Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1004
Jeg fant ikke noe lignende som ligger her fra før.

Jeg har fått sansen for analog fotografi og vil gjerne dele kunskap, bilder og teknikker med dere
Jeg har en del gammelt utstyr og en del film av forskjellige typer samt filtere. Jeg har 4 analoge kamera av forskjellige merker og filmtyper. 3stk 135mm og 1 120mm kamera.

1. Miolta XG9 135mm
2. Canon AE-1 135mm
3. Diana mini 135mm
4. Diana F+ 120mm

Jeg har til nå prøvd meg film av typen:

gammel fargefilm som gikk ut på dato tidlig på 90-tallet.
ble en del kule bilder.

Redscale fant jeg ut at det ble veldig vanskelig fordi den krever svært mye lys selv ved 100 ISO. lettere å bruke 135mm enn det er med 120 da jeg kun fikk 2 brukbare bilder fra 3 ruller med film. 12 ekponeringer per rull.

E6 har jeg til nå bare kjørt crossprosses på, altså framkalle den som C-41 og fikk mange kule bilder i med en sterk rødtone.

Jeg har bare tilgang til C-41 framkaller på jobben og derfor ikke framkalt noen E6 som de skal. men har planer om dette snart!

Er det noe som har prøvd seg på B/W IR film, som har noe erfaring med de?
Jeg har et IR filter i bestilling men tviler på at det gir samme effekt som det filmer gir?

Her et bilde jeg har tatt med minolta XG9 og E6 crossprosses av akarselva

http://imageshack.us/photo/my-images/84/akerselva.png/

Gjerne legg ut bilder og del deres meninger om filmtyper og teknikker

skal legge ut flere bilder må bare få skannet de digitalt!
Sist endret av -=Insane=-; 8. juni 2011 kl. 15:23.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Her er et bilde jeg tok her om dagen av en måke som kom ruslende. Kameraet er et Olympus OM1, filmen er Kodak Tmax-100 som har gått ut på dato for 10 år siden eller noe. Fremkalt på kjøkkenet i kodak HC-110 i 7 min.
http://foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bi...brukerid=96343