Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1796
Kanskje et noe dumt innlegg for dem som har greie på klokker.
Har nikkelallergi og kjøpte derfor for noen år siden en "dyr" titanium klokke.
Denne har jeg nå tenkt å parkere for noen måneder / år og har derfor kjøpt en 37 kroners internettklokke som jeg bruker til daglig. Trekker derfor spindelen helt ut på den titaniumklokka og den stopper. Så kommer jeg til spørsmålet: Er det bare batteristrømmen som blir brutt her eller er det noe som kan skade klokka?
Det er dyrt med batteriskift, betalte Kr. 210,00 sist.
Er det fordi du ikke vil bruke av batteriet du stopper klokken? Da har jeg hørt det og :P Men hvordan ser baksiden av klokken ut? Hvis det er med skruer så er det døde enkelt å skifte batteri selv.

Du kobler ikke ut batteriet nei, ikke såvidt meg bekjent. Du setter bare klokken i frigir så du kan stille viseren, og viseren vil da følgelig ikke gå rundt av seg selv. Men kanskjendu opplever bedre batterilevetid fordi det blir mindre last for urverket?
Lol, klokkebatterier varer LEEEEEEEEENGE
Hvis du har nikkelallergi så ville jeg i alle fall ikke brukt en klokke til 37 kroner. Den er garantert full av nikkel! Men det er nå så.
Stiller meg bak wanna-b, kan ikke se for meg at batteriet kobles fra når du frikobler viserne. (ikke tror jeg lasforskjellen er betraktelig i strømtrekk heller). Det er ofte veldig enkelt å bytte batteri i klokke selv, hvis det er gjenget baklokk er det litt mer kilent, du trenger et eget verktøy, (du kan bruke en tynn spiss tang, hvis du er forsiktig) men det verktøyet koster mindre enn det koster å bytte batteri en gang i en forretning.