Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1456
Jeg har merket noen kraftige å vonde stikkinger i hjertet for litt sia, det kom riktignok tilbake når jeg tok speed her om dagen. Er dette farlig? Kjennes ut som kramper, eller det ER kramper.
Dra til legen.

Brystsmerter bør alltid sjekkes opp, spesielt om det er snakk om hjertekramper.

Du trenger ikke bekymre deg på forskudd, for brystsmerter og også hjertekramper (angina pectoris) er ganske vanlige, så det trenger ikke være noe som helst. Men det KAN også være veldig alvorlig, så det er viktig at den vurderingen tas av legen.
Anonym bruker
"Flirende Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurt å gå til legen for sikkerhets skyld.

Jeg har slitt med dette en stund, svak smerte i brystet og hjertebank. Dro til legen og gikk med en sånn greie i 24 timer. Legen fant ikke noe unormalt med hjertet mitt, men det er fortsatt ganske plagsomt! Prøver å ikke tenke på det så mye, får noia hvis jeg hyperfokuserer på det.
Det er faktisk ikke uvanlig med brystsmerter på venstre side, ofte ufarlige. Hvorfor har ingen en god forklaring på. Men man burde oppsøke lege for å få sjekket.

Sentralstimulerende er jo og kjent for å ikke være sunt for hjertet så ikke bruk speed frem til du har fått sjekket det ut.

Blir ubehaget verre så oppsøk legevakt. Ikke bare verre men at det ikke forsvinner. Var selv kort tid unna full hjertestans, fordi jeg ventet i 2 dager. Smertene var bare 5 på skalaen men de ga seg ikke...
Eg fikk brystsmerter i dag! Bare midt i brystet, spesielt når jeg svelger, og drikker.

Men dette har jeg fått beskjed om, stikkende smerter = angst (ble fortalt dette over nødtelefonen på knips, trodde jeg hadde hjerteinfarkt, "har du noe strålinger ut i armene eller halsen?" Og når jeg svarte nei så ble jeg svart med "stikkende smerter skjer ofte under angst, og hjertebank er jo en bivirkning av MDMA". Men kan si at jeg hadde ringt 113, 4 ganger den uken på MDMA, og det var samme dame. Måtte seriøst krangle og klage meg til å bli hentet av ambulanse.
Er du i tvil om du skal skal kontakte hjelp så er du egentlig ikke i tvil.

En gang for mye, kontra en gang for lite
Støtter forslaget fra andre her om å ta det med fastlegen, men bare for berolige deg så
handler slike smerter som regel om andre ting i brystkassa (muskel smerter o.l.) en om selve hjertet. NHI
Allikevel lurt å sjekke om tilstanden kan skylles andre ting.
Som de andre er inne på bør du oppsøke lege.

Med det sagt så er det som flere nevner ganske vanlig å kjenne at det stikker i hjerte-regionen (Brystet) når man er stresset og/eller pga. angst. Dette kan være underliggende stress som man selv ikke merker noe til.
Jeg har stikk i hjertet fra tid til annen. Greit å sjekke det opp. Fastlegen vil mest sannsynlig ta noen blodprøver, eventuelt EKG og blåseprøve eller hva det nå heter.

For min del var alt som det skulle være.