com/

Funker bra, lett å bruke.
Trådstarter
7 0
Skal sjekke de ut, takk for svar folkens!