Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1589
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk dette for store søvnproblemer. Har fortsatt det men syns ikke medisinen er effektiv lenger og jeg har gått opp 15 kg i vekt sannsynligvis pga medisinen. Prøvd å slanke meg men vekta står stille.. Siden medisinen uansett har liten effekt nå vil jeg prøve å slutte for å se om vekta går nedover etterhvert. Noen som vil dele erfaringer? Hva kan jeg forvente av eventuelle withdrawals og hvor lenge? Dosering 100mg hver kveld, begynte på 25mg og brukt medisinen i ca tre år.

Hva gjør jeg hvis søvnproblemene blir umulig å leve med? Fins det andre alternativer til seroquel som ikke øker vekta?
Sluttet på dagen, ingen problem, kanskje litt forverrret søvn forstyrrelser (Første dagene), men nå sovner jeg tidlig, og står opp tidlig.
Når jeg trappa ned fra 800mg til 200mg sa legen jeg kunne forvente noe abstinenser. Merka minimalt så ble litt overrasket der altså
Hadde ikke problemer med å slutte på dagen, men til meg gikk det egentlig av seg selv.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slutta på dagen, nada problemo!
Jobbe med seg selv i form av å gå innover og løse opp eventuelle traumer eller andre vonde opplevelser eller tanke system man har om seg selv.

Enste tipset mitt.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Åssen gikk det med sovinga til dere som har slutta?
Yeah GoSætra jeg jobber med tingene men søvnproblemene er ikke borte og jeg har en kronisk diagnose
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Åssen gikk det med sovinga til dere som har slutta?
Yeah GoSætra jeg jobber med tingene men søvnproblemene er ikke borte og jeg har en kronisk diagnose
Vis hele sitatet...
Brukt Quetiapine on/off i perioder med skiftarbeid over lang tid med null søvnproblemer etter endt bruk. Med lav dose virker den hovedsakelig som et antihistamin og adrenergisk agonist, absolutt ikke noe kroppen kan vende seg til. Selv i høye doser er den farmakologiske effekten relativt harmløs. De fleste som får problemer med søvn etter bruk har enten underliggende problemer eller tror de ikke kommer til å sove, placebo lenge leve. Fortsett bruken om du faktisk har søvnproblemer.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Går selv på høye doser seroquel for andre ting enn søvn, men tar hurtigvirkende i tillegg for å ha noe håp om å sovne.
Jeg kjenner meg igjen i det med at det føles som medisinen mister effekt, men det er trolig ikke riktig da det ikke er toleranseutvikling på seroquel som hos mange andre preparater (spesielt A).
Råder deg likevel til å prøve å ha en dag imellom du tar dem, for meg føles det som de fungerer mye bedre etter et lite opphold.
Vil også nevne det med vektoppgangen, ville tatt opp dette problemet med lege da man blir oppfordret sterkt til å følge med vekta ved oppstart av disse medisinene. Vektoppgang uten grunnlag for det mtp kalorier inn/ut er en skummel bivirkning av seroquel som enkelte opplever. Man legger altså på seg uten å spise for mye, det er bare på grunn av medisinen.
Om du vil bytte sovemedisin så er vel legen din den du skal henvende deg til, finnes andre og bedre alternativer der ute