Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1940
Heisann freakere!
Det har seg sånn at jeg har tenkt å kjøpe nytt videokamera snart, jeg har lest en del tester men klarer ikke bestemme meg.
Har noen her peiling på film? hadde vært fint med litt anbefalinger og tips
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Samlet har vi masse peiling. Du må gi oss kriterier. Prisklasse, om det skal tåle noe, lagringsmedium, batteritid, ekstrautstyr, bruksområde osv.
Trådstarter
8 0
jeg glemte kanskje det, Har tenkt å bruke rundt en 7-8 tusen, Hadde fåretrukket Flashminne. Skal brukes over alt, mest ute. Ikke så viktig med batteritid. Bør også være muligheter for å bruke forskjellige linser
Canon HF S100
Et helt suverent filmkamera.
HD kvaliteten er helt utrolig.
Kjøpte dette filmkamera for 2 måneder siden å har ikke angret et sekund.
Trådstarter
8 0
Ok, har sett en del reviews av HF S100 og det meste virker positivt, tror at jeg går for det
Kan si en ting. Du kommer ikke til å angre.

Canon HF S100 er et utmerket videokamera å noe av det beste med det (min mening) er at det er veldig lett å bygge ut. Du kan kjøpe vidvinkel objektiver eller objektiver for å få lengere tele om mye mer.
Canon HV40, 30 eller 20 skal være et realt alternativ. Har det ikke selv, men det skal visst være det beste hvis du ikke leter etter semiproft.

http://www.camcorderinfo.com/content...HV40-35813.htm

Et tips er uansett å undersøke NØYE før du bestemmer deg for å kjøpe. Ikke bare hør på det vi har å si. Vær kritisk.
Sist endret av Skogslarve; 18. januar 2010 kl. 16:56.
Canon HV30 og Canon HV20 er to utdaterte videokameraer (Canon HV40 er ikke så langt bak). Canon HF S100 er et av de senere videokamerane som Canon har kommet med å har derfor en del nyere teknologi enn de eldre modelleme fra Canon. Helt sant at du må være kritisk når du skal kjøpe deg noe som er såpas dyrt, men for å være helt ærlig så ville jeg stolt mere på en som har kameraet som persjonen anbefalerer enn en som jobber på Eljkøp, Expert eller andre butikker. Før jeg valgte kameraet mit så var jeg på Eljkøp å snakket med en som jobbet i avdelingen som de solgte videokameraer å han frarådet meg å kjøpe HD kamera. Argumentet hannes var at et vanelig meneske øye ikke klarte å se forskjellen på HD å ikke HD. Dette har jeg undersøkt ved å samenligne mit HD kamera å kameraet til kompisen min som ikke er HD (eldre modell, men det har lite å si). Å jeg så STOR forskjell på HD å ikke HD.

Det beste du kan gjøre når du skal ta et sånnt valg som du skal nå er å lese mange (å da mener jeg nesten alt det som er) av tester som finnes på nettet. Dra i en butikk å prøv å hold noen av de forskjellige videokamerane du har sett deg ut (ikke finn fra 5-8 kameraer som kan være av intresse finn 2-3 maks 4 som du liker) å les lit mere om akurat disse. Les om sterke og svake sider ved videokameraet å så vil du etter lit tid finne det som du kjøper. Å kjøpe noe bare på måfå kan gå bra, men det er stor sansynerlighet for at det går dritt å at du angrer etter en stund.

Da ønsker jeg deg bare lykke til med valget.


Kristian L.
Trådstarter
8 0
Da har jeg kjøpt kameraet mitt etter å ha snudd internett opp ned så bestemte jeg meg for Canon HF S100 Jeg er veldig fornøyd med det som jeg har sett til nå, skal filme en kortfilm i morgen så da får vi se. Legger ut test video så snart som mulig Og igjen, takk for hjelpen !
Trådstarter
8 0
http://www.youtube.com/watch?v=NDJa5kNMqKU Her er en liten test av kamera