Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 975
Jeg begynte å ta bilder for noen måneder siden. Er ganske ny på kamera og photoshop. Men her er hvertfall noen av de bildene jeg har tatt, og kanskje er mest fornøyd med. Og har gjort et forsøk på å redigere.

Hva syntes dere ?

Bilde1:


Bilde2:


Bilde3:
Syns bildene var veldig fine..
Likte spesielt det 2. bildet. Hva slags kamera bruker du?
Liker best bilde nummer 1. Stilig. Liker fargene.
Nummer 3 på en andre plass. Liker det.
Bilde nummer 2 er ikke dårlig, men det er så mange andre bilder som ligner at det er litt oppbrukt. Kanskje spart litt på fargene. Men liker effekten vannet får av det.
Sist endret av sneipen; 15. desember 2012 kl. 00:46.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Likte best Nr. 3

60D?
7D?

Nikon maybe?
Sist endret av HanDuck; 15. desember 2012 kl. 00:44.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Syns bildene var veldig fine..
Likte spesielt det 2. bildet. Hva slags kamera bruker du?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker Nikon D40, relativt gammelt. Men det funker foreløpig
Where too start!

Skal gjøre det kort og minst mulig destruktivt, men! Det første som jeg vil nevne er vannmerket ditt! Det er ikke noe vannmerke, det er overkill signatur med alt for kronglete skrift og langt navn. Det tar nesten all oppmerksomheten fra bildene i seg selv. Den skifter også merkverdig nok farge på hvert bilde noe som gjør den mer plagsom enn den allerede er.

HDR effekten på det første bilde gjør at vannet ser grønt ut, ikke noe problem med det egentlig intill støyen slår inn noe den gjør rimlig kjapt om man ser på den i fullscale. Det trekker kraftig ned.

Bilde som er tatt på kveldstid med de intense fargene har en sort ramme som virker ekstremt unaturlig. Når du i tilegg har en ekstrem kontrast på fargene gjør dette at det ikke ser veldig bra ut, man kan se konturerene til trær i fullsize. Bildet er heller ikke i vater noe jeg mener de fleste naturbilder skal ha. Og steinen i høyre hjørnet hjelper ikke stort.

Det siste bildet ditt skulle du fått KP for om det var i en ny post. Men siden 2 av 3 bilder i mine øyne ikke ser stort bra ut grunnet overeksponering lar jeg være. Men tilbake til det siste bildet ditt. Personen er plassert på en spennede måte. Dette liker jeg
Er stort sett enig i det Little Pixie skriver. Men man må ta i betrakning at dette er ikke foto. Disse bildene er redigert i PS CS 5.1, noe som gjør at det ikke lenger er råfoto. Derfor blir bildene vurdert etter en helt annen skala, og de to første bildene får stryk av meg. Det siste bildet er kult, men når du allerede bruker et redigeringsprogram, så hvorfor ikke fjerne de 2 forsyrrende elementene i form av svare prikker på venstre siden av bildet?

Nå ble det litt mye ris her og litt lite ros. Så her får du litt ros for det siste bildet:

Det er velbalansert, dvs at personen stort sett står i det gyldne snitt. Effekten ved at det er lysere rett bak personen, som en "inverted" skygge er ekstremt kul. Men alt dette er egentlig ros for et råfoto. Jeg vet ikke om du har redigert alt dette eller om dette er tatt slik som det er. Du har i allefall gjort bildet svart i PS, så jeg aner jo ikke hva annet du har redigert.

Desverre en lusen 3 fra meg på det bildet.
Sist endret av elytsmoorhs; 16. desember 2012 kl. 11:48. Grunn: trykkleif
Enig med little Pixie her, Den veldig store vignetten på bilde nr2 virket veldig unaturlig og jeg syns det ødelegger bilde mye. Nr1 har du overdrevet HDR effekten, farger og tekstur blir forvridd... Likte bilde Nr3, men som sagt syns jeg og alle har litt dårlig eksponering.
Alle syntes det er gøy å ta av med redigeringa i begynnelsen, prøv å kom over det stadiet fort, det ser ikke bra ut.
Har ikke tid til å sette fingern på noe mer, må løpe.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Syns bildene var veldig fine..
Likte spesielt det 2. bildet. Hva slags kamera bruker du?
Vis hele sitatet...
NIKON D40 med AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED II