Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 688
Okei, hva betyr dette:

Sitat av den litt gamle dataen min
ACPI: BIOS age (1999) fails cut off (2000), acpi=force is required to enable ACPI..
Vis hele sitatet...
Og; hva gjør jeg med det?



(Dere som tenker stille for seg selv: "kjøp deg ny data" kan holde stille. Jeg har hørt det før, og jeg har fortsatt ikke råd. )

(dere som tenker: "Justfuckinggoogleit.com!" kan også være litt stille, for jeg har googla, og jeg skjønte ikke heeelt hva som var greia. )
Det hjelper som regel også å poste når du får feilen.

Har det med ubuntu og det å skru av maskinen så kan du ta en titt her.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=2464392
Sist endret av Mith; 19. april 2007 kl. 22:40.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
ACPI er av fordi pcen er gammel. Du kan tvinge OSet til å bruke ACPI dersom du positivt veit pcen støtter det...
pho
Trådstarter
allright, jeg får det når jeg prøver å innstallere Kubuntu 7.04. Altså: etter vil du boote eller hva det nå står, og så må man trykke enter, og så skal det komme en live-greis, men det gjør det ikke. det bare kommer opp denne feilmeldinga, og så blir det svart.

men hvordan vet jeg at dataen min takler det?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
du prøver med acpi=force som bootoption. Skal funke uten også.
pho
Trådstarter
hmmm... hvor finner jeg denne optionen?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du skriver den inn i bootmanangeren.
pho
Trådstarter
jeg fant den ikke der, men jeg kan se igjen
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du kan også prøve på en bios oppgradering for å se om det er kommet noen ACPI fix \ Y2k fix
pho
Trådstarter
allright. jeg kan sjekke det.