Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1336
Hei!
Jeg kjøpte en Komplett gamer premium - GTX 680 edition før jul i fjor.
Var fornøyd med den i starten, men siden en kompis av meg kjøpte et 660ti skjermkort har jeg følt at noe er galt med skjermkortet mitt, fordi det presterer ikke bedre enn kompisen min sitt 660ti. (for det meste verre, faktisk)
spiller mest Arma 2, på nesten max settings, men må kjøre uten Anti-aliasing pga. FPSen blir for lav med det på. ligger på rundt 40-60 FPS normalt, og kjermkortet ligger på max load. Kompisen min kjører på samme grafikk og har gjennomsnittlig lik-20 FPS mer enn meg.

Unigine Valley benchmark test:

SPOILER ALERT! Vis spoiler

[CENTER]Unigine Valley Benchmark 1.0

FPS:
24.2
Score:
1014
Min FPS:
10.1
Max FPS:
106.4
System

Platform:
Windows 7 (build 7601, Service Pack 1) 64bit
CPU model:
Intel(R) Core(TM) i7-3820 CPU @ 3.60GHz (3602MHz) x4
GPU model:
NVIDIA GeForce GTX 680 9.18.13.1422 (2047MB) x1
Settings

Render:
Direct3D11
Mode:
1920x1080 8xAA fullscreen
Preset
Extreme HD[/CENTER]

andre tester å sammenligne med:
http://forums.us.ncix.com/forums/topic.php?id=2593571



Det er ikke overoppheting, da skjermkortet ligger stabilt på 65 grader C under load.
Har oppdatert driverne.
Forslag til hva som kan gjøres?
Hvilket resultat får kompisen din på benchmarken?

Edit: Første posten i tråden du lenket til viser at du burde ha nesten dobbel score i benchmarken. Kan du prøve 320.14 beta-driveren?
Sist endret av Ozma; 15. mai 2013 kl. 01:06.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Hardware specs? Til deg og kameraten din. mange faktorer bortsett fra GPU.
Spiller dere på samme oppløsning?
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Er ikke Arma II mer CPU krevende enn GPU? Har merket det samme selv med 680 at det er prossesoren som trekker ned.
Jeg vil ha utskrift av dxdiag.
Lesesyk <3
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Er ikke Arma II mer CPU krevende enn GPU? Har merket det samme selv med 680 at det er prossesoren som trekker ned.
Vis hele sitatet...
Ligger ikke på halv load engang på CPU når jeg spiller ARMA 2, er nok ikke bottleneck der. GPU liger på full load.

Kommer med mer info når jeg kommer hjem fra skole
Sist endret av ExcludedBug; 15. mai 2013 kl. 10:52.
ARMA 2 går nesten bare på CPU, hvis kompisen din har bedre CPU en deg kan det være forståelig, og har kompisen din Overclocket sitt 660?

Du kan også kjøpe en 690 uten å få noe særlig bedre FPS, så tror ikke det er skjermkortet som er dårlig. Bare det at CPU har mest å si på ARMA 2
Sist endret av bronning; 15. mai 2013 kl. 13:02. Grunn: Mer og legge til
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Kjøpte selv et ZOTAC 680 her om dagen, sammen med i7 3770K@4.6GHz, 8GB Vengeance RAM og Z77 Sabertooth kjører jeg ARMA2 nesten maksa rundt 50 FPS.

Det du kan prøve, er å kjøre opp ARMA2 via RAMdisk, gir ikke alltids bedre FPS, men det burde gjøre det raskere og kan booste FPS. Kan dessverre ikke kjøre RAMdisk lengre, siden jeg ikke har nok RAM, men kommer definitivt til å gjøre det etter at jeg får 16GB igjen.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Jeg vil ha utskrift av dxdiag.
Lesesyk <3
Vis hele sitatet...
Really? 71k tegn ? Du vil lese det? :O

Mener hans specs er lignende dette:
i5-3470 @ 3,2 GHz
MSI B75MA-P45
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB - 2x4GB
GTX 660ti

Mine specs er:
Fractal Design Define R4 Black Pearl
Corsair TX V2 750W PSU
ASUS P9X79 LE, Socket-2011
Intel® Core i7-3820 Processor
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB
MSI GeForce GTX 680 "Twin Frozr III"
OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB (systemdisk/viktige programmer)
OCZ SSD Agility 4 Series 2.5" 128GB (spilldisk)
Seagate Barracuda 1TB
Seagate Barracuda 3TB
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
Windows 7 Pro 64bit

Han har litt lavere oppløsning. 4:3 skjerm mener jeg, men det er ikke bare dette som får meg til å tvile; det er Unigine's benchmark test i tillegg. burde hatt nesten dobbel score.
Må være noe galt når du får så lav FPS. 40-60 FPS normalt høres ut som maskinen min for 3 år siden.
Off topic: Først og fremst så burde AA og AF vere det første du maxer... AA burde i alle fall stå på x4, x8+ ved under 1080p...FXAA er også veldig lurt å maxe.

On topic: Sjekk kva driverer kompisen din kjører, og samanlikn i ein bench der begge ligger på 1280x1024.
Sist endret av R0flcopter; 15. mai 2013 kl. 16:58.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av ExcludedBug Vis innlegg
Really? 71k tegn ? Du vil lese det? :O

Mener hans specs er lignende dette:
i5-3470 @ 3,2 GHz
MSI B75MA-P45
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB - 2x4GB
GTX 660ti

Mine specs er:
Fractal Design Define R4 Black Pearl
Corsair TX V2 750W PSU
ASUS P9X79 LE, Socket-2011
Intel® Core i7-3820 Processor
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB
MSI GeForce GTX 680 "Twin Frozr III"
OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB (systemdisk/viktige programmer)
OCZ SSD Agility 4 Series 2.5" 128GB (spilldisk)
Seagate Barracuda 1TB
Seagate Barracuda 3TB
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
Windows 7 Pro 64bit

Han har litt lavere oppløsning. 4:3 skjerm mener jeg, men det er ikke bare dette som får meg til å tvile; det er Unigine's benchmark test i tillegg. burde hatt nesten dobbel score.
Vis hele sitatet...
Har mistanker til at det er oppløsningen her som er problemet. DU har en veldig sprek maskin, som hvertfall knuser kompisen din sin.

Støtte Arma3 HT?

Dessuten ville jeg snudd om på diskene dine, en OCZ Agility 3 er velkjent for å gi problemer, hvertfall når man har windows på den.
Sleng heller windows inn på Agility 4 disken din, og spill etc på Agility 3 disken.

Titt her, legg inn de korrekte parameterne og prøv igjen.

http://www.battleguns.net/forum/m/77...timization-fix
Sist endret av CHillZoNE; 15. mai 2013 kl. 17:27.
Tviler på det er SSDen som er problemet
Men Arma 3? har bare Arma 2, har også slått av HT, da noen forum sa det var bedre til Arma 2.
Spiller i tilleg mest DayZ og breaking point etc. pleyer å bruke PW6 som launcher til det meste, da gjør det liten forskjell å skrive inn det der på Steam.
takker for alle svar. Har lyst å fikse dette. retur til Komplett har jeg fint lite lyst til.
Noen fler tips?
Sist endret av ExcludedBug; 15. mai 2013 kl. 23:25.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av ExcludedBug Vis innlegg
Tviler på det er SSDen som er problemet
Men Arma 3? har bare Arma 2, har også slått av HT, da noen forum sa det var bedre til Arma 2.
Spiller i tilleg mest DayZ og breaking point etc. pleyer å bruke PW6 som launcher til det meste, da gjør det liten forskjell å skrive inn det der på Steam.
takker for alle svar. Har lyst å fikse dette. retur til Komplett har jeg fint lite lyst til.
Noen fler tips?
Vis hele sitatet...
Du kan nok legge til parametern der og, det kan jeg hvertfall i DayZ commander.

Jeg sa aldri at SSDen var problemet, det var bare noe jeg ville nevne, om andre problemer skulle oppstå i framtiden. SSDen du har windows på er ustabil.

HAHA! Mente jeg leste Arma 3. Min feil.. Hehe
Men ta en titt her : http://community.bistudio.com/wiki/A...tup_Parameters