Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1347
Crazy Son Of A Bitch
Yo Freaks!

Har lyst på noen lys som blinker i takt med musikken på anlegget mitt, og eg trenger litt hjelp Har allerede greidd å kople opp 8 LED dioder som eg har kopla rett inn på basskanalen på recieveren min, dette funker supert. dei blinker i takt med musikken og har ikkje blitt øydelagd ved høgt volum men no har eg lyst på noen nye, i fargen blå. eg testet først å kople på en LED, bare får å teste om det såg bra ut, men denne sprengte når volumet vart høgt... det eg lurer på er; hvordan skal eg kople diodene får at dei skal blinke(med passe styrke) i takt med bassen, uten at dei sprenger når eg skrur opp volumet?
Må eg bruke en transistor som en strømstyrer elns? i såfall hva får en transistor burde eg bruke?

Takker får svar!
Jeg gjorde det der i mine yngre dager og da bare koblet jeg meg på en utgang (type speaker eller subwoofer) på forsterkeren

Om det er det beste det veit jeg ikke...blinka vertfall =P

sorry, jeg las ikke alt, jeg brukte neon og ikke dioder.
Sist endret av rotatilaltbra; 19. februar 2013 kl. 22:07.
Crazy Son Of A Bitch
Trådstarter
Sitat av rotatilaltbra Vis innlegg
Jeg gjorde det der i mine yngre dager og da bare koblet jeg meg på en utgang (type speaker eller subwoofer) på forsterkeren

Om det er det beste det veit jeg ikke...blinka vertfall =P

sorry, jeg las ikke alt, jeg brukte neon og ikke dioder.
Vis hele sitatet...
Ja det var det eg gjor først, men når eg prøver å gjer det igjen sprenger bare diodene ved høgt volum...

kan funke med neon og, vist noen synest det passer betre
Hvordan gjorde du dette? Er det mulig å gjøre dette så jeg kan bruke vanlige lamper? Jeg har nemlig et diode-sett fra IKEA som har vanlig kontakt, mulig å få dette til å spille i takt med musikken?
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Jeg har dette settet under skrivebordet mitt og det funker fjell. Har koblet om strømmen til en slik.
Crazy Son Of A Bitch
Trådstarter
Sitat av anderssxd Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har sett på den selv, men der må jeg vell bruke stereo jack? og da får jeg ikke lyd fra høgtalerene mine :/
HøyRisiko Psykopat
Sitat av xSAY Vis innlegg
Har sett på den selv, men der må jeg vell bruke stereo jack? og da får jeg ikke lyd fra høgtalerene mine :/
Vis hele sitatet...
om du bare leser kommentarene til produktet så får du svaret

Very Sensitive controls. When set
to follow the music if you cough,
sneeze or clap it will respond.
Bruk en egen spenningskilde (batteri f.eks) samt en transistor. Bruker du en mosfet så bør du koble det opp slik du har nå, altså til basskanalen (mosfeter trenger høyere spenning for å skru seg på, usikker på om signalet inn til receiveren er kraftig nok). Bruker du en bipolar transistor må du også ha en formotstand så det ikke går for mye strøm gjennom den, du kan da også velge lysstyrke ved å justere på denne motstanden. En bipolar transistor trenger ikke like høy spenning så den kan du koble hvor du vil. Ta en titt i denne tråden hvis du lurer på hvordan det skal kobles opp: http://freak.no/forum/showthread.php?t=236562