Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1354
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er rusen på disse sammenlignbar? Hva er de største forskjellene? Tenker for en uten/med lav toleranse.
Heroin virker fortere og kortere, samt at du kan slutte å puste om du får i deg for mye.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Nordlandskuken Vis innlegg
Heroin virker fortere og kortere, samt at du kan slutte å puste om du får i deg for mye.
Vis hele sitatet...
Ingen spesiell forskjell på selve rusen?
Anonym bruker
"Definert Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rusen er ikke lik
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Rusen er ikke lik
Vis hele sitatet...
Var det jeg tenkte, haha. Lyst å utdype hvis du har erfaring?
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Subutex er det veldig fort gjort å bli kvalm av uten toleranse. Det samme gjelder forsåvidt Heroin også, men (uten toleranse) med Subutex ligger rusdose og spydose oppå hverandre.
Ulempen med Heroin, spesielt røyket, er at effekten er så kort at man som regel blir ekstremt opphengt i å få i seg mer, mer, mer! for å få effekten man ønsker.

Med dop er det veldig vanskelig å ha kontroll over bruken sin, med Subutex er det mye lettere. Det er en partiell agonist med mye lenger halveringstid, så man blir ikke like oppslukt av å få i seg mer.
Sitat av Nordlandskuken Vis innlegg
Heroin virker fortere og kortere, samt at du kan slutte å puste om du får i deg for mye.
Vis hele sitatet...
Disclaimer: Du kan daue av å ta for mye sub også altså, det er bare mye vanskeligere.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er jo opioder begge deler så rusen er i samme gate, men for meg er subutex rusen mer euforisk og jeg føler meg "speedet", dette når det er tatt i rette doser og med litt toleranse, tar du for mye uten toleranse blir du like "stein" på subutex som på heroin. Videre kan jeg fort bli følelsesemessig ustabil på subutex, hissig, lei meg og til tider små paranoid. Og ja rusen varer mye lengre enn på heroin.

Heroin rusen er en mye mer "tyngre" rus. Typ når du ser folk på gaten med knekk i knærne på vei til å gå i bakken. Selvfølgelig er det avhengig av mengde, men min erfaring er at herion blir man mye mer ute av, mer avslappet, alt av kjipe følelser forsvinner og det er bare velbehag ( bortsett fra evt nybegynner kvalme) Det beste med heroin rusen er å ligge å duppe mellom to verdener, mellom det bevisste og ubevisste i en slags drømme lignende transe. Jeg hadde foretrukket heroin foran subutex anytime. MEN, subutex er langt billigere og tryggere, både med tanke på overdose og renhet.
Anonym bruker
"Definert Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var det jeg tenkte, haha. Lyst å utdype hvis du har erfaring?
Vis hele sitatet...
Har skutt begge deler, uten toleranse, og jeg fikk mer eufori med heroin enn subutex. Som andre nevner, det er lett å bli kvalm av subutex. Satt å spøy i en kasserolle hele natten fordi jeg tok for mye. Men subutex er deilig i en viss grad, mens heroin er deilig hele tiden. Også når det gjelder spying, så føler jeg på heroin at det går over lettere kontra sub. Med sub, når du først er uggen og kvalm, så forblir du det i mange mange timer.
Jeg drømmer i våken tilstand på heroin når jeg dupper av, prater om ting som ikke er der og forteller historier som ikke gir mening.
Blir sløv og søvnig, euforien er sterk.
Spyr sjelden.

På subutex er jeg energisk og sløv samtidig om det gir mening. Blir ikke like sløv som på minus, men spyr veldig mye uansett hvor lite jeg tar. Spesielt hvis det er mye stress eller sigarett røyking.
Har aldri prøvd heroin så kan egentlig ikke uttale meg her. Men har tatt store doser Oxycontin mange ganger, og Oxycontin er vel så nært heroin det går an å komme. Korrekt meg om jeg tar feil.
Subutex har jeg brukt fast i en lengre tid og er i skrivende stund innlagt på behandling og nedtrapping for dette.
Merker egentlig ingen stor forskjell på om jeg er rusa på Oxycontin eller Subutex. Subutex varer mye lengre og man trenger mye mindre av det, ellers har jeg ikke merket noen forskjell såvidt jeg kommer på. I en "blindetest" hadde jeg neppe visst hva som var hva.
Tar man for mye Oxy eller Sub så dupper man fort av, og blir sittende halvveis våken/halvveis sovende. Blir man for trøtt så hjelper det mye å drikke ett par kopper sterk kaffe. Det som jeg synes er bra med opiater er at man egentlig kan velge selv om vil være "speeda" eller "sløv". Får samme lykkefølelse og velbehag av både Sub og Oxy. Og dersom man røyker så blir det fort kvalme både på Oxy og Sub.
Sist endret av Lommeløkt; 30. september 2021 kl. 11:53.