Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3478
Hei. Noen som vet om livsforsikringa utbetales til pårørende ved selvmord ? Eller er dette et unntak ?
Blir det utbetalt ved ulykke som en bil ulykke eller lignende ?

Fant ikke så mye info om hva det dekker og ikke annet enn at det skal utbetales ved bortgang / brå og uventet bortgang
Sitat av [url
https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/kundeservice/forsikring/dekker-livsforsikring-selvmord.html][/url]

Dekker livsforsikring selvmord?
Ved selvmord er reglene noe annerledes dersom livsforsikringen er kjøpt mindre enn et år før hendelsen. Det vil si at de etterlatte får utbetalt forsikringssum så sant livsforsikringen ha vært gyldig i minst ett år.
Vis hele sitatet...
Men, familien din vil nok heller ha deg i live enn penger.
De fleste selskapene utbetaler livsforsikring ved selvmord så lenge forsikringen ble opprettet 12 måneder før selvmordet. Sjekk de forskjellige selskapene og hvilke vilkår de har.
De jeg fant betalte ikke forsikring viss selvmord
Joda. Etter 12mnd eller så må det bevises forsikringen ikke er tegnet mtp selvmord.
Livforsikringen til hvem? Forskjellige selskaper har forskjellige vilkår.. Du får nesten lese vilkårene selv til de du vurderer å kjøpe livsforsikring ifra..
Hos meg står det "uansett dødsårsak" står ikke noe om at det ikke gjelder eksempelvis selvmord eller lignende.
Har bare hørt så mye forskjellig om at forsikringsselskaper har nektet og utbetale osv pga nettopp selvmord.

Men siden det ikke står noe spesielt og at det gjelder uansett årsak til død så lurer jeg på om samboer og barn da blir sittende igjen med pengene uansett eller om de kan gå inn og slå seg vrange likevel.

Sparebank 1 / LO det er snakk om forresten
Sitat av freakypedro Vis innlegg
Hos meg står det "uansett dødsårsak" står ikke noe om at det ikke gjelder eksempelvis selvmord eller lignende.
Har bare hørt så mye forskjellig om at forsikringsselskaper har nektet og utbetale osv pga nettopp selvmord.

Men siden det ikke står noe spesielt og at det gjelder uansett årsak til død så lurer jeg på om samboer og barn da blir sittende igjen med pengene uansett eller om de kan gå inn og slå seg vrange likevel.

Sparebank 1 / LO det er snakk om forresten
Vis hele sitatet...
Du kan jo forhøre deg med en advokat , er nok det beste her . Men husk at vonde følelser og depresjon osv kan forsvinne like fort så det kommer . Ingen vet fremtiden og plutselig så snur alt seg om du tar tak i problemene . Ikke bruk en så permanent løsning på et midlertidig problem . Du er mer verdsatt en du tror <3
Selv om det står det så kansje nesten me 100%sikkerhet si at du ikke får spenn ved selvmord,har sjekket,fikk t heller ikke om du reiser til sveits å tar assistert selvmord,jeg har en kronisk muskelsykdomm den er dødlig men kan fortsatt leve t æ e 70-80 men jeg får ikke tegne livsforsikring pga det,så gir ikke penger t folk som tar sitt eget liv da tror jeg d har blitt noen fleir selvmord i norge gutta der gir ikke for dørene dæm nekte kroniske syke forsikring syns e e helt bak mål

Det sjer ikke om det hadde vært tilfelle har jeg liggi 6feet under allerede
Sist endret av Rognkjeksa; 16. desember 2021 kl. 09:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.