Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3221
The Rhymenocerous
polle's Avatar
dette er bare mine personlige meninger.

TOPP20 SUGER HESTEPENIS!
er det mulig å få samla så mye komersiell dritt på en plass på samme tid?
UTROLIG!
Og de har funnet de værste programlederne til å "hoste" det forbaska programmet.
Jeg snakker selfølgelig om Short "tattoo over hele arma og er kjempe kul" cut, og Jay "klarer å føcke alt som heter musikk" pea.
Men det store problemet med denne jævla lista som skal representere norges mest solgte singler, er jo at det generelt bare er 14iss (jenter spess virker det som) som kjøper all den dritten som de multi nasjonale selskapene spyr ut på markedet.
Vi andre som i det minste vil ha tak i no sånt laster det iallefall ned istede for å bruke 70 ,- (les: har ikke peil på hva en Cd-singel koster lenger) spenn, rupies, grunker osv osv. på en singel med 3 sanger (les: 2 remixer som jokker okseballer)
så til slutt, jeg har ikke snøring om hva denne posten egentlig handler om, skriver den bare for at jeg er jævli oppgitt akkurat nå av å ha sett de "kule" programlederne en gang for mye, JEG ER BARE FORBANNA
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Trådstarter
TAKK
Jeg har mer respekt overfor en som faktisk kjøper musikken han/hun liker fremfor å laste den ned. Den misbruken av Mp3 er jo en større trussel for musikk industrien enn den hyklerske pop-bransjen.

Topp 20 er vel ikke mer enn hva man kan forvente? Pop-musikk retter seg jo mot tenåringer, det samme gjør Topp 20. Pop musikk er bra i grunn. Pity the day bra musikk blir populært, hence utvanna.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Vel, JayPee fyren har litt peiling på platene sine, det skal han ha. Men FJERN A1, Backstreet Boys og alt annet som heter boybands og du står igjen med ett par låter. Fjern så all "fjortiss-trance" og lista er tom. Det går liksom prestisje i å komme på lista, men jeg hadde kun sett positivt på det fordi det innebærer at jeg hadde fått penger....
Det er over-kommers med Topp20, det eneste som er ok er når Shortcut klarer å få inn noen norske eller svenske rapper, selvom jeg ikke veit hvor mange ganger TeeProductions har vært innom der nå for å promot. ett eller annet de har på gang. Sjekka forresten lista i vg på onsdag var det vel, så at Incubus var kommet inn, det var tilogmed en liten greie om Puddle of Mud der, og sånt er positivt i mine øyne. Får håpe at det norske folk kjøper mer Rap og Punk/rock/ska o.l i nærmeste fremtid...
Totto
TOPP20 SUGER HESTEPENIS!
er det mulig å få samla så mye komersiell dritt på en plass på samme tid?
UTROLIG!
Og de har funnet de værste programlederne til å "hoste" det forbaska programmet.
Jeg snakker selfølgelig om Short "tattoo over hele arma og er kjempe kul" cut, og Jay "klarer å føcke alt som heter musikk" pea.
Men det store problemet med denne jævla lista som skal representere norges mest solgte singler, er jo at det generelt bare er 14iss (jenter spess virker det som) som kjøper all den dritten som de multi nasjonale selskapene spyr ut på markedet.
Vi andre som i det minste vil ha tak i no sånt laster det iallefall ned istede for å bruke 70 ,- (les: har ikke peil på hva en Cd-singel koster lenger) spenn, rupies, grunker osv osv. på en singel med 3 sanger (les: 2 remixer som jokker okseballer)
så til slutt, jeg har ikke snøring om hva denne posten egentlig handler om, skriver den bare for at jeg er jævli oppgitt akkurat nå av å ha sett de "kule" programlederne en gang for mye, JEG ER BARE FORBANNA
Vis hele sitatet...

amen....
Man får det man fortjener og det er jo et faktum at det faktisk er den musikken som selger, uansett hvor mye den suger.
Tror ikke jeg har sett programmet, sannsynligvis zappet meg bort med en gang.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Pop-Musikk = Populærmusikk
Dvs musikken det selges mest av
Hvis fjortissene er glad i musikken de hører på, og er en større gruppe enn feks metal folk, eller metal folk ikke gidder og bruke penger på musikken sin, vil det være slik

Skyld dere selv
Hvem er egentlig disse folka som kjøper cd singler som er på topp 20?
Opprinnelig postet av polle
dette er bare mine personlige meninger.

TOPP20 SUGER HESTEPENIS!
er det mulig å få samla så mye komersiell dritt på en plass på samme tid?
UTROLIG!
Og de har funnet de værste programlederne til å "hoste" det forbaska programmet.
Jeg snakker selfølgelig om Short "tattoo over hele arma og er kjempe kul" cut, og Jay "klarer å føcke alt som heter musikk" pea.
Men det store problemet med denne jævla lista som skal representere norges mest solgte singler, er jo at det generelt bare er 14iss (jenter spess virker det som) som kjøper all den dritten som de multi nasjonale selskapene spyr ut på markedet.
Vi andre som i det minste vil ha tak i no sånt laster det iallefall ned istede for å bruke 70 ,- (les: har ikke peil på hva en Cd-singel koster lenger) spenn, rupies, grunker osv osv. på en singel med 3 sanger (les: 2 remixer som jokker okseballer)
så til slutt, jeg har ikke snøring om hva denne posten egentlig handler om, skriver den bare for at jeg er jævli oppgitt akkurat nå av å ha sett de "kule" programlederne en gang for mye, JEG ER BARE FORBANNA
Vis hele sitatet...
Ja, amen ja..
Det er vel så enkelt som å ikke se på Topp20. Greit, jeg synes også det er et drittprogram, for de har ikke noe av den musikken jeg liker. Vil jeg ha musikk, går jeg på cdon.com, ginza.se, amazon.com og bestiller det jeg vil ha..

JEG HATER GLAMOUR. Så ikke se på det.. Men fremdeles er det er (var) en populær såpeserie...
ikke glem at linkin park, outkast, MOP++ også har vært høyt opp på listene... er det også kommers fjortispop??

..men må legge til at jeg heller ikke er en stor fan av topp 20, die jaypee die!
Sist endret av cezar; 11. februar 2002 kl. 11:29.
noob killer
elukS's Avatar
Helt enig, må samtidig utrykke min fortvilelse over det norske folks musikk kjøpe-vaner:

Kjøpe musikk på Statoil og lignende OMG
[quote]Opprinnelig postet av Ond^Sofa
[b]
Hvis fjortissene er glad i musikken de hører på, og er en større gruppe enn feks metal folk, eller metal folk ikke gidder og bruke penger på musikken sin, vil det være slik/B][/QUOTE

Synes litt synd på foreldrene til disse fjotissene.
Holder jo hjulene i gang for band som Scooter, A1 og Boyzone (aka søppel).
Bruker heller pengene mine på KVALITETS album jeg...så får fjortissene fortsette å sørge for at dritt ungene får nye Jaguarer og Hugo Boss dresser.....
Trist at TOPP 20 er NRK`s eneste musikk program.......................for de SUGER........
jeg liker sikkert noen av de som er på topp 20, for jeg aner virkelig ikke hvor jeg skal gå for å se den listen... mener at det var i en eller annen avis... men som sagt jeg aner ikke. jeg liker det som passer meg, og jeg antar det gjelder dere andre også, og da gjelder det sansynligvis også for den kundegruppen som er nevnt ovenfor, dvs de som kjøper popmusikk.


*lol* _kjøpe_ musikk, tenke seg til for en pussig tanke. omtrent som å bruke cdplater i cdspillere for å få musikk....


meitemark
Jeg er så EVIG enig med deg polle, han der short cut er evig kvalm.
Jaja, håper bare musikken jeg hører på ikke blir slukt.
Topp 20 er vel i for seg beregnet på en aldersgruppe 10-15år og rettet mot tenåringer som liker denne typen musikk.

Og, jeg er faktisk glad at de ikke har laget noen 20 topp liste over andre sjangere, da musikken fort blir kommers da folk sier: "dette var hipp og kul musikk"..

Så mine ord er: la fjortisser ha et program der de kan se på short cut. La short cut flashe arma sine for fjortisene. La fjortissene igjen se på short cut + topp 20. Jeg for min del.. bytter kanal.. ikke værre enn det.. man må liskom bare ikke se på progget hans.

.02
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
jeg må nesten bøye (OG RULLE) meg i støvet for polle..

helt enig!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Bare lurer på en ting, spes dere metal folk, hvis noen andre enn akkurat dere, dvs, 'fjortisene' og 'topp20 folka' begynner og høre på det samme som dere, er ikke den musikken bra lengre da?
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Bare lurer på en ting, spes dere metal folk, hvis noen andre enn akkurat dere, dvs, 'fjortisene' og 'topp20 folka' begynner og høre på det samme som dere, er ikke den musikken bra lengre da?
Vis hele sitatet...

Ta foreksempel linkin park hørte masse på albumet deres når
det kom ut i [SIZE=4]ÅR 2000[/SIZE] . Og det er mildt sagt jævlig irreternde når fjortis søstra di begynner å høre på linkin park over eit år etter. (Ja når det kommer på topp 20). Du begynner kanskje å bli litt lei av albumet da, eller?

Konklusjon topp 20 kan ødelegge bra musikk
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Vuggum
Konklusjon topp 20 kan ødelegge bra musikk
Vis hele sitatet...
nei, musikken er akkurat den samme

gjør det virkelig noe om et band blir kjent, og havner på topp 20? hvis de holder stilen og ikke ender pop med dårlige riffer og tekster osv gjør vel det ingenting.
Opprinnelig postet av Gusto


nei, musikken er akkurat den samme

gjør det virkelig noe om et band blir kjent, og havner på topp 20? hvis de holder stilen og ikke ender pop med dårlige riffer og tekster osv gjør vel det ingenting.
Vis hele sitatet...
Nei så lenge det klarer og holde kvaliteten oppe.
Di kan jo ende opp som Offspring. De siste albumet deres var sikkert ikke brukt mer en en time på. Offspring måtte nok lage albummet fordi det var slutt på penga. en kan vel si at suksessen ødela for dem.
Digga dem før men nå
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Bare lurer på en ting, spes dere metal folk, hvis noen andre enn akkurat dere, dvs, 'fjortisene' og 'topp20 folka' begynner og høre på det samme som dere, er ikke den musikken bra lengre da?
Vis hele sitatet...
Så må det nevnes at Limp Bizkit og Linkin Park begge spiller såkalt nu-metal, hvor de blander inn rap elementer. Egentlig en helt ny stil, som jeg personlig ikke har så mye til overs for, men musikksmak er selvsagt subjektivt, så skal ikke gå inn på denne igjen.

Faktisk ytterst få jeg kjenner som liker "tradisjonell metal" (Death, black, trash, prog osv) som også liker disse nu-metal bandene. Kan ha noe med å gjøre at de blir *litt* for "industrialiserte", for å si det på en pen måte.
Hadde linkin park droppa han rappefyren så hadde de vært så UTROLIG mye bedre.
Så må det nevnes at Limp Bizkit og Linkin Park begge spiller såkalt nu-metal, hvor de blander inn rap elementer. Egentlig en helt ny stil, som jeg personlig ikke har så mye til overs for, men musikksmak er selvsagt subjektivt, så skal ikke gå inn på denne igjen.

Faktisk ytterst få jeg kjenner som liker "tradisjonell metal" (Death, black, trash, prog osv) som også liker disse nu-metal bandene. Kan ha noe med å gjøre at de blir *litt* for "industrialiserte", for å si det på en pen måte.
Vis hele sitatet...
Det stemmer faktisk veldig bra. Jeg ser på meg selv som en av de "tradisjonelle", og jeg hater nu-metal. Og ja, smaken er subjektiv, jeg vil ikke misjonere for min smak...noe visse andre gjerne føler for.

Når det gjelder kommersialisering; Dimmu Borgir (kun eksempel) var underground, kjempa seg opp og ble sinnsykt kommersialiserte. Men musikken har faktisk ikke degenerert, bare "showet". Den siste cd'en er faktisk en av de bedre. Men jeg kan ta det helt med ro, fjortisene vil aldri begynne å høre på Dimmu. Og da mener jeg topp20 fjortisene.
Jeg hører bare på metall, og jeg synes det er DRITKULT når jeg får søstren min som har rommet fult av Backstreet boys plakater til å kjøpe Metallica (konger over konger) plater isteden for backstreet boys. Jeg synes også det er dritkult når Manowar (harry over harry) ligger flere uker blant top 10 i f.eks. Tyskland. Altså: Jeg synes ikke musikken blir dårligere fordi om de f.eks spiller den i radio, eller om min 14 søster hører på den. Men "top20 band" mister fansen fordi det er døgnfluer. Derfor vil Metallica selge 7 millioner av sin neste cd uansett hvor bra eller dårlig den er fordi:

DE HAR TROFASTE FANS!!!

Det får aldri topp20 band. De klarer seg noen år, tjener fett med gryn og får seg fjortiss fitter, men over lengre tid klarer de ikke å være pop......
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
en måte å skille bra musikk fra dårlig musikk er:

har du noen gang satt på en absolute music 12 cd med whigfield - saturday night (hehe jeg har den cden. noen bud? ) og folk sier "ææææh den sangen er gammel, den suger, ta den av!". det gjelder det meste av topp20 musikk. det beviser bare at det er døgnfluer.

så hvis du setter på pink floyd, beatles, gamle metallicaplater osv, er det ingen som sier at de er utdatert og schtøgge. for det er skikkelig musikk.
Sist endret av Gusto; 15. februar 2002 kl. 18:59.
Det var vel egentlig det jeg prøvde å si ja.....
Takk gusto
topp 20 har jeg ikke sansen for og det er ille!!!
listepop stinker ganske hardt ja, noen sanger (veldig sjelden) er ok.. HIPHOP RAWKER!!!!
Sist endret av Ond^Sofa; 24. februar 2002 kl. 19:19.
▼ ... over en uke senere ... ▼
hold kjeft a magne! eller så nevner jeg christianIngebritsenblowupdollen du har under senga!
Better than thou.
For dere som så Freddy Got Fingered så var det cezar som var standinn for Tom Green når han dreiv å hold på med den hesten og ropte "look daddy, Im a farmer!!"
Er enig i mange av postene her: topp 20 musikk er super-komæsjt, og er døgfluer.

Mange av de beste sangene (rap, RNB, hip hop) finnes ikke på noen lister, men inne på mer eller mindre ukjente album, som igjen er laget av artister som liker det de driver med, og som ikke lager musikk for å selge mest mulig.

F.eks Lil Kim, har hatt 1 singel ute på MTV, og den sendte de til gjengjeld ytters få ganger. På hennes nye album, som det ikke finnes reklame for er det MANGE utrolig stilige sanger. Hun gir ut sine album til sine TROFASTE fans, og bryr seg ikke om andre enn det....sånn kan selvsasgt ikke alle være, men det (synes jeg) er den beste metoden.

Hennes Notorious KIM album selger som bare det, uten hun kommer på noen lister for det....

Dette er nå min mening, hadde litt vansker med å få fram det jeg mente, men jeg gjorde et tappert forsøk
jeg synes topp20 er kult jeg
desuten er det ikke noe gæærent i å ha christianingebritsenblowupdoll for jeg har nemlig benaddamsblowupdoll og den er drit fiin.. hvis dere vil se min hero så kan dere bare trykke her
Opprinnelig postet av Gusto
en måte å skille bra musikk fra dårlig musikk er:

har du noen gang satt på en absolute music 12 cd med whigfield - saturday night (hehe jeg har den cden. noen bud? ) og folk sier "ææææh den sangen er gammel, den suger, ta den av!". det gjelder det meste av topp20 musikk. det beviser bare at det er døgnfluer.

så hvis du setter på pink floyd, beatles, gamle metallicaplater osv, er det ingen som sier at de er utdatert og schtøgge. for det er skikkelig musikk.
Vis hele sitatet...
Du glemte de udødelige Guns and Roses. Det blir ikke bedre enn Knocking on Heavens door, med en kasse øl på en fredagskveld. Men det er nå mening...

(hva dag er det i dag? har sittet framfor pcen siden mandag formidag. skal bli godt å sove på torsdag ettermidag. er det lenge til?) lan med masse internett...