Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3721
Tror dere at nå er et godt tidspunkt, eller burde jeg vente? (Kun spekulasjon)
Det er det ingen som vet. Forventninger er allerede medberegnet i prisen.
Utforskeren
Sluzzz's Avatar
Umulig å si. Dårlige tider sier andre. Jeg ville ventet litt..kun gjetting.
long term investment så er det sikkert bra. Bare ikke få angst når verdien har tapt seg 50-60%, det kommer til å skje. Ha is i magen.
Om du kan tillate deg å anse pengene som tapt, kan du gjøre det. Ingen vet hvor prisene vil gå, men du må være forberedt på det verste.

Om du vil ha tips til tryggere investeringer, hiver jeg gjerne ut noen tickers.
Sist endret av Trenbro600; 3 uker siden kl. 18:30.
Sitat av Trenbro600 Vis innlegg
Om du kan tillate deg å anse pengene som tapt, kan du gjøre det. Ingen vet hvor prisene vil gå, men du må være forberedt på det verste.

Om du vil ha tips til tryggere investeringer, hiver jeg gjerne ut noen tickers.
Vis hele sitatet...
Hei, jeg skulle gjerne hatt ett par tips til investeringer!
Hvor mye ca skal du inn med?
Vis hele sitatet...
Sjekket nettopp kursen på Coinmill, en bitcoin etter dagens kurs tilsvarer 45679.66,-
Hva så?
Vis hele sitatet...
Hva så? Du spurte jo hvor mye han skulle inn med, til tross for at det står i tittelen på tråden.
Hva så?
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
100k cirka
Hva så?
Vis hele sitatet...
Så nå at du svarte til straight, ikke ts, my bad
Sitat av StraightFlush Vis innlegg
100k cirka
Vis hele sitatet...
Kjøp aksjer i sdsd på oslo børs.
Sitat av StraightFlush Vis innlegg
100k cirka
Vis hele sitatet...
Sett 50 50 obx og egenkapitalbevis. Kanskje kjedeligere enn bitcoin, men trygge 10k++ i året.

Elkem er min favoritt blant aksjer.

Fortsett å spare så ser du snøballen ruller raskere og raskere
▼ ... over en uke senere ... ▼
trenbro har du lyst å forklare litt mer utfyllende om dette?
hvor plasserer man bitcoin? hvilken wallet er safe ? vil ikke ha dem på noen "bank" online. vil ha de på min pc.
sliter med å finne noe bra.
Sitat av magnet Vis innlegg
hvor plasserer man bitcoin? hvilken wallet er safe ? vil ikke ha dem på noen "bank" online. vil ha de på min pc.
Vis hele sitatet...
Ville kjøpt en Trezor (hardware wallet) om du skal holde mye.
Sitat av magnet Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hardware wallets som trezor/ledger. Det er brikker som er laget for å oppbevare kryptovaluta i den mest sikre veien mulig. Når du plugger den ut av pc-en er den helt kald (ikke koblet til internet) Disse koster en 1000kr så bare kjøp om du skal oppbevare større mengder.

Ellers vil jeg anbefale exodus. Sikker wallet med fin interface

ps. aldri oppbevar coinsa dine på exchanges, disse blir ofte hacket og du får nesten aldri noe refund. Når man mister penger i kryptomiljøet er det alltid din feil, imotsettning til irl. Binance var så å si den eneste exchangen som aldri hadde blitt hacket, men i forigje uke ble de hacket for 40 mill $...
Sist endret av Furia; 1 uke siden kl. 17:41.
Jeg ville heller ha investert i annen crypto enn bitcoin. Finnes mange interessante coins der ute som har flere bruksområder. Jeg tror aldri bitcoin vil ha like stor verdi som den en gang hadde, men er selvsagt bare spekulasjoner.
ta heller å invester i diverse mynter enn alt på btc
Sist endret av Pillfreak; 1 uke siden kl. 21:27.
Man trenger ikke å være først for å være original https://gyazo.com/80e29bd9110ac1a84e18ef0a141c1731

Akkurat nå tar en transaksjon på bitcoin nettverket 1-2 timer og koster 0.2$ i fees, tviler på at det er gunstig for et betalingsystem som egentlig skulle ta over valuta. Bitcoin er blitt så stort at det umulig kan gå til null imo, er så mange applikasjoner og skit som er bygd oppå nettverket. Akkurat nå brukes vel kanskje bitcoin som askjer, for å tjene penger.

Om du skal lete etter altcoins som skal tjene deg litt cash burde du finne noe som har en god underliggende teknologi som ikke er et quick-cash prosjekt (mange developers som lager mynter bare for å holde og selge 50% av sine egne mynter). Personlig holder jeg øyet med Bitcoin SV (ikke samme som bitcoin).

Det er jo fortsatt veldig komplisert å vite hvor prisen blir å gå. Utrolig mange faktorer, så bare fordi teknologien ikke er perfekt enda betyr det ikke at prisen går ned, ihvertfall når folk investerer uten å gjøre research.

Charts som denne er jo fristende da https://gyazo.com/8259906e6a1c6bd0e145724eadc98431
og denne https://www.tradingview.com/chart/BT...tting-started/

Jeg har som regel å kjøpe når mesteparten selger og selger når mesteparten kjøper. Derfor kjøpte jeg en god del rundt 3000$ tidligere i år.

Her er noen viktige datoer som blir å styre markedet i tiden fremover. https://gyazo.com/0903534970863d7787bf8ff71d926145
Trådstarter
7 0
Vurderte å kjøpe to hele bitcoin faktisk. Men jeg visste ik at banken hadde restriksjoner på det atm. Damn, hadde vært lettjente penger, men pyttpytt.

Er det fortsatt en relativ stor bank i Norge som dere vet om ikke har slike restriksjoner mot kjøp av kryptovaluta? Hvilken andre muligheter er det for øyeblikket? Skal ikke kjøpe nå, men greit å vite til neste gang magefølelsen skriker " KJØP"
Sist endret av Michio Kaku; 1 uke siden kl. 00:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Undersått
Ja, du hadde gjort det bra hvis du kjøpte når du lagde tråden! Si gjerne ifra neste gang du får en slik magefølelse

Ellers har jeg ingen anelse med tanke på banker. Jeg har ikke hatt noen problemer med min bank, men det er vel rundt et år siden jeg handlet sist.
Man kan jo kjøpe kryptovaluta via privatoverføring til de fleste på localbitcoins? Blir vel ikke forskjellig om man overfører for kjøp av bil, ingen som spør banken om lov til å bruke sine egne penger?
Trådstarter
7 0
"Hei!
Vi har sperret for all handel med/mot kryptovaluta.
Dette med bakgrunn i Hvitvaskingsloven og hvilke krav den loven stiller til oss som bank. Vi har også i våre vilkår ett totalforbud mot å benytte våre konti i forbindelse med kjøp/salg av kryptovaluta. Dette igjen med bakgrunn i hvilke krav som stilles mot oss som bank.

Med vennlig hilsen
for Storebrand Bank ASA"
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Sitat av Michio Kaku Vis innlegg
"Hei!
Vi har sperret for all handel med/mot kryptovaluta.
Dette med bakgrunn i Hvitvaskingsloven og hvilke krav den loven stiller til oss som bank. Vi har også i våre vilkår ett totalforbud mot å benytte våre konti i forbindelse med kjøp/salg av kryptovaluta. Dette igjen med bakgrunn i hvilke krav som stilles mot oss som bank.

Med vennlig hilsen
for Storebrand Bank ASA"
Vis hele sitatet...
Tre ting du kan gjøre er å:
1. Skaff deg ny bank.
2. Skaff deg et kredittkort som du kan kjøpe kryptovaluta med, og betal det ned med en gang.
3. Har du prøvd localbitcoins, så vidt jeg vet så overfører du da til privatpersoner og da kan vel umulig banken vite at det er bitcoin du skal kjøpe.
Sist endret av HuskaIkke; 6 dager siden kl. 06:46.
Trådstarter
7 0
Skal nok prøve localbitcoins neste gang. Men kjøper nok ik noe før prisen er nede på rundt 4k. Det kan jo ta noen uker (tipper jeg :P)
Sitat av Michio Kaku Vis innlegg
Skal nok prøve localbitcoins neste gang. Men kjøper nok ik noe før prisen er nede på rundt 4k. Det kan jo ta noen uker (tipper jeg :P)
Vis hele sitatet...
Bra du har tålmodighet hvertfall. Hva som skjer i crypto verden nå er vel like umulig å si som det alltid har vært.

Feks siste økning nå som kom ut av ingenting. Masse bad news og Binance hack som hadde motsatt effekt av hva man skulle tro.

Jeg hadde ikke turt å vente på 4k btc nå, but who knows.