Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 927
Skal kjøpe nytt kabinett. Men så lurte jeg på om noen hadde noen tips? Kabinettet skal koste max 600(er ganske fattig)
Og det har ingenting å si om det er midi, maxi eller whatever..UNNTATT barebone
Si gjerne hvorfor dere anbefaler det kabinettet dere poster.

På forhånd takk!
Hva med denne? Du finner mange andre på Microplex.

- Minit
Ikke kjøp en ferdigmodda kiddiecase. Med andre ord, hold deg unna raidmax o.l.
AOpenkabinetter fungerer helt greit, samme med openwin og chieftec. Helt greie kabinetter uten noen sinnsyk pris. Du kan også gå for qtec (billig søppel, koster rundt 300-400 kr) og modde litt på for å gjøre de brukbare.
Opprinnelig postet av Mister Minit
Hva med denne? Du finner mange andre på Microplex.

- Minit
Vis hele sitatet...
Hva mener du med "denne"? Du har bare linka til hovedsiden til Microplex...
Eller gå for et Aerocool, jeg kjøpte dette for noen dager siden, er meget fornøyd
Opprinnelig postet av Dionysos
Hva mener du med "denne"? Du har bare linka til hovedsiden til Microplex...
Vis hele sitatet...
funker nemelig ikke å paste en direkt link til produkter på microplex.. det står en link på sida som man må bruke.
Har hørt veldig mye dårlig om Q-tec sine billigkabinetter, blant annet at de har en forferdelig PSU, som skal gi langt dårligere kraft enn den oppgir. Uansett, Chieftec har kvalitetskabinetter til en bra pris. Kjøp gjerne noe av de.

Casemod-vennlige er de også!
For ca. 1 år siden tenkte jeg på akkurat det samme. Og jeg researcha på de mest brukte sidene. (www.microplex.no www.komplett.no www.overklokking.no www.hardware.no). Det er mange steder. Jeg stoppet opp på microplex.no og fant et kabinett som jeg likte veldig godt.

Chieftec Big Tower Black med sidedør kostet 800,- der, men det var uten PSU, så jeg fant det samme kabinettet til 200 kroner dyrere på komplett.no. En 360w Psu vell og merke.
Så jeg besilte dette kabinettet og gledet meg sykt til å få det.

Da jeg omsider fikk det ca.1 uke senere, pakket jeg det opp og fikk se vidunderet. Den var skikkelig stort!
Og det veide 15 kg med strømforsyning i.
ok, det er heavy, men et bra kabinett. Det er stilig, sykt bra plass til å arbeide i, ikke et lite som du ikke får komponentene inn i.
Men det jeg angrer på nå, er at mitt kabinett er skikkelig stort, og det som nå kjøpes av de fleste er mini kabinett.

Jeg ser at du har tenkt å bruke 600,- på det. Jeg vil tro at du finner noen nice kabinett, men det kan være dårlig og.
Det som du også må tenke over er:
- Bryr du deg om at kabinettet bråker?
- Skal det være stilig og et tøft kabinett og ikke en kjedelig grå kasse?
- Hvor mye plass trenger du?
Jeg vil bare henvise til www.hardware.no. Der finner du tester på kabinett også.
Sist endret av margido; 20. april 2004 kl. 17:39.
Spar til du får råd til et Lian Li PC75usb. Det er sexeah!
Chieftec er kort og godt bare best. Men kabinettene er tunge og du må kjøpe/sette inn en ny strømforsyning hvis du skal få et under 800. De beste Chieftec kabinettene er DX serien.

Lian li er også bra, de har lette og stilfulle kabinetter, men de egner seg ikke veldig bra for videre casemodding.
Opprinnelig postet av Loeve
Har hørt veldig mye dårlig om Q-tec sine billigkabinetter, blant annet at de har en forferdelig PSU, som skal gi langt dårligere kraft enn den oppgir. Uansett, Chieftec har kvalitetskabinetter til en bra pris. Kjøp gjerne noe av de.

Casemod-vennlige er de også!
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120282&cks=PRL
"Silver Black/Blue" serien er veldig grei, plass til en del disker og USB/lyd i front. At PSU'en er dårlig, tja... Den er jo omtrent gratis, så hva kan du forvente?
Jeg har ikke hatt noen problemer med disse PSU'ene i "standard PC'er"
Skal du ha et lett og greit kabinett gå for Skyhawk, greit, dem er litt modda, men de er i Børstet aliminium og veier nesten ingen ting, tenkte og selge mitt, men beholdt det istede fordi det er så greit å ha med på LAN, veier mindre en baggen