Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 807
Hallo.

Jeg har merket dette i veldig mange spill nå, og jeg begynner å lure litt.

Jeg har den første 60gb versjonen av PS3.

Når jeg spiller, så virker det som at det ikke er så veldig høy fps, det går ikke flytende, og man skulle tro det var 20 fps. Det er som at det er litt slow-motion på en måte, hvis dere skjønner.

Hva kan dette komme av? Jeg vet at PS3en min har et lite problem med varme tydligvis, da viftene går som et helvette. Kan dette være problemet?

Eller kan det være TVen? (Skal være HD-ready (står 1080i i værtfall når jeg spiller. Er delvis et jallamerke, ikke bra anti-aliasing i det hele tatt.)

Så, hva tror dere dette kan være?
PS3'en går vell ikke høyere enn 30 FPS om jeg ikke husker feil.
Dette kan resultere i at man syns det hakker litt.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Joda, men hos andre jeg har sett så går det jo veldig flytende?

Det er sånn typisk FPS-drop som når det skjer mye, osv.

Kan legge til at det hjalp litt å tvinge den ned i 720p i stedet for 1080i, kanskje det er rett og slett er pga TV som ikke er full-hd.
Har samme problem
Det er mulig at det ser ut som om noen har stappet sukkerspinn inn i din ps3. Det var hvertfall tilfellet for meg. Man kan ikke gjøre stort annet enn å skru fra hverandre alt man får skrudd fra hverandre, og blåse rent komponenter med trykkluft (fra Biltema, chlas ohlsson, Elkjøp). Hvis skjermkortet går for varmt vil gpu klokke seg ned for å begrense varmeutvikling, dette fører til at du får lavere fps, og spillet vil virke som om det går saktere.

Jeg vet ikke om det er gjort indre oppgraderinger i ps3 fra første versjon.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Skal sjekke for støv!

Såvidt meg bekjent, så var det vel faktisk bedre hardware i den første PS3'en, og at de lagde dermed en annen versjon (hvilken kom etter?) fordi det ble for dyrt?

Dette har jeg ikke kilder på, minns bare å ha lest det. (Bakoverkompatibiliteten også, forsåvidt.)
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Skal sjekke for støv!

Såvidt meg bekjent, så var det vel faktisk bedre hardware i den første PS3'en, og at de lagde dermed en annen versjon (hvilken kom etter?) fordi det ble for dyrt?

Dette har jeg ikke kilder på, minns bare å ha lest det. (Bakoverkompatibiliteten også, forsåvidt.)
Vis hele sitatet...
Er vell ikke bedre hardware, men den første hadde bakover kompatibelitet som vart for dyrt. For å senke prisen måtte dei ta det vekk, prisen gikk da fra rundt 5000 - 3000/3500 eller noke sann.