Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2116
Hei!

Er det mulig å ta blodprøver uten noe henvisning fra lege? Altså privat. Er spesifikt et par prøver jeg vil ta, og vil gjerne krysse av selv for hva jeg vil testes for. Er det mulig?
Ja, men vit på forhånd hva du vil teste. Skal du sjekke hormonprofilen din
Ring furst og hør de har vel prøvetaking i sentrum, aleris kan vel og bære interessant. Men forbered deg på å betale en slant penger. Leger og laboratorium får takst igjen fra staten når leger henviser, de må du dekke, avhengig av type prøve og hvor mange så kan det jo bli en pen sum.

I tillegg er det noen spesifikke prøver som kun kan analyseres på sykehus og da trenger du henvisning.

Eller bare Google blodprøve uten rekvisisjon....
Sist endret av tearz83; 13. november 2021 kl. 17:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ja, men vit på forhånd hva du vil teste. Skal du sjekke hormonprofilen din
Vis hele sitatet...
Stemmer.

Er det Furst som jeg må til?

Sitat av tearz83 Vis innlegg
Ring furst og hør de har vel prøvetaking i sentrum, aleris kan vel og bære interessant. Men forbered deg på å betale en slant penger. Leger og laboratorium får takst igjen fra staten når leger henviser, de må du dekke, avhengig av type prøve og hvor mange så kan det jo bli en pen sum.

I tillegg er det noen spesifikke prøver som kun kan analyseres på sykehus og da trenger du henvisning.

Eller bare Google blodprøve uten rekvisisjon....
Vis hele sitatet...
Kom opp denne siden her: https://blodsjekk.no

Noe erfaring?
Sist endret av Kebabsaus; 13. november 2021 kl. 17:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nope, tar alt mitt hos fastlege billigst det, men går på medisiner så må sjekke nivået jevnlig.

Det beste er nok å ringe dem for å høre om de tar de ønskede prøvene
Kan ta det privat. Gjør det selv fra tid til annen. Men det koster vesentlig mer bare så du du er klar over. Tror jeg betaler 1600.

Aleris bruker furst. Hvis du skal prøver som de ikke kan ta der så kan du ta det hos Furst direkte, men du trenger nok en henvisning.
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Kan ta det privat. Gjør det selv fra tid til annen. Men det koster vesentlig mer bare så du du er klar over. Tror jeg betaler 1600.

Aleris bruker furst. Hvis du skal prøver som de ikke kan ta der så kan du ta det hos Furst direkte, men du trenger nok en henvisning.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke noen form for henvisning hos Fürst.
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Kan ta det privat. Gjør det selv fra tid til annen. Men det koster vesentlig mer bare så du du er klar over. Tror jeg betaler 1600.

Aleris bruker furst. Hvis du skal prøver som de ikke kan ta der så kan du ta det hos Furst direkte, men du trenger nok en henvisning.
Vis hele sitatet...
Skjønner. Er det på aleris du tar de private blodprøvene?
Ja men det er dyrt. Hva skal du teste?
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Ja men det er dyrt. Hva skal du teste?
Vis hele sitatet...
Hormonpanel.

Hvor dyrt? 1500?