Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2489
Hei!
Jeg begynte å røyke hasj dette året. Er ikke en tobakksperson merker jeg, men liker allikevel helhetsfølelsen jeg får av å røyke ganjaen.
Prøver å finne ut hva som er den mildeste rulletobakken, men folk gir veldig forskjellige svar når jeg spør. Orker ikke å prøve og finne ut av det selv. Så jeg prøver å spørre her - hva er egentlig forskjellen på rød 1, 2, 3, 4, blå, hvit...? Hvilken er mildest? Hvilken rulletobakk foretrekker dere best når dere røyker?
Sist endret av Aomori; 7. september 2021 kl. 17:52.
Tallene viser til hvor grovt/fint tobakken er skjært opp. 1 er grovest, 4 er finest. Har ingenting med styrke å gjøre.
Hvis vi snakker Petterøes så er blå=vanlig, lys blå=mild, hvit=ekstra mild. Er vel ca samme greie med andre merker også, men bare spør etter ekstra mild i kassa så går det nok bra.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eventyr,mild og fersk,lite ører/øyer.
Rød er sterkest tror jeg. Så blå, deretter hvit. Hva talla betyr veit jeg ikke. Pleier å kjøpe rød3 og får rød2 noen ganger, det virker grovere kappa opp men ellers ganske likt. Har sett Lucky Strike rulletobakk kanskje det er tingen.
Sist endret av Bothrops; 7. september 2021 kl. 18:12.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mild tobakk er ikke mindre farlig enn sterk. Tjæreinnholdet er lavere i tobakken i filtersigaretter så jeg bruker lucky strike blue eller marlboro mild men om jeg kunne skrudd tiden tilbake og unngått tobakk hadde jeg gjort det.
Petterøes nr 3 Hvit er den mildeste. Du kan også roaste tobakken litt før du ruller opp, så fjerner du litt nikotin.
Anbefaler deg å prøve ut realleaf som du får kjøpt på shady.no
Takker for svar og tips! Da blir det vel hvit 3 eller eventyr fram til jeg får tak i realleaf, eventuelt hører om noe enda bedre.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Rød er sterkest tror jeg. Så blå, deretter hvit. Hva talla betyr veit jeg ikke. Pleier å kjøpe rød3 og får rød2 noen ganger, det virker grovere kappa opp men ellers ganske likt. Har sett Lucky Strike rulletobakk kanskje det er tingen.
Vis hele sitatet...
Rød er vel Tiedemans rød, og blå er gjerne fra petterøs
Selv så synes jeg at Eventyr nr 3 er den mildeste. Det står jo dessverre ikke på tobakkspakkene hvilken type som er mildest, men jeg synes Eventyr er den som er lettest å røyke.